Beantwoorden
ingridneefs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Star Wars Day Leesclubje starten? It's your fifth party!

Waarom ontvang ik regelmatig mails van mezelf?

ik krijg regelmatig mails van mezelf!    de afzender is alleen mijn naam en voornaam    verder kan ik niet te weten komen

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Waarom ontvang ik regelmatig mails van mezelf?

@ingridneefs 

Ik veronderstel dat de mails inhoud hebben. Als daaruit blijkt dat uw mail adres misbruikt wordt moet je deze  mails als spam behandelen. Tenzij het fishing is. In dat geval doorsturen naar abuse@telenet.be.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Waarom ontvang ik regelmatig mails van mezelf?

Ter info:

https://helpdesk.ugent.be/email/eigenadres.php

Wanneer u een e-mail krijgt van uw eigen naam, bent u misschien geneigd, deze e-mail te openen. Dit is met spam niet zo erg, maar steeds meer virussen worden ook zo verspreid. U kan de e-mail het best verwijderen en er niet op reageren.
Ieder willekeurig (bestaand) e-mailadres kan als afzender gebruikt worden, hier is geen beveiliging tegen.

U kunt eventueel iets meer proberen uitvissen via bv. webmail "acties oorspronkelijke tekst" (broncode) maar of het iets bijbrengt/oplost is een ander verhaal...

 

 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom ontvang ik regelmatig mails van mezelf?

Ik heb er onlangs zo twee ontvangen. Niet op naam, enkel op adres, maar de Gmail app op mijn smartphone maakt er dan afkomstig van "mij" van. Ook opvallend: de datum van de mails stond op 1970. Een trucje om bovenaan (of onderaan) in de lijst te raken.

 

Er stond schijnbaar niets in. Persoonlijk heb ik niet veel angst om dat soort mails te openen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waarom ontvang ik regelmatig mails van mezelf?

Voor zover bijlagen niet automatisch geopend worden, loopt men geen risico bij het openen van een mail. Het grote risico is dat men eerder kiest voor comfort dan voor veiligheid. Men laat de mail automatisch media bestanden openen. Doordat die dikwijls niet ingebed zijn in de mail, maar opgeroepen worden door een url in de mail, weet de malafide zender dat je de mail geopend hebt en bestaat er een risico op het uitvoeren van meegestuurde kwaadwillige software.  

0 Likes