Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Beeld encoders op de kabel gestoord??

Merk sinds een week dat de encoders van enkele zenders ontregeld zijn of niet goed zijn afgesteld op dvb-c kabel.

play reality heeft er veel last van ( bij snelle bewegende beelden valt het fel op) bv bij de reclame bij het bol reclame van effe bollen merk je het fel op en bij de dash reclame dat veel vertoont wordt op die zender merk je het ook fel op, vtm series heeft er ook last van bij snelle beelden.

Is hetzelfde fenomeen dat op VRT voorkwam tijdens de Olympische spelen van enkele jaren geleden toen er door (volgens Suzy) bij VRT nieuwe encoders werden gebruikt naar Telenet toe, maar nu ik hetzelfde fenomeen ervaar op enkele zenders op Telenet heb ik het voorgevoel dat dit bij Telenet zelf het probleem wordt veroorzaakt door de gebruikte encoder.

ook de bitrate blijft hangen tussen de 3.0 en 4.0 voor beeld waardoor ik zeker ben dat er iets foutloopt bij de encoders waarbij de zenders geen hogere bitrate krijgen bij snelle beelden en ze beperkt zijn en dan een minderwaardige kwaliteit geven.

@Moderator  kan dit probleem eens opgevolgd worden want is al een week bezig.

heb de beeldinstzllibgen van de tv ook al aangepast om dit fenomeen te verbeteren maar het is van bij jullie uit dat dit is en kan geen verbetering krijgen.

als ik naar een 4K film kijk is er geen probleem met het beeld, dus moet wel bij jullie zijn. 
daarvoor was er geen geen beeldproblemen via de kabel.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
2 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Vorige week niet veel tv gezien zat op festival , zal in de gaten houden deze week 

Daar juist de reclame van Bol gezien op Play maar niets gemerkt wat je noemt 

Wat wel gezien heb en andere hebben mij dit ook bevestigd vanaf de vakantie is beeld beter op de coax kabel veel beter 

Zeer toevallig hebben we gezien dat de extra betaal zenders weg zijn komt het door dit of wat geen idee of hebben ze zitten schuiven 

Maar valt enorm op dat storing gevoeligheid weg is en ben niet alleen bij mensen met tv met kaartje valt zeer op 

Hoe het op de Digibox of Decoder is geen idee ken nu geen persoon in mijn omgeving 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55  Het gaat over de freq 402 MHz en 314 MHz, daar zitten geen verdwenen zenders op, dus daar aan ligt het al niet 😉.

het zijn zeer zeker de encoders dat vernieuwt zijn daar op en de zenders waar ik van spreek zullen een vaste lagere bitrate krijgen want die verandert amper nog.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400