Beantwoorden
wesley81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

mailadres van oude account naar nieuwe

hallo

 

ik ben volledig nieuw hier en hoop dat jullie me kunnen helpen:

 

binnen 3 dagen vervalt mijn oud emailadres ( account van de ouders is in 2015 opgezegd). Kan ik dit emailadres nog aan mijn huidige account koppelen of moet ik iedereen verwittigen dat mijn email veranderd is?

 

ik dacht het antwoord te vinden bij "telenet e-mailadres verplaatsen naar andere Telenet mailbox" maar daar wordt ik niet echt wijzer van.

Als ik de oude account open, dan kan ik via 'mijn internet' mijn vroege mailbox niet meer beheren.

 

met dank voor de snelle reactie(s)

 

0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mailadres van oude account naar nieuwe

Dat kan. Je moet eerst het adres (de alias) verwijderen in de mailbox van de oude account. TN blokkeert dit adres dan een tijd om te voorkomen dat iemand dat adres kan gebruiken/misbruiken. Om het adres op jouw account te zetten moet het eerst vrijgegeven worden. Daarna kan jij het gewoon aanmaken in jouw account.

Hier vind je een uitleg over hoe dat moet:https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mailadres van oude account naar nieuwe

Ik zie nu pas dat je de mailbox niet kan beheren met de oude account. Log je in als hoofdgebruiker?

Als het echt niet lukt contacteer dan TN, telefonisch of via Facebook of Twitter. Zij kunnen dat ook voor je regelen.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wesley81
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

mailadres van oude account naar nieuwe

idd, ik log in als hoofdgebruiker maar er komt geen emailadres tevoorschijn... Dus best morgen eens bellen naar helpdesk zeker?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mailadres van oude account naar nieuwe

Zeker niet mee wachten. Ik ben vrij zeker dat je dat adres ook kan recupereren als de oude account gesloten is, maar ik denk dat het makkelijker is als de account nog actief is.

Veel succes!

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mailadres van oude account naar nieuwe

Mogelijks kan de helpdesk je helpen maar ik vrees het. Mailaccounts moesten tot nu toe steeds overgedragen worden voor het afsluiten van het oude account. Nadien kan je niet meer in "mijn telenet" om het nodige te doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
IR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

mailadres van oude account naar nieuwe

Hoi Wesley

Denk er wel aan even een backup te maken van de mails die je wilt bewaren voordat je belt. Deze gaan nl anders verloren bij het overzetten van je mailadres naar je nieuwe account.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mailadres van oude account naar nieuwe


@igvfer schreef:

Mogelijks kan de helpdesk je helpen maar ik vrees het. Mailaccounts moesten tot nu toe steeds overgedragen worden voor het afsluiten van het oude account. Nadien kan je niet meer in "mijn telenet" om het nodige te doen.


De account is nog altijd niet definitief gesloten. Ik vind het raar dat de klant nu al de toegang al ontzegd wordt tot die mailboxen. Lijkt me geen probleem voor de helpdesk om dat even aan te passen. Per slot van rekening is de "nieuwe" klant ook klant bij TN...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mailadres van oude account naar nieuwe

even inpikken hier op, zit ook met soortgelijk probleem,

heb van mn oud account vorig jaar bij het verlaten van telenet mijn email adres laten bestaan nog voor 1 Jaar en half en gebruik dit nog dagelijks,

ben nu sinds woensdag 12 juli weer bij telenet voor internet en heb in mijn telenet gekeken en zag dat mijn oude account niet is overgezet naar het nieuwe, nochtans is het klanten nummer net hetzelfde op beide accounts, dus dacht ik dat dit gewoon ging overgezet worden automatisch zodat ik dit email adres kon gebruiken op het nieuwe account,

niet dus, moet ik nu bellen om dit over te zetten naar het andere zonder al mijn mails nog kwijt te zijn of kan dit niet,

snap niet dat 1 klant 2 accounts kan hebben op 1 adres, klopt toch niet.

dat dit in de moderne tijd van tegenwoordig niet allemaal samen kan op 1 account snap ik niet.

of wacht ik beter nog 6 maanden tot het account verlopen is zodat ik het in de nieuwe kan aanmaken weer?????

weet er iemand meer wat beste zou zijn zonder verlies van mails ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

mailadres van oude account naar nieuwe

Je klantennummer blijft bestaan bij Telenet zelfs als je geen klant meer bent. Je hebt een tijd geen produkten meer gehad en nu terug opnieuw. Je zal zien dat je internetlogin niet dezelfde is als de eerste keer. Het is maar als je binnen de 4 maanden terug internet klant wordt dat je oude account terug opgepikt wordt. Nu werden er eenvoudig nieuwe produkten geboekt op je klantennummer. Het zal moeilijk worden om je oude mailadres terug op te pikken. Je zal denk ik moeten wachten tot de 18 maanden verlopen zijn. Maar je kan het eens proberen via de klantendienst. Maar zorg eerst dat je mails die je wilt bewaren wel degelijk bewaard zijn op je PC of op een andere manier. Want na 18 maanden is deze mailbox onherroepelijk gesloten.

Je zal ook zien dat je op het oude account al lang niet meer op 'mijn telenet" kunt. Daarom kan je ook dat mailadres daar niet uithalen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mailadres van oude account naar nieuwe

met dat oude mailadres dat nog bestaat kan ik nog steeds inloggen op mijn telenet en alles zien, enkel kan ik mijn email adres niet meer aanpassen of bij maken, maar zie wel nog mijn gegevens staan allemaal daar op en verhuis optie enz.

daarom dat ik dacht als je nieuwe dienst aanvraagt na in mijn geval een jaar je alles kan overzetten naar die nieuwe aanvraag zonder verlies omdat alles nog onder hetzelfde klantennummer valt en in theorie toch alles aan elkaar zou gelinkt moeten kunnen worden,de naam en adres blijft zelfde.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mailadres van oude account naar nieuwe

(nm bericht niet goed gelezen 😮 )

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes