Merk sinds een week dat de encoders van enkele zenders ontregeld zijn of niet goed zijn afgesteld op dvb-c kabel.
play reality heeft er veel last van ( bij snelle bewegende beelden valt het fel op) bv bij de reclame bij het bol reclame van effe bollen merk je het fel op en bij de dash reclame dat veel vertoont wordt op die zender merk je het ook fel op, vtm series heeft er ook last van bij snelle beelden.
Is hetzelfde fenomeen dat op VRT voorkwam tijdens de Olympische spelen van enkele jaren geleden toen er door (volgens Suzy) bij VRT nieuwe encoders werden gebruikt naar Telenet toe, maar nu ik hetzelfde fenomeen ervaar op enkele zenders op Telenet heb ik het voorgevoel dat dit bij Telenet zelf het probleem wordt veroorzaakt door de gebruikte encoder.
ook de bitrate blijft hangen tussen de 3.0 en 4.0 voor beeld waardoor ik zeker ben dat er iets foutloopt bij de encoders waarbij de zenders geen hogere bitrate krijgen bij snelle beelden en ze beperkt zijn en dan een minderwaardige kwaliteit geven.
@Moderator kan dit probleem eens opgevolgd worden want is al een week bezig.
heb de beeldinstzllibgen van de tv ook al aangepast om dit fenomeen te verbeteren maar het is van bij jullie uit dat dit is en kan geen verbetering krijgen.
als ik naar een 4K film kijk is er geen probleem met het beeld, dus moet wel bij jullie zijn.
daarvoor was er geen geen beeldproblemen via de kabel.
Master-Magic | Krak https://www.master-magic.be Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.Fiber: 8500/2400