Beantwoorden
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Hallo, ik had een goed functionerend Telenet-emailaccount op Windows 7, bij Windows Mail. Ik heb 2 dagen geleden een upgrade naar Windows 10 gedaan en sindsdien kan ik nergens mijn vroegere instellingen terugkrijgen. Ik heb een uitgebreide database aan emails en een groot bestand aan emailadressen (contacten). Hoe kan ik dit alles terugkrijgen op Windows 10 ? hartelijke dank voor de eventuele oplossing. Rik

0 Likes
26 reacties
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Kan ik naast Thunderbird nog een ander emailprogramma mijn emails van Telenet-account laten bewerken ? Kan ik naast Thunderbird ook Windows Mail of WindowsLiveMail instellen om mijn telenet-emails te ontvangen en te versturen ?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

telenet-account in Windows 10

@rik49 

Google mail ook. Keuze te over.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet-account in Windows 10


@rik49  schreef:

Kan ik naast Thunderbird nog een ander emailprogramma mijn emails van Telenet-account laten bewerken ? Kan ik naast Thunderbird ook Windows Mail of WindowsLiveMail instellen om mijn telenet-emails te ontvangen en te versturen ?


Dat is geen enkel probleem. OE Classic, Mailbird, The Bat!, Pegasus, eM Client, ... kunnen allemaal naast elkaar draaien. Wat ook kan: je maakt een nieuw profiel aan voor Thunderbird en draait meerdere

versies van TB naast elkaar.

 

Edit: Let wel, er is een limiet wat betreft de mappen van TB. je kan die blijkbaar niet verhogen, maar wel omzeilen door nieuwe mappen aan te maken. Volgens mij het makkelijkst door oude mails te archiveren. TB maakt dan mappen aan per jaar.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Ik weet dat WindowsLiveMail niet langer wordt ondersteund, maar ik werkte zo graag ermee en al mijn mailgroepen staan daar nog netjes in de adressenboek (heb dat niet kunnen exporteren naar Thunderbird). Maar ik krijg mijn account niet meer aan de praat...hij geeft telkens foutcode 0x800CCC90 weer - fout met paswoord - heb al meerdere keren mijn paswoord zoals opgenomen in mijn Telenet Webmail ingeput maar zonder resultaat blijkbaar.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet-account in Windows 10

Moest het toch lukken, er zijn methodes om je adresboek te kopiëren naar TB. Kennis van Engels is wel een vereiste.

 

https://support.mozilla.org/en-US/questions/1158501#answer-964162

 

https://itstillworks.com/transfer-contacts-live-thunderbird-12223692.html


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Ik wil iedere Netweter die me hints heeft gegeven, hiervoor bedanken. Mijn TB werkt goed en na wat reorganisatie van folders heb ik bijna hetzelfde folderbeeld als bij mijn vroegere WLM. Alleen blijft mijn probleem van adresgroepen, welke nog niet is opgelost. En die adresgroepen zijn belangrijk voor het versturen van nieuwsbrieven en mails naar gepersonaliseerde groepen. De tijd, welke ik nodig zou hebben om de adresgroepen opnieuw samen te stellen, is zeer groot. Toch nog hints hiervoor ? alvast veel dank voor jullie raad.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet-account in Windows 10

Adresgroepen samenstellen in TB is zeker mogelijk, maar jij wil ze kopiëren vanuit WLM. Ik zal vanavond eens vragen op mozilla.support.thunderbird.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Hallo Krak, heb een bijkomend probleem nu : ik krijg geen mails meer verzonden vanuit TB met mijn Telenet-account. Hij geeft aan dat de aanmeldingstijd bij de smtp-server van telenet is verstreken. Hint ? Thx a lot

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet-account in Windows 10

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Post desnoods een screenshot (zorg wel dat persoonlijke gegevens zoals login, e-mailadres, ... onherkenbaar zijn).

 

Intussen kan je deze ook even overlopen:

https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-geen-berichten-verzenden


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rik49
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

telenet-account in Windows 10

Krak, bedankt voor je input..ik kan opnieuw emails versturen vanaf TB met mijn Telenet-account. Mijn enige probleem blijft nog : adresgroepen exporteren van WLM naar TB . Alle folders zijn opnieuw geïnstalleerd en alles werkt nu optimaal. Aan alle Netweters, heel veel dank voor de inputs !!

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet-account in Windows 10

Ik heb de vraag gisteren gepost in de nieuwsgroep mozilla.support.thunderbird, maar voorlopig geen reactie. Dat hoeft geen slecht teken te zijn; op Usenet gaat het tegenwoordig allemaal wat langzamer.

 

Blijkbaar spreekt men in dit geval niet over contact groups van WLM, maar van categories. Ik weet niet of Engels een probleem is? Als je deze zoektermen ingeeft in een zoekmachine (ik gebruik startpage.com), dan vind je wel een en ander:

 

windows live mail export categories to thunderbird


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanteM
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

telenet-account in Windows 10

Beste,

 

Zoals velen had ik hetzelfde probleem, Telenet mail binnenhalen in Windows10 --> Windows mail lukt niet meer na het veranderen van het paswoord. Verwijder eerst je account in Windows mail

Als je de stappen volgt via de link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre... lukt het niet....

Bij mij is het nu uiteindelijk wel goed gelukt. Bij Stap 6 verwijst men naar "Geavanceerde configuratie", doe dit echter niet, maar kies dadelijk "Ander account POP, IMAP".

Geef jouw email adres en wachtwoord in en alles werkt naar behoren!

Veel succes! Hopelijk past Telenet hun pagina aan 😉

 

0 Likes