Beantwoorden
AnthonyKets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wachtwoord Telenet Webmail aangepast door onbekende

2 weken geleden ontving ik verschillende mails om mijn Facebookwachtwoord aan te passen. Een paar dagen later bleek mijn Telenetwachtwoord aangepast door een onbekende. Ik heb dit kunnen veranderen in een nieuw (zeer veilig) wachtwoord. Maar gisteren werd mijn wachtwoord opnieuw gewijzigd door een onbekende...

Iemand ervaring mee?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Account gehackt

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wachtwoord Telenet Webmail aangepast door onbekende

Op welke manier heb je je wachtwoord opnieuw kunnen veranderen? Ik vind dit best raar dat zoiets mogelijk is als het eenmaal veranderd is. Tenzij je naar Telenet gebeld hebt. Is dat zo?

Indien niet, dan zou ik denken dat iemand je HOSTS-bestand heeft aangepast, zodat je eigenlijk niet naar telenet.be surft, maar naar een andere site. (Al lijkt me dit een beetje ver gezocht.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wachtwoord Telenet Webmail aangepast door onbekende

Kijk je pc eens grondig na op malware. Mogelijk hebben hackers een “keylogger” geïnstalleerd, waarmee ze al je toetsaanslagen registreren.

Dan mag je nog zoveel je password veranderen, het zal niet helpen.

Verder: 2-factor authenticatie enablen waar je kan, zeker bij zaken als Facebook en e-mail.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AnthonyKets
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wachtwoord Telenet Webmail aangepast door onbekende

De eerste keer met een veiligheidscode per sms. De tweede keer blijkt nu door Telenet zelf (heb deze morgen mail ontvangen) omdat ze vermoeden dat men mijn account opnieuw probeerden te hacken.

Voorlopig nog geen te grote gevolgen van hack. De hacker had intussen een aantal zaken besteld via bol (waar hij ook mijn wachtwoord had aangepast) met achteraf betalen maar die zijn door Bol tegen gehouden. 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wachtwoord Telenet Webmail aangepast door onbekende

Dit bewijst nog maar eens hoe belangrijk dat het is om:

- niet overal hetzelfde paswoord te gebruiken

- je e-mail te beveiligen met 2-factor authenticatie, want eens ze daar in kunnen is een password reset procedure (bijv bij Bol.com) een fluitje van een cent. Die links hiervoor worden immers naar je e-mailadres gestuurd.

 

Ik gebruik daarom enkel webmail bij providers die 2-factor ondersteunen. Dus zeker Telenet niet! Als je toch je Telenet e-mailadres wil gebruiken, kies dan voor een complex wachtwoord dat je nergens anders gebruikt. Niet zelden worden bedrijven waar je een account hebt gehacked, en als ze daar je e-mailadres en paswoord kunnen verkrijgen, gaan ze doorgaans met die credentials proberen in te loggen in je e-mail, en van daaruit verder ...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes