Beantwoorden
Woutor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Webmail tweede account 'namens'

Beste,

Ik gebruik telenet webmail en heb sindskort hieraan een tweede, hotmail account toegevoegd. Ik kan dit dus ook selecteren bij 'Aan' wanneer ik een mail wil versturen. Maar wanneer ik een mail verstuur vanuit de webmail via het hotmail account, krijgt de ontvanger een mail van <mijn telenet email> namens <mijn hotmail email>. Kan dit niet aangepast worden zodat mijn ontvangers een mail krijgen van <mijn hotmail email>?

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail tweede account 'namens'

Het enige wat je kan doen is een mailclient programma of app gebruiken. 

Bij mijn weten is er geen enkele leverancier die e-mail aanbied een ander afzendadres toelaat dan dat bij die leverancier. Trouwens als het toegelaten wordt, is de kans zeer groot dat de verzonden e-mail bij de geadresseerde in de spam terechtkomt.
________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Webmail tweede account 'namens'

Installeer gewoon een mailclient. Bij Mozilla Thundebird kan je zoveel identiteiten aanmaken als je wil. (Wat handig kan zijn als je een eigen domeinnaam hebt en catchall ingesteld is.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Webmail tweede account 'namens'

Als je nu wisselt naar outlook (Hotmail) omal je e-mails binnen te halen
Dus ook je Telenet-mail
Je kan dan met elk mailadres versturen, en je kan aangeven als ze je hotmailadres (<namens>) mogen zien of niet.


0 Likes
Woutor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Webmail tweede account 'namens'

Inderdaad, deze oplossing wist ik natuurlijk al. Maar het is voor mijn moeder die al jaren gewoon is aan de layout van telenet webmail & daar al haar contacten in heeft staan. Het probleem is dat ze een groep heeft met enkele contacten uit haar adresboek, maar deze wordt niet mee geëxporteerd. Bij het exporteren worden enkel de losse contacten opgenomen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail tweede account 'namens'

@Woutor    Sorry, maar ik begrijp niet goed wat het probleem is van een groep met enkele contacten. Bedoel je dat als je de contacten exporteerdt naar webmail, dat je dan de groep verliest?  Is het dan niet handiger om die groep terug aan te maken in de webmail? Wat is het nut voor je moeder om daarvoor een ander e-mailadres te hebben? Ik zie niet goed wat het verband is met je initiële vraag. Er ontgaat mij iets, maar ik weet niet wat.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Webmail tweede account 'namens'

Ik heb hier even een test gedaan met een outlook.com e-mail toe te voegen als account in telenet webmail.
Als ik een mail stuur mat afzender ..@outlook.com zie ik bij de ontvanger enkel het outlook adres en geen telenet mail adres
Misschien even het hotmail account eens verwijderen en opnieuw toevoegen.

Woutor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Webmail tweede account 'namens'

Oh das vreemd, dat is exact wat we nodig hebben! Gebruik je pop of imap? Ik weet dat wij SSL moesten aanvinken, bij u ook?

0 Likes
Woutor
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Webmail tweede account 'namens'

Wilt u uw instellingen eens doorsturen? Heb zonet eens opnieuw toegevoegd maar geen success

0 Likes