Beantwoorden
e-evenepoel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

Hallo

Sinds gisteren kan ik plots geen emails meer verzenden met mijn Samsung X-cover 2 (GT S7710); het aanmelden bij de telenetserver lukt niet meer terwijl er niks veranderd is aan mijn inloggegevens of uitgaande server parameters (TLS, poort 587). Ik werk met de standaard email software van android (4.1.2) die geïnstalleerd is op de smartphone. Het probleem doet zich enkel voor bij de smartphone, dus niet bij mijn notebook of vaste computer. foutmelding: installatie kan niet worden voltooid; onjuiste gebruikersnaam of wachtwoord. Versturen via gmail gaat wel dus heeft echt te maken met authentificatie telenet server.

 

Ik heb al een fabrieksreset uitgevoerd maar het probleem houdt aan. Ben ten einde raad..Iemand ideetje?

 

0 Likes
9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

Ik las juist een bericht van iemand die hetzelfde aan de hand heeft met een iPhone. Mogelijk scheelt er iets aan de servers van TN?

 

Heb je al eens geprobeerd om de instellingen voor de uitgaande mail opnieuw in te stellen? Wat zijn je instellingen (server, poort, SSL, ...) op dit moment?

 

Je zou eventueel met een andere mail app kunnen proberen om te zien wat dat geeft: Gmail (tenzij je Samsung dat nu al gebruikt) of K-9 Mail of BlueMail.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
e-evenepoel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

Hallo

Ik heb een andere email app geïnstalleerd en die gaf me de reden waarom de tn server me blokkeerde en kreeg de melding om abuse@telenet.be

Te contacteren  blijkbaar was mijn adres gehacked om spam te versturen.  Paswoord veranderd en hen terug gecontacteerd en ze hebben me terug gedeblokkeerd.  Lag dus wel degelijk aan de smtp server die me niet meer wou accepteren.  Dank voor je reactie.  Emmanuel

Johan-8216-ca
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

E-mail onmogelijk te versturen met Outlook 2010

SMTP poort 857 is niet juist ikkom op een ander adres

Tags (2)
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk


@Johan-8216-ca schreef:

E-mail onmogelijk te versturen met Outlook 2010

SMTP poort 857 is niet juist ikkom op een ander adres


@Johan-8216-ca Er zijn hier heel veel meldingen van mensen die op de blacklist staan. Misschien best even naar de helpdesk bellen (015/666666) en vragen of dat bij jou ook niet het geval is.

Dan kunnen ze jou er eventueel direct van verwijderen.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk


@e-evenepoel schreef:

Hallo

Ik heb een andere email app geïnstalleerd en die gaf me de reden waarom de tn server me blokkeerde en kreeg de melding om abuse@telenet.be

Te contacteren  blijkbaar was mijn adres gehacked om spam te versturen.  Paswoord veranderd en hen terug gecontacteerd en ze hebben me terug gedeblokkeerd.  Lag dus wel degelijk aan de smtp server die me niet meer wou accepteren.  Dank voor je reactie.  Emmanuel


@e-evenepoel Om je even gerust te stellen: je adres moet niet 'gehacked' zijn om spam te versturen. Ze misbruiken gewoon je email adres om SPAM te versturen.

Niemand is aangelogd met je Telenet-account of is ingebroken in je PC of op de Telenet server...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk


@Johan-8216-ca schreef:

E-mail onmogelijk te versturen met Outlook 2010

SMTP poort 857 is niet juist ikkom op een ander adres


@Johan-8216-ca- Waarschijnlijk een typo, maar het is 587, niet 857.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ebra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

Heb sinds vorige week het zelfde probleem op Iphone 5c: plots kan ik geen mails meer versturen. Hulp van helpdesk bij Telenet noch rechtstreeks in 2 winkels brengen hulp. Het zou de niet compatibiliteit zijn tussen telenet en de iphone. 

Ondertussen ben ik bedankt...and help your self

Wat is na het veranderen van wachtwoord (advies telent) nu uiteindelijk de oplossing? 

0 Likes
Ebra
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk

Heb zonet de raad opgevolgd om bij de instelling de gebruikersnaam en het wachtwoord weg te laten. En oeps! Het werkt, wel trager maar toch. 

Merciekes

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

emails verzenden via smartphone niet meer mogelijk


@Ebra schreef:

Heb zonet de raad opgevolgd om bij de instelling de gebruikersnaam en het wachtwoord weg te laten. En oeps! Het werkt, wel trager maar toch. 

Merciekes


Het werkt misschien wel, maar er zijn enkele bedenkingen: dit is niet veilig en als je verbonden bent met een niet-Telenet netwerk, dan zal je geen mail kunnen versturen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes