Beantwoorden
Ex-Netweter
 

lettertype wijzigen

Ik gebruik Telenet webmail, maar ik kan de grootte van letters van Webmail niet veranderen.  In mijn eigen opmaak kan ik vergroten, maar de layout van Webmail zélf geeft geen enkele mogelijkheid bij de Instellingen. 

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

lettertype wijzigen

Log in op uw webmail via de browser.

Ga naar instellingen (4e tab bovenaan)

Dan onder instellingen de 3e mogelijkheid mail.

Dan wat naar beneden scrollen naar opmaak mail

Daar kan je kiezen uit 12 lettertypes en ernaast ook de lettergrootte aanpassen.

Opslaan.

Dat werkt natuurlijk alleen maar als je mails opmaakt via de webmail. Niet als je mails opmaakt via mail clients zoals thunderbird of outlook. Dan moet je daar je aanpassingen doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

lettertype wijzigen

Welke browser gebruik je? In Firefox kan je bijvoorbeeld letters vergroten door op Ctrl en + te duwen. Ctrl en - voor te verkleinen en Ctrl-0 om het terug op standaard te zetten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

lettertype wijzigen

Perfect antwoord,zo zouden meer antwoorden moeten zijn.

Is de oplossing,voor deze.

0 Likes
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Topicwurm! Smile! My smart Valentine

lettertype wijzigen

Dan mag je het bericht van @sb markeren als oplossing. 😉

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

lettertype wijzigen

@Sandor- Dat zal moeilijk gaan; @Moaner is niet de originele poster. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Topicwurm! Smile! My smart Valentine

lettertype wijzigen

Woeps daar was ik wat te snel. Chance dat niets aan jouw opmerkzaam oog voorbij gaat 😉

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

lettertype wijzigen


@sb schreef:

Welke browser gebruik je? In Firefox kan je bijvoorbeeld letters vergroten door op Ctrl en + te duwen. Ctrl en - voor te verkleinen en Ctrl-0 om het terug op standaard te zetten.


Prachtig maar is het voor de vraagsteller niet de vraag hoe ik het letter type van mijn verstuurde mails kan veranderen? Om ze beter op je scherm te zien is dit uiteraard de oplossing maar dat verandert niets aan de layout van je mails die je verstuurt. Ik heb het toch zo begrepen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

lettertype wijzigen


@igvfer schreef:


Prachtig maar is het voor de vraagsteller niet de vraag hoe ik het letter type van mijn verstuurde mails kan veranderen? Om ze beter op je scherm te zien is dit uiteraard de oplossing maar dat verandert niets aan de layout van je mails die je verstuurt. Ik heb het toch zo begrepen.


Dat zie je verkeerd volgens mij. De OP stelt duidelijk de (HTML) opmaak van een e-mail te kunnen veranderen, maar niet de lay-out (grootte van het lettertype in dit geval) van webmail (app) zelf.

 

Hetgeen ik voorstel verandert de grootte alle letters, zowel van webmail zelf als binnen de e-mail. De ontvanger zal daar echter niets van merken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

lettertype wijzigen

Om 100% zeker te zijn, zullen we even moeten afwachten op een reactie van @Ex-Netweter.  Dan kan hij aangeven of de oplossing gegeven werd en deze ineens ook markeren voor andere Netweters. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

lettertype wijzigen

Dat is niet helemaal het antwoord. Het ging erom dat de webmail-layout (dus de lijst met berichten in inbox en sentmail) nogal klein uitvalt. Als ik mijn eigen letters groter maak, krijgen de ontvangers ze ook groter en dat hoeft niet zo. Het is meer voor mijn eigen gemak.

Ik geef nog antwoord aan sb ook, en dan aan Suzy

0 Likes
Ex-Netweter
 

lettertype wijzigen

Ach ja, die truuk was ik vergeten. Nadeel is natuurlijk, dat ALLES groter wordt en het gaat mij eigenlijk alleen maar om één scherm. Maar het is wel een goeie depannage. Bedankt, Björn!

0 Likes
Ex-Netweter
 

lettertype wijzigen

Ik gebruik Chrome, en daar gaat het ook heel goed met control-plus en control-min.

0 Likes
Ex-Netweter
 

lettertype wijzigen

Ik wist niet dat je dit allemaal zo facebook-achtig moest bijhouden, met likjes en wat al niet. Sorry, ik heb de NetWeters een beetje verwaarloosd, want mijn computer liep vast en ik ben van alles kwijt. Ik ben dus vooral bezig geweest met recovery. De twee suggesties zijn samen goed bruikbaar als workaround. Dus dit is OK voor mij. Bedankt allemaal !

0 Likes