Beantwoorden
Bernard49
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
O dierbaar België.. Complimentendag Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

mails naar meerdere personen versturen

Soms wil ik een mail naar meerdere personen versturen. Ik moet dan telkens klikken op de personen die ik wil die de mail ontvang. Bestaat er geen mogelijkheid om die personen in zijn geheel met 1 klik in de adresbalk te krijgen?

Beleefde groeten.

0 Likes
13 reacties
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

mails naar meerdere personen versturen

Ja, je moet een groep maken. Desnoods eens googelen  met 'groepen maken van contactpersonen"

Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

mails naar meerdere personen versturen

Wat @DanGer zegt kan een oplossing zijn als je altijd naar dezelfde groep mens verstuurd.

 

Je kan ook gewoon de naam van persoon in de adresbalk typen. Als deze in je contacten staat gaat die automatisch aanvullen. Staat deze er niet zal je suggesties krijgen van mailadressen waarmee het kan matchen. Nadat de eerste is ingevuld plaats  je een komma + een spatie en typ je volgende naam.

 

Op deze manier moet je minder klikken.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mails naar meerdere personen versturen

De anderen hebben je normaal gezien al vooruit geholpen. Ik vraag enkel één ding: als je een mail doorstuurt naar meerdere personen, gebruik dan Bcc. Dit voorkomt dat de adressen voor iedereen zichtbaar zijn (= minder spam).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Topicwurm! Smile!

mails naar meerdere personen versturen

@sb, dat klopt inderdaad maar kan ook een nadeel zijn hoor. We versturen een filmke naar 10 vrienden die elkaar goed kennen. Het is een zeer tof filmke en wat zegt iedereen ? Ah, ik ga dit ook eens doorsturen naar mijn vrienden. Als iedereen dat doet, dan krijg je dezelfde mail 10 keer Smiley Vrolijk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mails naar meerdere personen versturen

Kleine suggestie: Een tof filmpje zal meestal een redelijk groot bestand zijn. Daarom ben je best ergens een gratis cloud account te hebben waar je al die filmpjes kunt op plaatsen en delen, dan hoef je enkel de link te delen.

In outlook Office kan je bij contactpersonen in elk geval een groep aanmaken. Dat werkt vlot en ze zien elkaar niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bernard49
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
O dierbaar België.. Complimentendag Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

mails naar meerdere personen versturen

Voor zware bijlagen te versturen gebruik ik gewoonlijk 4shared. Zo moet je ook maar enkel de link sturen. Maar ja, mijn vraag was hoe het gemakkelijk kon om naar meerdere adressen te versturen en ik zal verder op internet zoeken hoe het gaat om in groep te versturen. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mails naar meerdere personen versturen

@DanGer

 

En die 10 sturen dat dan door naar 10 anderen en die sturen dat dan nog eens door... Ik heb ook eens een mail gehad waar meer dan 100 (!) adressen instonden. Ik ontmoedig die praktijken dan ook en de volhouders vraag ik om de Bcc te gebruiken (indien nodig stop ik die in een kill filter).

 

Persoonlijk vind ik mail een ongeschikt medium voor dit soort dingen. Stel je voor dat je een mail met +100 adressen ontvangt en je raakt besmet met een virus! Dat zijn dan al dadelijk 100 potentiële slachtoffers.

 

Als het goede vrienden zijn, dan heb je wellicht hun gsm nummer? Kan je net zo goed een WhatsApp groep aanmaken, niet?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mails naar meerdere personen versturen


@Bernard49@  schreef:

.. knip ... Maar ja, mijn vraag was hoe het gemakkelijk kon om naar meerdere adressen te versturen en ik zal verder op internet zoeken hoe het gaat om in groep te versturen. 


Als ik uw eerste post lees neem ik aan dat je met telenet webmail werkt. Daarin is het (zoals in de meeste mail programma's trouwens) zeer gemakkelijk om een groep aan te maken:

 

  • Open "Telenet Webmail"
  • Bovenaan heb je vier tabs. Klik op de tweede van links => "Adresboek"
  • In uw adresboek heb je weerom 7 tabs, 3 met woorden, drie met icoontjes en dan de zevende => "Acties". Deze klik je aan.
  • Er verschijnt een roll-out menu met drie opties. Kies de laatste => "Contactengroep".
  • Deze heeft op zijn beurt ook weer een roll-out naar rechts en dan zie je staan "Nieuwe contactengroep". Dit is wat je zoekt. Klik erop en je kan aan de slag.
    • Je geeft de nieuwe groep een naam. Logisch, want je kunt meerdere groepen maken.
    • Voeg uit uw bestaande contacten toe wie je wenst of vul gewoon nieuwe contacten in.
  • Klaar is Kees

Wanneer je nu een mail naar die groep wil sturen tik je in de adresbalk van uw mail de naam van de groep in.

 

Moest je nu toch met een andere mail client werken, de werkwijze is steeds analoog, enkel de volgorde van de tabs en de naam van de "groep" kan anders zijn.

 

Veel succes ermee.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mails naar meerdere personen versturen


@sb@  schreef:

@DanGer

 

En die 10 sturen dat dan door naar 10 anderen en die sturen dat dan nog eens door... Ik heb ook eens een mail gehad waar meer dan 100 (!) adressen instonden. Ik ontmoedig die praktijken dan ook en de volhouders vraag ik om de Bcc te gebruiken (indien nodig stop ik die in een kill filter).

 

Persoonlijk vind ik mail een ongeschikt medium voor dit soort dingen. Stel je voor dat je een mail met +100 adressen ontvangt en je raakt besmet met een virus! Dat zijn dan al dadelijk 100 potentiële slachtoffers.

 

Als het goede vrienden zijn, dan heb je wellicht hun gsm nummer? Kan je net zo goed een WhatsApp groep aanmaken, niet?


Ik ben persoonlijk ook geen Whatsapper, dus geef ik ook de voorkeur aan een mail. Ouderwets misschien?  Dat priegelen op een smartphone is niet mijn ding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mails naar meerdere personen versturen

Ik persoonlijk ben ook voorstander van mail en heb geen Whatsapp account. 

 

Ik stuur inderdaad tegenwoordig de mails naar groepen steeds in BCC (ik ben secretaris van een karate vereniging) om de reden door jullie aangehaald. Wat ik overweeg te doen: dit onderaan te vermelden, dat ik deze mail in BCC stuur om ongewilde besmetting van uw contacten in geval van geïnfecteerde PC te voorkomen. Dan weten ze dat de anderen de mail ook gehad hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

mails naar meerdere personen versturen


@StefaanH@  schreef:

Ik persoonlijk ben ook voorstander van mail en heb geen Whatsapp account. 

 

Ik stuur inderdaad tegenwoordig de mails naar groepen steeds in BCC (ik ben secretaris van een karate vereniging) om de reden door jullie aangehaald. Wat ik overweeg te doen: dit onderaan te vermelden, dat ik deze mail in BCC stuur om ongewilde besmetting van uw contacten in geval van geïnfecteerde PC te voorkomen. Dan weten ze dat de anderen de mail ook gehad hebben.


@StefaanH

Als je mails stuur voor verenigingen ben je beter af met een mail service zoals mailchimp.

Het is gratis tot 2000 contacten en 12000 mail per maand.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

mails naar meerdere personen versturen


@igvfer@  schreef:


Ik ben persoonlijk ook geen Whatsapper, dus geef ik ook de voorkeur aan een mail. Ouderwets misschien?  Dat priegelen op een smartphone is niet mijn ding.


Old school klinkt beter dan ouderwets 😉


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mails naar meerdere personen versturen

@Puch ik zal dat eens bekijken, die mailchimp, thx voor de tip Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes