Beantwoorden
OLCE
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Oude modem-only vervangen door eigen modem met bridging

Allen,

ik heb nog een modem-only setup (CV6181E), die al jaren dienst doet. Daarachter heb ik mijn eigen netwerk infrastructuur:

- achter de CV6181E hangt een switch (A), 

- op die switch (A) hangen dan 2 firewalls (soms 4 firewalls, voor testen), daar achter de rest van mijn netwerk infrastructuur (switch B, C, en mijn wifi accesspoints)

- op die switch (A) hangt ook rechtstreeks mijn digicoder

- alle toestellen die ik aan switch (A) hang krijgen hun eigen publiek IPv4 adres. (de CV6181E doet dus perfect bridging voor meerdere MAC adressen)

Aangezien de Telenet oplossingen die een modem-only simuleren, geen echte bridging doen, dacht ik om over te stappen naar bijv de FRITZ!Box 6690, maar bij de 6670 lees ik dat die geen bridging ondersteunt, of dat de televisie-diensten (interactiviteit) van de provider dan niet ondersteund worden? (later zou ik ook overstappen op de nieuwe TV box van Telenet)

Mijn, vraag, heeft iemand dergelijke setup al geprobeerd? Installatie met een eigen modem (Fritz! of ander merk) met bridging, waarbij telenet tv nog werkt zoals normaal, en toch 2+ publieke IP adressen kan krijgen?

1 reactie
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Oude modem-only vervangen door eigen modem met bridging

Een Digibox en Digicorder zijn volgens Telenet niet compatibel met een eigen modem (ze zullen wel werken maar niet interactief zijn). De TV-box zou wel moeten werken, zelfs zonder bridging: Eigen modem | MyTelenet 

Lees zeker ook eens  Vrije modemkeuze: Fritz!Box 6660 Cable ervaringen - De Netweters  

Als je een echte modem only koopt (zonder router) zal je sowieso meerdere publieke IPv4 adressen krijgen. Met een Fritz! die bridging ondersteunt kan het dus normaal ook.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.