24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
een tijdje terug kreeg ik een e-mail van telenet dat ze mijn uitgaande mail hadden geblokkeerd en dat ik mijn wachtwoord van mijn webmail moest veranderen om te vermijden dat teveel spam zou verzonden worden via mijn emailadres. Ik heb dat dus inderdaad veranderd, maar natuurlijk moest ik mijn paswoord ook wijzigen in mijn mailprogramma. Ik kan vanaf dan ook geen mail meer ontvangen of verzenden en ik krijg de melding:"dit account kan niet worden geopend mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren met dit apparaat." en ook nog de melding "mogelijk zijn uw gegevens verouderd". Ik heb naar telenet gebeld en kreeg als antwoord: ha uw webmail werkt, ja dan is dat niet ons probleem, wij kunnen u niet helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je webmail werkt, probeer nadien het stappenplan via deze link eens :
dit heb ik dus al zeker 20x gevolgd, geen resultaat
En via webmail kun je wel inloggen?
Als je IMAP gebruikt verlies je geen mails als je de account verwijderd. Die blijven namelijk op de server staan.
Ik zou dus aanraden om de account volledig te verwijderen en hem daarna opnieuw in te stellen met de nieuwe wachtwoorden.
zoals hiervoor al gezegd, heb ik zeker al 20x gedaan zonder resultaat
Probeer dan eens met een ander mail programma, Thunderbird bvb.
ik heb geen zin om 25 verschillende mailprogrammas te installeren om te kijken welke werkt, volgens mij ligt de fout bij telenet, want heeft altijd gewerkt tot ik mijn wachtwoord moest veranderen.
en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma
@amai@ schreef:en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma
Dat klinkt nogal drastisch. Maar ik ben benieuwd of andere providers wél ondersteuning zullen bieden voor jouw (software) probleem. Laat je het ons weten? Tnx!
@amai@ schreef:ik heb geen zin om 25 verschillende mailprogrammas te installeren om te kijken welke werkt, volgens mij ligt de fout bij telenet, want heeft altijd gewerkt tot ik mijn wachtwoord moest veranderen.
Ik zou in ieder geval toch proberen met één ander mailprogramma. Zo kom je toch ten minste te weten of het probleem bij windows mail zit of als het ergens anders zit.
Pas als je de mail niet binnen krijgt in een ander programma kan je van de daken gaan schreeuwen dat het probleem bij TN zit.
@sb@ schreef:
@amai@ schreef:en als telenet geen oplossing biedt dan verander ik nog liever van provider dan van mailprogramma
Dat klinkt nogal drastisch. Maar ik ben benieuwd of andere providers wél ondersteuning zullen bieden voor jouw (software) probleem. Laat je het ons weten? Tnx!
sorry, maar dit is niet MIJN software probleem, internetfora, ook op netweters, staat vol met mensen die het zelfde probleem hebben of gehad hebben, één gemeenschappelijke factor: TELENET
zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet
@amai@ schreef:zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet
Toch bedankt om het even te proberen!
Dan blijft er wat mij betreft enkel Windows 10 over als oorzaak. Immers, ik gebruik al jaren probleemloos TB om Telenet (4 accounts), Yahoo (2 accounts) en mijn eigen domein mail (SSL) binnen te halen. Kijk je toch nog even de instellingen met me na?
POP
SMTP
Het komt soms voor dat TB een andere foutmelding geeft dan een andere mailclient. Welke foutmelding krijg je exact te zien?
Als je instellingen correct zijn en de foutmelding helpt ons niet vooruit, dan denk ik dat het te wijten is aan (iets in) W10. Welke firewall gebruik je? Kan je die eens even uitschakelen? Idem wat antivirus betreft: schakel die eens even uit en test opnieuw.
@sb@ schreef:
@amai@ schreef:zoals ik verwacht had, Thunderbird werkt ook niet
Toch bedankt om het even te proberen!
Dan blijft er wat mij betreft enkel Windows 10 over als oorzaak. Immers, ik gebruik al jaren probleemloos TB om Telenet (4 accounts), Yahoo (2 accounts) en mijn eigen domein mail (SSL) binnen te halen. Kijk je toch nog even de instellingen met me na?
POP
SMTP
Het komt soms voor dat TB een andere foutmelding geeft dan een andere mailclient. Welke foutmelding krijg je exact te zien?
Als je instellingen correct zijn en de foutmelding helpt ons niet vooruit, dan denk ik dat het te wijten is aan (iets in) W10. Welke firewall gebruik je? Kan je die eens even uitschakelen? Idem wat antivirus betreft: schakel die eens even uit en test opnieuw.
voor de wijziging van het wachtwoord van mijn webmail (verplichting van telenet omdat ze mijn uitgaande mail hadden geblokkeerd zogezegd om te vermijden dat mijn emailadres zou gebruikt worden om spam te versturen) werkte alles als een fluitje van een cent, ik heb alleen het wachtwoord veranderd op mijn webmail en hetzelfde wachtwoord gebruikt voor mail van windows 10, ik heb geen instellingen veranderd, dus ik zie niet in dat de fout bij de instellingen zou liggen, bovendien zijn die instellingen niet zo gedetailleerd zoals jij ze laat zien.