24775
netweters
|
152604
antwoorden
|
20722
vragen
|
Hallo, ik had een goed functionerend Telenet-emailaccount op Windows 7, bij Windows Mail. Ik heb 2 dagen geleden een upgrade naar Windows 10 gedaan en sindsdien kan ik nergens mijn vroegere instellingen terugkrijgen. Ik heb een uitgebreide database aan emails en een groot bestand aan emailadressen (contacten). Hoe kan ik dit alles terugkrijgen op Windows 10 ? hartelijke dank voor de eventuele oplossing. Rik
Kan ik naast Thunderbird nog een ander emailprogramma mijn emails van Telenet-account laten bewerken ? Kan ik naast Thunderbird ook Windows Mail of WindowsLiveMail instellen om mijn telenet-emails te ontvangen en te versturen ?
@rik49 schreef:Kan ik naast Thunderbird nog een ander emailprogramma mijn emails van Telenet-account laten bewerken ? Kan ik naast Thunderbird ook Windows Mail of WindowsLiveMail instellen om mijn telenet-emails te ontvangen en te versturen ?
Dat is geen enkel probleem. OE Classic, Mailbird, The Bat!, Pegasus, eM Client, ... kunnen allemaal naast elkaar draaien. Wat ook kan: je maakt een nieuw profiel aan voor Thunderbird en draait meerdere
versies van TB naast elkaar.
Edit: Let wel, er is een limiet wat betreft de mappen van TB. je kan die blijkbaar niet verhogen, maar wel omzeilen door nieuwe mappen aan te maken. Volgens mij het makkelijkst door oude mails te archiveren. TB maakt dan mappen aan per jaar.
Ik weet dat WindowsLiveMail niet langer wordt ondersteund, maar ik werkte zo graag ermee en al mijn mailgroepen staan daar nog netjes in de adressenboek (heb dat niet kunnen exporteren naar Thunderbird). Maar ik krijg mijn account niet meer aan de praat...hij geeft telkens foutcode 0x800CCC90 weer - fout met paswoord - heb al meerdere keren mijn paswoord zoals opgenomen in mijn Telenet Webmail ingeput maar zonder resultaat blijkbaar.
Moest het toch lukken, er zijn methodes om je adresboek te kopiëren naar TB. Kennis van Engels is wel een vereiste.
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1158501#answer-964162
https://itstillworks.com/transfer-contacts-live-thunderbird-12223692.html
Ik wil iedere Netweter die me hints heeft gegeven, hiervoor bedanken. Mijn TB werkt goed en na wat reorganisatie van folders heb ik bijna hetzelfde folderbeeld als bij mijn vroegere WLM. Alleen blijft mijn probleem van adresgroepen, welke nog niet is opgelost. En die adresgroepen zijn belangrijk voor het versturen van nieuwsbrieven en mails naar gepersonaliseerde groepen. De tijd, welke ik nodig zou hebben om de adresgroepen opnieuw samen te stellen, is zeer groot. Toch nog hints hiervoor ? alvast veel dank voor jullie raad.
Adresgroepen samenstellen in TB is zeker mogelijk, maar jij wil ze kopiëren vanuit WLM. Ik zal vanavond eens vragen op mozilla.support.thunderbird.
Hallo Krak, heb een bijkomend probleem nu : ik krijg geen mails meer verzonden vanuit TB met mijn Telenet-account. Hij geeft aan dat de aanmeldingstijd bij de smtp-server van telenet is verstreken. Hint ? Thx a lot
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Post desnoods een screenshot (zorg wel dat persoonlijke gegevens zoals login, e-mailadres, ... onherkenbaar zijn).
Intussen kan je deze ook even overlopen:
https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-geen-berichten-verzenden
Krak, bedankt voor je input..ik kan opnieuw emails versturen vanaf TB met mijn Telenet-account. Mijn enige probleem blijft nog : adresgroepen exporteren van WLM naar TB . Alle folders zijn opnieuw geïnstalleerd en alles werkt nu optimaal. Aan alle Netweters, heel veel dank voor de inputs !!
Ik heb de vraag gisteren gepost in de nieuwsgroep mozilla.support.thunderbird, maar voorlopig geen reactie. Dat hoeft geen slecht teken te zijn; op Usenet gaat het tegenwoordig allemaal wat langzamer.
Blijkbaar spreekt men in dit geval niet over contact groups van WLM, maar van categories. Ik weet niet of Engels een probleem is? Als je deze zoektermen ingeeft in een zoekmachine (ik gebruik startpage.com), dan vind je wel een en ander:
windows live mail export categories to thunderbird
Beste,
Zoals velen had ik hetzelfde probleem, Telenet mail binnenhalen in Windows10 --> Windows mail lukt niet meer na het veranderen van het paswoord. Verwijder eerst je account in Windows mail
Als je de stappen volgt via de link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre... lukt het niet....
Bij mij is het nu uiteindelijk wel goed gelukt. Bij Stap 6 verwijst men naar "Geavanceerde configuratie", doe dit echter niet, maar kies dadelijk "Ander account POP, IMAP".
Geef jouw email adres en wachtwoord in en alles werkt naar behoren!
Veel succes! Hopelijk past Telenet hun pagina aan 😉