Beantwoorden
LudoPeeters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Webmail: deblokkeren van afzenders

Blijkbaar heb ik Nationale loterij geblokkeerd, dacht dat het phishing was.
Hoe kan ik dit deblokkeren in webmail?

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail: deblokkeren van afzenders

Staat die mail in de map spam of ongewenst? Dan kan je die gewoon naar de gewone inbox gesleept worden en wordt die geschrapt in je ongewenste of geblokkeerde verzenders. Ik ben het niet zeker maar ik dacht dat het zo kan lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Webmail: deblokkeren van afzenders

Voor zover ik zie kan je in webmail geen afzender blokkeren. Je kan wel een E-mail regel maken om mails van die afzender weg te gooien.

Als je een dergelijke regel gemaakt had dan zou je dit wel herinneren.

Ik vermoed dus dat je blokering ingested hebt in een email client programma. Dan moet je de blokkering opheffen in dat programma.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Webmail: deblokkeren van afzenders

Het is me ook niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met afzender blokkeren. Wat je normaal in webmail kunt doen, is een email als spam markeren.

Dit doe je gewoon door op de email te gaan in je overzicht, en dan rechter muistoets "Markeren als spam [rs]".

Wil je dit ongedaan maken, dan ga je naar de Spam folder, en klik je met de rechter muistoets op de email en gebruik de optie "Markeren als niet-spam [rs]".

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LudoPeeters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Webmail: deblokkeren van afzenders

Nee, hij komt nergens terecht.

0 Likes
LudoPeeters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Webmail: deblokkeren van afzenders

De email staat niet in de spam. Ik heb eens een email als verdacht doorgegeven en aangeduid dat het spam is.
Sindsdien krijg ik geen email van Nationale Loterij meer binnen, zelfs niets als ik een aanvraag doe om een nieuw wachtwoord te kunnen ingeven.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: deblokkeren van afzenders

Uw probleem doet me denken aan iets wat ik anderhalf jaar geleden voorhad. Vermoedelijk had ik mails van de netweters aangemerkt als spam (op de pc staan spam en verwijderen in Thunderbird juist naast elkaar). Als resultaat kreeg ik niets meer binnen van de Netweters. De applcatie vanxe Netweters is een extern product en stuurt de mails via nog een andere externe server. Het is daar dat alles blokkeert. Probeer dit verhaal maar eens door te geven aan de Nationale Loterij.

0 Likes
LudoPeeters
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Webmail: deblokkeren van afzenders

Bedankt voor je antwoord, ik zal eens contact opnemen met Loterij.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail: deblokkeren van afzenders

Nog wat aanvullende informatie hoe het bij mij was (ik heb ondertussen die oude zaken nog eens opgezocht)

De Netweters stuurt via smtp naar khoros

Khoros stuurt via smtp naar sendgrid

sendgrid stuurt naar Telenet.

De logs van Netweters naar Khoros zij correct.

Dus in eerste instantie is voor Netweters alles corect.

Door de tijd te kennen van verzending van een bepaalde mail kon in de logs van Telenet vastgesteld worden dat er geen mail was toegekomen.

Khoros heeft deze info ontvangen en heeft toen vastgesteld dat de mail niet aanvaard werd door sendgrid. Blijkbaar was dat het gevolg van een mail van de Netweters die ik per vergissing gemerkt heb als spam.

 

Vertaald naar de Nationale Loterij:

De dienst die het soort mails verstuurd die jij nu mist, verstuurd die naar een externe dienstaanbieder. Die moet kijken in zijn verzend log. Al die grote mailverzenders maken gebruik van een spamfilter en daar zit het probleem. 

Ik heb zware bedenkingen over deze praktijk. Enerzijds begrijp ik wel dat er op deze manier spam verminderd wordt, anderzijds is het onaanvaardbaar dat een tussenpersoon eenzijdig beslist wat aan mij geleverd wordt en wat niet. Dat recht hebben ze niet. Ik wil alle spam krijgen die aan mij geadresseerd is. Ik en alleen ik kan en mag beslissen wat voor mij gewenst of ongewenst is. Ik meen zelfs dat deze praktijk in strijd in met de AVG (GDPR).

0 Likes