Beantwoorden
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

Sinds vorige week vrijdag werkt op geen enkel toestel mijn uitgaande mail

van mijn persoonlijk telenet email adres

op pc, iPhone,ipad kan ik dus geen mails meer versturen via de smtp 587 ssl

ik gebruik outlook  . reeds thunderbird mailstalleerd zonder succes .

indien ik poort 25 neem werkt alles normaal maar is er dus niets beveiligd

wat dus niet de bedoeling is

andere telenet mail account van mijn echtgenote werkt wel op poort 587

in dezelfde outlook 2016

deze morgen dan toch maar eens een paswoord wijziging gedaan

maar zonder resultaat = zelfde probleem

iemand een oplossing want ik wil wel mijn mails niet kwijt en heb dus geen zin om een nieuw email aan te maken

reeds naar telenet gemaild  maar ligt niet aan hun !!!

dus vorige weel alles ok en nu kan niet meer versturen

hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor

 

Tags (1)
0 Likes
34 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet


IvanSimmagini schreef:Jammer dat de hulp van telenet weinig professioneel was en steeds hetzelfde liedje herhaalde : als webmail werkt is voor ons alles in orde en moet U maar naar Microsoft bellen. De fout ligt niet bij ons.

De hulp lag alvast ook niet bij hen!!


Het lijkt me logisch dat de helpdesk niet instaat voor alle software problemen die een klant heeft. Webmail is een service die voorzien wordt door TN en als dat werkt, dan is er voor hen idd geen probleem.

 

Als ik morgen Linux Mint installeer en de helpdesk contacteer over hoe ik Windows-programma's via Wine aan de praat moet krijgen, dan gaan ze mij daar ook niet mee kunnen helpen. Sommige klanten eisen volgens mij een beetje te véél van de helpdesk...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

smtp server telenet werkt niet

@IvanSimmagini

 

Om even verder te gaan op wat @sb zei.

 

Je moet het zo zien.

Telenet zal je helpen met alles wat echt met hun te maken heeft.

Bv Als je internet niet werkt zal het je helpen met alles van hun netwerk tot en met je Telenet modem.

De klantenservice zal je niet helpen met alle apparaten die niet van Telenet komen. Dus: je computer, een zelf aangekochte access point of router.

 

Bij email is dat hetzelfde. De klantenservice zal je helpen met webmail maar Outlook heeft niets met Telenet te maken dus kunnen ze je daar ook niet mee helpen.

Soms zijn er vreemde problemen die vreemde oplossingen vereisen zoals in dit geval je wachtwoord veranderen. Zo zijn computers nu eenmaal, ze zijn ontwowrpen door mensen dus niet perfect.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
philcom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

smtp server telenet werkt niet

Ik heb net hetzelfde probleem, hoe heeft u dit getest bij mxtools ? 

0 Likes
philcom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

smtp server telenet werkt niet

Ik ervaar sinds vandaag net hetzelfde probleem, mails ontvangen geen probleem, mails versturen met webmail lukt ook, maar ik kan ineens geen mails meer verzenden via outlook - smtp.  Er is niets aan de instellingen gewijzigd. Helpdesk telenet kon mij niet helpen ... dossier werd opgemaakt ... heel vervelend deze situatie. 

421 'cannot connect to smtp server' - connect error 10060

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

smtp server telenet werkt niet

@philcom

 

Kan je eens een screenshot van je instellingen posten? Ook van de opties onder 'meer instellingen'

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
philcom
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

smtp server telenet werkt niet

Probleem is ondertussen "vanzelf" opgelost ... geen logische verklaring voor ... zelfs vanop mobiel kan ik nu opnieuw verzenden. Het enige wat ik gedaan heb is van op afstand de router gereset ... 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

smtp server telenet werkt niet

@philcom

 

Problemen verdwijnen soms vanzelf 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pieter11
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

smtp server telenet werkt niet

Net een vriendelijke telenetmedewerkster gebeld. Deze dame wou me idd ook helpen met opnieuw instaleren van mijn emails maar de 'smtp'bleef alles negeren. Terwijl de dame extra info zocht heb ik ook info gevonden. Hier dus.

Maar de dame in kwestie alsook haar collega's wisten niet af van een spamlijst😩. Dus ik ben niet geholpen. En nu?🤔

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

smtp server telenet werkt niet

@Pieter11

 

Al eens geprobeerd om je wachtwoord te veranderen?

 

Als dat niet lukt, bel dan nog maar eens terug en als ze niets weten van een spamlijst vraag dan even of die persoon je kan doorverbonden naar een achterliggende dienst.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
johangovaerts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

smtp server telenet werkt niet

had vandaag zelfde probleem. Werd ook afgescheept door telenet medewerker met het smoesje dat het niet aan telenet kon liggen. 

Als drie verschillende email platformen tegelijkertijd hetzelfde probleem krijgen is het toch logisch dat de oorzaak te vinden is in de gemeenschappelijke factor: telenet! Ik heb het paswoord van my telenet en email gereset ( moet nu langer zijn dan vroeger en hoofdletters en cijfers bevatten ) en het probleem was opgelost. 

0 Likes
anettejoos
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Trick or treat? All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet


@Philippevb schreef:

Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld en alles uitgelegd

blijkbaar was dus mijn email adres gebruikt om spam te versturen en is deze

op een lijst gezet waaardoor je dus alleen via webmail nog kan mailen

ze gaan deze nu van de lijst afhalen , dit kan tot 3 dagen duren

dan hebben ze mij ook verteld toch op regelmatige basis het paswoord te veranderen om dit allemaal dus tegen te gaan.

zo simpel is het dus maar het zou nog simpeler kunnen zijn moest Telenet

automatisch een mail sturen dat je op een spamlijst staat en dat je verzocht wordt je paswoord te veranderen.

in ieder geval het zou dus opgelost moeten zijn (binnen 3 dagen)

 

dan kan je direct actie ondernemen

 


 

0 Likes
spaquet
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Trick or treat? De kop is eraf!

smtp server telenet werkt niet

Ik loop al weken met hetzelfde probleem.

Was verplicht van het werk om outlook te gebruiken en kreeg daar mijn prive account niet aan gelinkt en vanaf mijn prive account kon ik geen verbinding meer maken met de smtp server.

Nergens hulp gevonden op de site van telenet en via omwegen plots hier terechtgekomen.

En kijk, jullie hebben het probleem in 5 min voor mij opgelost.

TIP voor telenet: voeg dit toe aan de pagina met de handleiding voor het instellen van je email op je mobiel toestel, dit zal veel mensen veel zoekwerk besparen.

0 Likes
RebeccaB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

smtp server telenet werkt niet

En hoe heeft u dit klaargespeeld bij Telenet helpdesk?

Ik heb zopas een klein half uur aan de lijn gehangen met de vraag mij van de spamlijst te gooien zodat ik opnieuw mails kon versturen. 

De dame ik kwestie zou pas haar tweede week in dienst zijn, maar ook de supervisor kon niet helpen. 

Ik kreeg een mail toegestuurd waarmee ik vast verder kon, want over de spamlijst mocht geen info gegeven worden. Vertrouwelijke info.

De mail in kwestie bevatte een link naar de contactpagina van Telenet?! 

"Dan zal ik het op de netweterspagina plaatsen voor u, mevrouw"

"Daar heb Ik de oplossing gevonden, mevrouw. Het enige wat ik vraag is om uit te voeren." 😱

0 Likes
BERT4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp server telenet werkt niet

Kan iemand dat van die spamlijst verduidelijken en een contact bij telenet geven die daar weet van heeft. Mijn vader heeft sedert een week hetzelfde probleem. Windows mail en Bluemail op Android verzenden geen telenet mail meer. De webmail wel. Telenet helpdesk kan mij niet verderhelpen. Ze hebben nog nooit gehoord van de zogenaamde spamlijst.

0 Likes
RebeccaB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

smtp server telenet werkt niet

Klopt, aan de telefoon raakte ik ook niet geholpen. Toen ik de vraag per mail stelde, kwam dir antwoord. Dit werkte echt.

 

Wij hebben dit voor u nagekeken. Wanneer u geen uitgaande mails kan versturen kan dit inderdaad zijn dat deze op een black list staat.

U dient dan 2x een wachtwoord reset uit te voeren. Wij raden aan een wachtwoord reset te doen en hiermee dan eerst via webmail aan te melden. En dan nogmaals een wachtwoord reset voor de 2e maal en hierna opnieuw aan te melden via webmail. Wanneer het dan werkt raden wij aan uw mail accounts te verwijderen en opnieuw in te stellen met het nieuwe wachtwoord.

Hierna is uw mail adres automatisch van de black list en gaat u opnieuw mails kunnen versturen.

Wanneer u via deze link https://www2.telenet.be/nl/profiel/wachtwoord-vergeten/ de stappen volgt zal u een pop up scherm krijgen waarin het nieuwe wachtwoord vermeld staat. Het is wel belangrijk om dit te doen wanneer u thuis verbonden bent met uw eigen internet.