Beantwoorden
imbol
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

mails verwijderen

Als ik een mail op mijn iPhone wis, staat ie toch nog op mijn laptop en vice versa. Maw ik moet mails 2x verwijderen. Is er een manier om (zoals bij gmail) gewoon te wissen en dat die mail dan overal gewist is? dank

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mails verwijderen

Kijk even na of IMAP is ingesteld op beide toestellen.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/verschil-imap-en-pop-3/


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

mails verwijderen

Zoals @sb al aanhaalt zal op beide toestellen POP3 als protocol ingesteld staan.

Wil je dit wijzigen dan moet je in principe de accounts opnieuw instellen met het IMAP protocol. 

Je kan helaas niet zomaar een vinkje aanzetten om over te schakelen van POP3 naar IMAP. Je zal de accounts opnieuw moeten aanmaken op beide toestellen.

 

Het verschil tussen beiden is dat POP3 de mail gaat binnen halen op je toestel zodat je ook mail off-line kan lezen. IMAP haalt niets binnen op uw toestel en je werkt dus rechtstreeks op de server. Je hebt dan ook steeds verbinding (WiFi of mobile) internet verbinding nodig op je mails te beheren.

Bij IMAP heb je het voordeel als je op ene toestel iets wist dat op het andere toestel ook verdwijnt vermits je op de server kijkt.

 

LET OP: 

Als je de POP3 accounts wist om naar IMAP over te schakelen neem dan eerst een backup van je mails. Die gaan namelijk verdwijnen als je de account wist.

Tenzij er aangevinkt staat dat er een kopie op de server moet blijven staan. Dan zullen na het instellen van IMAP al uw mails opnieuw beschikbaar zijn.

 

Succes.

 

btw: als je op de iPhone de account opnieuw instelt gaat deze automatisch IMAP configureren.
Op uw laptop zal je dit expliciet moeten aanduiden.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
imbol
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

mails verwijderen

thx iedereen!