Beantwoorden
chris68
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Warming up? Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

versturen of ontvangen viawindows live mail

kan via windows live mail geen berichten meer ontvangen en versturen  van telenet 

ik werk met pop3 

weten jullie hoe dat moet heb al naar telenet gebeld en op internet gezocht bij telenet maar die willen niet helpen.hopelijk kan iemand van jullie dat

bedankt

 

0 Likes
10 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

versturen of ontvangen viawindows live mail

@chris68 

Dit "probleem" is hier al uitvoerig aan bod gekomen. Hoog tijd om een nieuwere e-mail client te gebruiken, in plaats van software die al meer dan 5 jaar geen ondersteuning meer heeft 🤔.

zie ook: Re: Kan geen uitgaande mails ontvangen op mijn pc - De Netweters

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

versturen of ontvangen viawindows live mail

Heeft het gewerkt? Kan je nog via webmail inloggen en je mails zien? Of op een ander toestel zoals een smartphone? Check dat eerst, of je mailadres en paswoord daar nog werken. Want ik heb het nu 3 keer voorgehad in 3 weken dat ze mijn account gehackt hadden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
chris68
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Warming up? Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

versturen of ontvangen viawindows live mail

ga het morgen eens proberen

0 Likes
Ex-Netweter
 

versturen of ontvangen viawindows live mail

@chris68 

Als je nog "Windows Live Mail" gebruikt is het de moment om over te schakelen naar een ander programma. Sinds 10 januari 2017 is er geen ondersteuning meer van Microsoft voor Windows Live Mail! En dan is het ook geen wonder dat je hier dan gehackt wordt. Ik gebruik al jaren met grote tevredenheid Mozilla Thunderbird.

https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

https://www.schoonepc.nl/tools/thunderbird.html

0 Likes
chris68
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Warming up? Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

versturen of ontvangen viawindows live mail

als ik een e-mail verwijder op mijn iphone dan zitten die bij thunderbird ook in de prullenbak.

 bij live mail was dat niet hoe los ik dat op

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

versturen of ontvangen viawindows live mail

@chris68 

En welke instellingen gebruik je POP3 of IMAP ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
chris68
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Warming up? Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

versturen of ontvangen viawindows live mail

imap

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

versturen of ontvangen viawindows live mail

Nu zijn beide devices gesynchroniseerd via IMAP met je mailbox. Dus dat is logisch. Voorheen zal je dit gedaan hebben in livemail met POP3.

Nog eens het verschil uitgelegd.
POP3 download de mails op uw computer en verwijdeerd ze op de mailserver afhankelijk van de instelling die jegedaan hebt direct of na X aantal dagen.

IMAP synchroniseert, een mail verwijderd op de server verdwijnt ook op je smartphone of een andere emailclient die via IMAP werkt. Het omgekeerde is ook waar. Verwijderen op toestel A zorgt ervoor dat de mail ook verwijderd wordt op de server bij de eersvolgende synchronisatie en bij de volgende synchronisatie met toestel B wordt die mail ook verwijderd. Kortom IMAP zorgt voor een spiegelbestand op elk van je toestellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

versturen of ontvangen viawindows live mail

Oplossing: uw mail opslaan als pdf bestand op je PC indien gewenst. Altijd nuttig als je dit nodig hebt in een dossier.

Mail openen. Via bestand, afdrukken kiezen en als printer Microsoft print to pdf. Je kan dat bestand dan opslaan onder de gewenste naam in de gewenste map.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

versturen of ontvangen viawindows live mail

@chris68 

Hier sta ik @igvfer volledig bij. 

Als ik een email verwijder uit de mail app op de Iphone dan is die ook verdwenen bij mij uit outlook. Andersom is het ook zo als ik die verwijder uit outlook dan is die ook weg uit apple mail. Ook als je emails verplaatst naar je mapjes , als je die hebt voor te bewaren , dan zullen die ook allemaal gesynchroniseerd zijn en dus verdwijnen die op alle toestellen in de mapjes. 

 

Met andere woorden het is een logische reactie die je krijgt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes