41079
netweters
|
17663
gesprekken
|
19082
vragen
|
beste,
sinds vorige week kon ik alleen nog maar emails ontvangen op mijn laptop, via mijn iphone kon ik nog altijd mails versturen en ontvangen.
bij het versturen kwam de volgende melding te voorschijn (met elke keer een andere naam voor .telenet) : 421 andre.telenet-ops.be bizsmtp 94.109.203.106 relaying denied
om mezelf eerst het leed te besparen door minuten aan de telefoon te hangen met de helpdesk, dacht ik om eerst zelf naar mogelijke oplossingen te zoeken.
om even de situatie te schetsen: ik gebruik op mijn laptop (windows 😎 incredimail 2.5 (welke tot vorige week toe perfect werkte en niet aangepast of veranderd is geweest).
mijn SMTP-poort voor uitgaande mail is 25 en pop-3 voor inkomende mail staat op 995.
ik heb AVG anti-virus met mail protection geinstalleerd staan en het zou me verwonderen moest deze opeens de oorzaak zijn na al de jaren dat ik die gebruik.
de mogelijke oplossingen die ik reeds heb geprobeerd:
- ik heb incredimail terug geinstalleerd (voor het geval dat er misschien toch een fout ingeslopen zou zijn door een eventuele update), probleem bleef zich voordoen wel ontvangen, niet versturen.
- dan heb ik op het internet aan het rondneuzen geweest en via daar kwam ik hier terecht. na hier op verschillende topics gelezen te hebben dat de helpdesk nogal een "grote" hulp bleek te zijn. heb ik eerst geprobeerd om mijn wachtwoord te wijzigen, zelfde probleem bleef komen.
dan maar de webmail getest en deze werkte dus wel met het nieuwe wachtwoord.
mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik gebruik al jaren geen incredimail meer, ik gebruik tegenwoordig Thunderbird.
Serverinstellingen zouden nochtans dezelfde moeten zijn ...
uitgaande SMTP => smtp.telenet.be => poort 587 => beveiliging STARTTLS
inkomende POP => pop.telenet.be => poort 110 => beveiliging STARTTLS
Probeer deze settings eens ...
EDIT: ik denk dat vooral de poort voor uitgaande smtp server verkeerd staat, de pop3 server kan je ongewijzigd laten.
Bekijk eens de instellingen die Telenet aanbeveelt op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/
bedankt voor de reactie,
ik heb de settings van de smtp veranderd en deze werken. ik kan nu wel mijn emails versturen en ontvangen zonder problemen.
ik vind het heel raar dat na al die maanden plots deze fouten komen vanuit het niets.
en idioot van mezelf dat ik niet eerst ben gaan opzoeken naar de juiste settings voor de smtp en de pop, maar wie verwacht nu dat deze de oorzaak zouden zijn als ze altijd juist gewerkt hebben.
in ieder geval vriendelijk bedankt en van mij mag deze topic dus al gesloten worden 😄
ja idd, ik was mijn post aan het aanpassen en wilde juist hetzelfde typen als oplossing.
bedankt in ieder geval