Beantwoorden
mdc1756
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Ik zit met een  medische voorgeschiedenis die me  nu niet in staat stelt om elke dag mjin

mails te controleren.

Hoe maak ik zo'n bericht aan dat de verzender van de mail dit te lezen krijgt

en hoe verwijder ik ook deze boodschap als het beter gaat?

 

Bgr,

 

Marcel

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

@mdc1756 welk email program gebruikt u?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Uitgaande van het feit dat je een Telenet mail adres gebruikt en je toegang hebt tot webmail met je login en paswoord kan je in uw webmail iets instellen.

Open uw webmail en klik op het tabblad instellingen. Ongeveer halfweg in de linkerkolom zie je "Afwezig" staan. Dit aanklikken en je zal een automatisch antwoord kunnen maken en instellen vanaf wanneer en tot wanneer dit moet gebeuren. Testen door naar jezelf een mailtje te sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Liefst een mail van een ander mailadres sturen, anders riskeer je een oneindige lus van mails of dat er niet gereageerd wordt omdat het uw eigen adres is.

Het is ook mogelijk dat de oneindige lus vermeden wordt door het automatisch bericht maar 1 keer naar een adres te sturen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mdc1756
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Hallo,

 

Ik moet toch van mijn eigen email adres een mail kunnen terugzenden naar de mailer dat ik niet dagelijks mijn mail check.

Hoe kan ik dit via een ander adres gaan doen.

Ik heb nog accounts maar dan gaan de problemen zoals jij ze beschrijft en ik niet begrijp ook voorkomen.

groetjes

 

M

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en


@mdc1756  schreef:

Hallo,

 

Ik moet toch van mijn eigen email adres een mail kunnen terugzenden naar de mailer dat ik niet dagelijks mijn mail check.

 

... knip ...

groetjes

 

M


Ja natuurlijk, zoals hier wat hoger reeds aangegeven staat, zie de reply van @igvfer. Je werkt met webmail als ik uw eerste post bekijk.  In webmail ga je naar de tab "instellingen". Daar kies je dan de zesde instelling zijnde "Afwezig". Daardoor krijg je een nieuw scherm te zien met de keuze om al dan niet automatisch een bericht te sturen als je mail krijgt van iemand. Je klikt op "Automatisch antwoord verzenden" en in het tekstvak geef je de tekst in die je wenst, in dit geval iets in de aard van "ik ben ziek en kan nu niet ... enz ..."

 

Iedereen die je nu een mail stuurt krijgt automatisch dat bericht. 

 

Wanneer je beter bent ga je terug naar die instelling en kiest ditmaal 'Geen automatisch antwoord verzenden". Je zou ook kunnen iets lager op voorhand een periode ingeven waarin dat bericht verstuurd moet worden waarna het vanzelf stopt. Je bekijkt het maar eens.

 

Klaar is kees.

 

Nog één opmerking: hoe het zit met Telenet Webmail weet ik niet, maar vroeger op het werk, met Outlook, werd zulk een bericht maar één keer naar eenzelfde mailadres gestuurd. Iemand die dus nogmaals een mail stuurde kreeg dat bericht NIET nogmaals toegestuurd. Kwestie van oneindige loops te vermijden o. a.

 

Succes ermee Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

hier staat de uitleg voor telenet webmail:

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/hoe-een-automatisch-antwoord-instellen-met-telene...


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mdc1756
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Bedankt voor de uitleg

 

Marcel

0 Likes
mdc1756
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

Bedankt voor de uitleg, uit het ander bericht weet ik dat het maar 1x naar 1 adres gezonden wordt,

zoals je zegt om loops te vermijden.

 

Groetjes,

 

Marcel

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

ik wil een bericht achterlaten dat ik ziek ben en

@mdc1756

 

Janneke bedoelt het adres dat je als afzender opgeeft om de autoreply te testen. Anders krijg je idd een loop.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes