Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Ik had stilletjes gehoopt dat de beeldkwaliteit met de vervelling van Play naar Streamz ging opgetrokken worden.  Maar helaas, deze is nog altijd ronduit erbarmelijk.

De resolutie is misschien wel HD, maar de compressie is zo zwaar dat het echt niet leuk is om naar te kijken.

 

Als je de beeldkwaliteit vergelijkt met die van Netflix, Prime en Apple TV: het is echt dag en nacht verschil.  Als ik punten zou moeten geven Netflix 4K: 8/10, Streamz: 4/10 .

Het splinternieuwe tweede seizoen van de geweldige HBO serie "Big Little Lies" wordt zo helemaal om zeep geholpen.  Ik vraag me af of HBO best geen minimum kwaliteitseisen zou opleggen voor zijn partners met het "Home of HBO" label.  Als HBO liefhebber in België heb ik immers geen andere optie dan via Streamz te kijken.


Sorry, maar ik ben echt teleurgesteld.  Zowel op de TV box,  als op de app voor de LG TV alsook die op Apple TV: het is overal huilen met de pet op.

En HDR bestaat enkel maar bij de concurrentie.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
60 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E bij de voorstelling hebben ze gezegd dat ze met de tijd wel betere kwaliteit dan max HD gaan aanbieden.

is het nieuwe Black Out ook in die kwaliteit dat je bespreekt ????

moet nog m'n account activeren 😛 voor te testen 14 dagen


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E bij de voorstelling hebben ze gezegd dat ze met de tijd wel betere kwaliteit dan max HD gaan aanbieden.

 

Dat ze dan nu de prijs ook maar laten zakken,zolang de beeldkwaliteit ondermaats is.

Unka12
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Beeldkwaliteit Streamz

Ik heb net ook eens gezien, en nee... het is niet écht top.

De beeldcompressie is iig al beter dan die van YouTube, daar is het Trrrrible!
Als je dan Streamz met Netflix vergelijkt is het ook een verschil. En een merkbaar verschil.

Het is bij streamz wel veel duurder. Nog steeds hoop ik ook op een oplossing.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@Master-Magic  schreef:

@Steven-E bij de voorstelling hebben ze gezegd dat ze met de tijd wel betere kwaliteit dan max HD gaan aanbieden.

is het nieuwe Black Out ook in die kwaliteit dat je bespreekt ????

moet nog m'n account activeren 😛 voor te testen 14 dagen


Ok, laat ons hopen, want ik vind dat Streamz voor de huidige prijs hier toch wat meer ambitie aan de dag mag leggen.  Je speelt hier immers niet in tweede klasse.

 

Ik ben wat beeldkwaliteit betreft misschien wat kritischer dan een gemiddelde kijker: ik kijk doorgaans Netflix in 4K resolutie op een 55 inch OLED TV.

Als je dan via Streamz zwaar gecomprimeerde 1080p beelden gaat afspelen, ja dan valt dit serieus tegen.

Bovendien zijn alle recente series/films op Netflix in Dolby Vision (HDR) formaat beschikbaar.  Dat maakt ook een groot verschil in de beleving.  Ik snap dat dit technisch niet kan op de TV box, maar een Apple TV (of een app op een smart TV die compatibel is) kan dit wel.

 

Black out: even een paar seconden afgespeeld: kwaliteit is aanvaardbaar.
De Bende van Jan De Lichte: beeldkwaliteit vind ik teleurstellend.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Beeldkwaliteit Streamz

Beeld en geluid blijft bij alle Belgische providers en streamingsdiensten ondermaats en achterop huppelen tov Amerikaanse diensten. Geluid stereo ipv 5.1, laat staan Dolby. Beeld bij zenders is precies nog steeds ready HD fzo, sommige content kan er mee door, zoals The Third Day, maar als je veel via Netflix en Prime kijkt is het verschil zo groot, je stelt dan voor jezelf een bepaalde standaard in, die je mist bij onze Belgische diensten. 

Follow the White Rabbit
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E 

Je hebt het over 1080P maar HD is zelfs dat niet! HD = 720P!

Dus had je op voorhand kunnen weten dat de kwaliteit niet schitterend zou zijn...

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Full HD is 1080p.

https://en.wikipedia.org/wiki/1080p


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E 

Dit is een krak onwaardig! Er is sprake van HD niet van Full HD!

HD = 720p of 1080i.

Full HD = 1080p.

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_television

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz

Laat zitten, mijn boodschap is: ik vind dat het beter moet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit Streamz

Mijn boodschap is:

De mensen lezen HD en verwachten dan 1080p.

Maar 720p en 1080i is ook al HD.

In alle berichten over Streamz staat 4 streams in "HD kwaliteit".

Als zij hiermee 1080p bedoelden hadden ze zeker de benaming "FULL HD" gebruikt.

Maar ze gebruikten moedwillig de benaming "HD" en dan moet je niet meer verwachten dan 720p of 1080i....

 

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Beeldkwaliteit Streamz

@Ex-Netweter het is indd de standaard dat hier in België met HD 720p bedoeld wordt, je verwacht eigenlijk niet beter, omdat ze al zo lang achter de feiten lopen. Maar verschil tussen HD 720p en Full HD 1080 was vooral om in de beginjaren een onderscheid te maken, nu zou ondertussen met HD de standaard van 1080p verwacht mogen worden, toch. En als de bitrate nog eens verlaagd wordt is het al helemaal schandalig.

Follow the White Rabbit
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit Streamz


@Ex-Netweter  schreef:

Mijn boodschap is:

De mensen lezen HD en verwachten dan 1080p.

Maar 720p en 1080i is ook al HD.

In alle berichten over Streamz staat 4 streams in "HD kwaliteit".

Als zij hiermee 1080p bedoelden hadden ze zeker de benaming "FULL HD" gebruikt.

Maar ze gebruikten moedwillig de benaming "HD" en dan moet je niet meer verwachten dan 720p of 1080i....

 


Je hebt gelijk, ik heb verkeerdelijk de benaming HD gebruikt. Ik gebruik doorgaans HD als een verzamelnaam voor alles wat minder is dan 4K, en vanaf 720p. Niet correct dus volgens het boekje.

Ik zal het dan anders verwoorden: ik had gewoon een betere kwaliteit verwacht, maar volgens de communicatie had ik inderdaad beter moeten weten. Die had ik niet gezien. Shame on me !!!

Maar ik ga met alle plezier door het stof voor jou ...

Is dit voldoende voor jou als boetedoening? 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeldkwaliteit Streamz

@Steven-E heb alvast de apps Disney+ en Streamz op de Apple TV staan, heb enkel al Disney+ kunnen testen, maar zo een mooi beeld,

op mijn Android bakje krijg ik de app niet te zien, zal niet beschikbaar zijn daarvoor vrees ik, spijtig want het is een 4K android bakje, kon dan het beeld zien in 4K van Disney+.

krijg me niet ingelogd op de Apple TV voor Streamz is met een QR code en vind de optie niet terug, of werkt dit enkel als je account actief is ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jolien5
Ex-Moderator
Berichten: 20
Topicwurm! Say what?! Happy New Year! Tien op tien!

Beeldkwaliteit Streamz

Hey @Ex-Netweter, je mag zeker je mening uiten, maar laten we het wel sportief houden naar elkaar toe. Dit is ook zo vastgelegd in onze spelregels: https://www.netweters.be/t5/custom/page/page-id/Spelregels. 


Jolien | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.