24770
netweters
|
152571
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik probeerde tevergeefs zowel emailprogramma's Mail, MailBird, als The Bat! (onder Windows 10). De instellingen staan keurig op smtp.telenet.be, poort 587 en StartTLS. De verbinding met de smtp-server wordt gemaakt, maar volgende foutmelding wordt gelogd: "Server meldt TLS fout: Slechte MAC van record." Onbeveiligd via poort 25 lukt wel, maar dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Bij Telenet klantendienst wordt na 1 seconde afgeblokt met de melding dat ik maar webmail moet gebruiken en er geen support is voor dit.
Webmail werkt inderdaad, hoewel niet langer via Edge, wel via Google Chrome.
Iemand gelijkaardige problemen/oplossingen/suggesties?
Edge net geprobeerd en dat werkt wel bij mij. In alle browsers trouwens. Voor je SMTP... Uw paswoord is meer dan 8 tekens? Met hoofd en kleine letters?
Paswoord langer dan 8 tekens, met inbegrip van hoofdletters/kleine letters/cijfers. Er wordt wel degelijk een verbinding gelegd met de smtp server, maar vermoedelijk gaat het bij de TLS handshake fout.
the bat :
1. smtp server on the go niet aanvinken,
2. authentificatie wel uitvoeren, zelfde user als ontvanger
Mozilla Thunderbird staat niet in je lijstje. Daarnaast heb je nog Pegasus Mail, Calypso Mail en Courier Mail (als je die kan vinden). Die geven misschien een andere foutmelding.
Zelf gebruik ik zonder problemen TB en op mijn smartphone de Gmail app.
Zo staat het ingesteld.....
Net als @sb gebruik ik Mozilla Thunderbird als mail client en daar heb ik absoluut geen klagen over, werkt goed, veel mogelijkheden en uitstekende zelflerende spamfilter. En gratis ....