Beantwoorden
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Hallo iedereen,

 

Ik ontvang en verstuur dagelijks e-mails, maar laatst bleek dat sinds enige weken soms berichten aan mij gericht nooit in mijn Inbox arriveren, en dat door mij verstuurde berichten niet aankomen bij de bestemmeling. Niet verstuurde berichten verschijnen wel allemaal in mijn "Verzonden items" folder, zodoende ging er nooit een belletje rinkelen dat er iets mis liep.

 

Wat ik al heb kunnen nagaan is het volgende:

* wanneer ik achteraf een niet verstuurd bericht uit de "Verzonden items" open, en - voorzien van nieuwe berichttekst - ofwel via "Forward/Doorsturen", ofwel via "Reply all/Allen beantwoorden" opnieuw verstuur, komt deze volledige conversatie (dus oorspronkelijk bericht, en de toegevoegde tekst op nieuwe datum) meestal wèl aan.

* ik heb twee telenet.be accounts in mijn Telenet abonnement; vermiste berichten komen voor in allebei de accounts

 

Is er een manier om na te gaan of dit probleem ontstaat in mijn e-mail programma, dan wel ergens in de Internet-communicatie, hetzij bij Telenet transmissie hetzij onze modem?

 

Als e-mail programma gebruik ik Microsoft Office Outlook (versie 2007). Indien ik meer info moet doorgeven laat maar weten.

 

Alvast bedankt voor enig advies,

Yves.

0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Bij abnormaal gedrag, verander onmiddellijk je wachtwoorden. Heb je niets over het hoofd gezien. Heb heb ooit meegemaakt dat iemand panikeerde omdat alle mails van de inbox verdwenen waren. De optie enkel niet gelezen tonen stond aan.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Om hoeveel ontvangers gaat het dan ongeveer? Of gaat het echt om e-mails die naar één bepaalde persoon verstuurd worden? Ik vraag dit omdat e-mails naar te veel personen als spam worden gemarkeerd. (Maar dan zou jij wel al een foutmelding gekregen hebben...)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

@YvesK 

Als je nog van die mails hebt kan je het volgende eens proberen.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Indien mogelijk, probeer ook eens andere software. Outlook 2007 is al 2 jaar "end of life" en is dus nog moeilijk betrouwbaar te noemen. Indien U IMAP gebruikt kan U probleemloos 2 clients naast mekaar gebruiken, indien U nog met POP3 werkt zou ik daar al mee beginnen, overschakelen naar IMAP.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

End-of-life gelijkstellen met onbetrouwbaar lijkt me overdreven. Er zijn bijvoorbeeld nog heel wat gebruikers met XP en dat werkt nog altijd. (Veiligheid is een andere kwestie.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Hallo SB,

De uitgaande berichten waarvan ik weet heb dat ze niet aankwamen, waren aan twee verschillende bestemmelingen. Telkens één bericht naar ieder (dus weinig kans op Spam-alert), en verstuurd op verschillende datums. Het eigenaardige is, zoals vermeld, dat ik één van beide later uit mijn "Verzonden items" heb opgepikt, waarbij verzendgegevens van originele verzending vermeld stonden in de hoofding, en met "Reply to all" (dus geen tikfout in eerste e-mail adres) de tweede verzending wèl gelukt is.

Van binnenkomende berichten heb ik slechts van één afzender weet dat zijn berichten niet aangekomen zijn. Maar zolang iemand geen herinnering stuurt, of telefonisch kontakt opneemt, is dat aantal niet gekend.

0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Hallo Janne-man,

Denk niet dat ik iets over het hoofd gezien heb, ik had alles wat binnen mijn kennis valt al uitgepluisd vooraleer ik mijn oor hier te luisteren kwam leggen.

En ja, wachtwoorden aanpassen zou ik inderdaad eindelijk eens moeten aanvangen...

NB:  nadat ik dit antwoord een eerste keer gepost had verscheen dit ookal niet in de conversatie; kan er eventueel iets aan mijn modem schelen?.?.?.?

0 Likes
YvesK
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Hallo Torchwood,

End-of-life mag inderdaad geen technische problemen als gevolg hebben zoals SB al zei. Maar mijn Outlouk.pst bestand zit al iets over de 2 Gb, en het verhaal dat dit de grens is die Outlook aan kan doet al jarenlang de ronde. En inderdaad gebeuren er nog wel andere eigenaardigheden (Shift-Ctrl-I opent Archived Inbox i.p.v. Personal Folders Inbox; verstuurde berichten komen terecht in Inbox i.p.v. "Verzonden items"-folder; etc.) Ik zal misschien best eens drastisch archiveren, en kijken of Outlook zich onder deze 2 Gb niet langer verslikt...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Willekeurige e-mail berichten niet ontvangen/verstuurd

Misschien eens overwegen  om een ander mail programma te gebruiken zoals bijvoorbeeld Thunderbird?

0 Likes