Beantwoorden
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wachten op SMTP server

Hello Netweters,

 

Bij deze heb ik zelf eens even een vraagje. Niet dat het heel ernstig is, maar als het verholpen kan worden ...

 

Het gaat over mijn telenet mail. Ik gebruik Thunderbird op Win 7 Ultimate 64 bit als client. De mail binnenhalen (met POP3 want er moet niks blijven staan) gaat vlekkeloos.

 

De mail versturen, daar wringt het schoentje (soms, een beetje). Meestal geen enkel probleem, verzenden, zoef, mail weg. Maar af en toe blijft er een kadertje open staan met "verbonden met SMTP server", en dat duurt toch even, soms 30 seconden. En dan, opeens, floep, mail verzonden en alles OK. Volledigheidshalve eraan toe voegen dat er meestal attachments aan de mail zijn als dit gebeurt, maar evenzo gaan zware attachs meestal vlot weg.

 

Zoals je ziet is het meer een "nice to solve" probleem dan een "need to solve" probleem. Voor de volledigheid, ge weet maar nooit, mijn PC is via powerlines aangesloten op de router. En het is dus niet dat ze niet buiten geraken, alleen duurt het soms ff. Oja, wat ik enkele keren gezien heb, is dat na de boodschap "verbonden met SMTP server", als die verdwijnt er een tweede melding komt met "mail versturen" en een loopbalkje onderaan. Dat komt echter zelden voor en duurt ook nooit lang.

 

Zo, wie zich geroepen voelt .... Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wachten op SMTP server

Ik weet niet of je bekend bent met Usenet? Je kan TB ook als newsreader gebruiken om via de server news.mozilla.org (gratis) toegang te krijgen tot de nieuwsgroep mozilla.support.thunderbird om daar je vraag (in het Engels) voor te leggen.

 

Ik gebruik zelf TB (niet als newsreader, wel als mailclient) en ik denk dat het probleem zich soms ook voordoet bij mij, maar ik stoor me er niet echt aan. Als het maar verstuurd wordt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wachten op SMTP server

Heeft gewoon te maken met traag internet, als uw verbinding sneller is dan is er geen tijd om dit bericht te geven.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wachten op SMTP server

@Janneke_Dust,

 

Vermits het geen ernstig probleem is en uw uitleg aanvaardbaar is zal ik dat als oplossing aannemen er gewoon verder mee leven Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes