41268
netweters
|
17825
gesprekken
|
19256
vragen
|
Na de updates van dit weekend 18 -19/03/2017 is een afzonderlijke login voor Webmail niet meer mogelijk. Enkel via mijn Telenet ... Er wordt voor 22/03 aangekondigd dat mijn telenet niet beschikbaar zal zijn van 1u to 6u. Hopelijk kan aanmelden voor webmail terug rechtstreeks en niet meer via mijn telenet.
????
Je kan toch rechtstreeks surfen naar https://webmail.telenet.be of https://mail.telenet.be en daar inloggen?
Je hoeft helemaal niet langs mijn telenet te gaan, vroeger niet, nu niet hopelijk in de toekomst ook niet.
Ik heb die zonet nog getest.
Webmail werd voorheen vermeld bij het "meer telenet" op het aanmeldingscherm. Dit is nu verdwenen door de update laatste weekend .. ?
Webmail was voordien zo simpel via https://login.prd.telenet.be/openid/login
Eénmaal ingelogd en dan ingelogd blijven - op mijn startscherm Samsung S7 Edge een icoon zoals dat van Triing met een hoofdletter T en dit werkte.
Nu krijgt men via deze link fout bij aanmelden.
M.a.w. Telenet heeft iets gewijzigd zonder daarover te communiceren.
Overigens dat dit via mail.telenet.be werkt was mij bekend.
Bedankt in elk geval voor U reactie.
Toevoeging : op de site https://www2.telenet.be/nl/ kon men webmail aanklikken en inloggen dit werkt dus niet meer.
Dit was zeer nuttig bij gebruik van verschillende logins.
Waarom wil je eigenlijk via webmail werken op je smartphone? Via de Gmail app kan je toch verschillende accounts instellen. Dat geldt normaal gezien ook zo voor de mail app die Samsung gebruikt. En anders installeer je gewoon een andere mail app: Gmail, K-9 Mail, Blue Mail, ...
Bedankt voor uw reactie !
Ik wil aankaarten dat telenet zomaar het aanmeldscherm heeft gewijzigd.
Daar stond bij aanklikken van "meer Telenet" o.m. de link naar webmail ....
Dit is verdwenen .... sedert maandag.
@sb schreef:Waarom wil je eigenlijk via webmail werken op je smartphone? Via de Gmail app kan je toch verschillende accounts instellen. Dat geldt normaal gezien ook zo voor de mail app die Samsung gebruikt. En anders installeer je gewoon een andere mail app: Gmail, K-9 Mail, Blue Mail, ...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit op die manier gewerkt heb. Wil ik mijn Telenet, dan surf ik naar mijn.telenet.be. Wil ik webmail, dan ga ik rechtstreeks naar mail.telenet.be of webmail.telenet.be.
Maar ik kan begrijpen dat het niet zo leuk is als je wél gewend bent om op die manier te werken. Ik denk dat je hiervoor best zelf even contact opneemt met TN via de gekende wegen:
Telefonisch via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.
Er is iets veranderd met de webmail login pagina.
Als ik uitlog en dan opnieuw wil inloggen, krijg ik steeds een foutmelding in mijn browser en moet dan telkens opnieuw via google opnieuw naar https://login.prd.telenet.be/openid/login gaan, dan gaat inloggen wel.
Ik kan dit alleen maar beamen .... dus blijf ik erbij dat er iets gewijzigd is aan de software van Telenet. Dus moeten zij één en ander nazien : links die niet werken verwijderen i.p.v. ons te laten zoeken ...
Ik heb daar al met Telenet over gebeld. Zal niet veel baten ....
Ik stop hiermede de discussie en dank iedereen die reageerde !
Misschien kan je de cookies van Telenet Webmail eens verwijderen en terug aanmelden ?
Zoek naar "webmail" en verwijder de juiste cookies door op de x rechts van de Telenet webmail cookies te klikken:
https://support.google.com/chrome/answer/95647
Ik heb net hetzelfde voor, inloggen is minder gebruiksvriendelijk nu. Zeker geen verbetering. Hopelijk wordt dit terug rechtgezet.
Ja ik moet telkens opnieuw via google naar de webmail login pagina gaan.
Ik krijg telkens een error als ik probeer in te loggen vanuit een oud venster
Zelfs google zelf heeft het er moeilijk mee !!!!
@Koen3 schreef:Ja ik moet telkens opnieuw via google naar de webmail login pagina gaan.
Ik krijg telkens een error als ik probeer in te loggen vanuit een oud venster
Zelfs google zelf heeft het er moeilijk mee !!!!
Dat is nu het probleem tegenwoordig.
Iedereen gaat alles via Google zoeken. Sommigen denken zelf dat Google de startpagina van het internet is.
Een adres in de adresbalk van de browser typen wordt bijna nooit meer gedaan.
Als er dan iets aangepast wordt en Google is niet meteen up-to-date geraken ze niet meer op de correct website.
Om Telenet webmail te bereiken typ je in de adresbalk van je browser en dus niet in het zoekvakje van Google mail.telenet.be zonder www ervoor. Je kan er eventueel wel https:// voor zetten
Dan kom je ALTIJD op de correcte pagina terecht.
Sla deze op in favorieten zonder wat er achter de forward slash komt zoals /zimbra/mail?null=&client=advanced#1 Doe dit eventueel door in je opgeslagen favoriet de url te bewerken tot je enkel https://mail.telenet.be hebt staan.
Misschien ook belangrijk om even je internet geschiedenis te wissen zodat je browser de site opnieuw moet cachen.
Klopt, https://mail.telenet.be is volgens mij de goeie weg. Maar hoe zet je dat in de favorieten van MS Edge ?
Als je nl. https://mail.telenet.be intikt, wordt je geredirect naar https://login.prd.telenet.be/openid/login en kan je hooguit hiervan een favoriet maken.
De volgende keer deze favoriet openen, levert opnieuw het gekende "Fout bij aanmelden" scherm....
Nadat je de favoriet hebt aangemaakt kan je die ook weer bewerken.
Daar de url (waarschijnlijk staat er: https://login.prd.telenet.be/openid/login) aanpassen naar https://mail.telenet.be en opslaan.
Als je nu op de favoriet klikt ga je in eerste instantie altijd naar http://mail.telenet.be
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Als je bij het inloggen het vinkje bij "Aangemeld blijven" hebt AANGEZET zal je naar https://mail.telenet.be/zimbra/mail?null=&client=advanced#1 worden doorgestuurd zie je uw mails.
2. Heb je echter dat vinkje NIET AANGEZET, dan wordt telkens je de browser afsluit automatisch uitgelogd en zal je worden doorgestuurd naar https://login.prd.telenet.be/openid/login