Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

Mijn Telenet via browser laptop/pc:

 

Blijkbaar kun je extra tv/entertainment pakketten zoals Play Sports en Streamz (via Telenet), niet meer via 'Mijn Telenet' opzeggen, deze knop opzeggen is letterlijk verdwenen en staat enkel, 'Opzeggen? Bel 0800.....nr.

Dat je Play Sports enkel telefonisch kon opzeggen, ni anders geweten, maar moest klikken op 'opzeggen' en bevestigen en werd daarna gebeld door Telenet. 

Maar Streamz kon je tot voor kort simpel online via 'Mijn Telenet' opzeggen en binnen max 15min werd dit gedeactiveerd.

Gisteren laat via 'Mijn Telenet' op mijn smartphone, kon ik Streamz opzeggen door te klikken op 'opzeggen' en bevestigen. Dus dacht oké opgezegd, maar normaal krijg je dan berekening met bedrag vd som van je extra pakketten. En bij checken, bleek mijn Streamz abo nog actief, ook bij opstaan vandaag, bleek Streamz nog actief, had ik 2 gemiste oproepen van het nr 015 67 14 67, dat je niet kan terugbellen (enkel automatisch berichtje, dat ze geen verdere info nodig hebben). Wat later kreeg ik dit bericht:

TELENET: u nam onlangs contact met ons op. We willen u graag goed en snel van dienst zijn. Bel ons daarom op +3215671463.

En uiteindelijk zo Streamz kunnen opzeggen, de man aan de lijn, was zelf vrij verbaasd, dat ik Streamz niet meer eenvoudig online kon opzeggen, verder moet je je ID erbij halen en zo werd m'n abo direct opgezegd. 

Maar als dit de nieuwe gang van zaken is, is toch klantonvriendelijke methode. Want zo zit je ongewild 1 of meerdere dagen langer met je abo opgescheept. Dus ja vermenigvuldig dit met aantal abonnees, easy extra money.

Follow the White Rabbit
23 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 mijn excuses dat jouw post niet onmiddellijk zichtbaar kwam en de correctie ook even op zich liet wachten. Het systeem van onze community had deze als spam gemarkeerd, maar dit is duidelijk onterecht. Ik geef het door aan de moderator van afgelopen weekend, want die heeft deze volgens mij gemist. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Extra tv pakket opzeggen.


@Umbra666  schreef:

 

Maar als dit de nieuwe gang van zaken is, is toch klantonvriendelijke methode. Want zo zit je ongewild 1 of meerdere dagen langer met je abo opgescheept. Dus ja vermenigvuldig dit met aantal abonnees, easy extra money.


Je kan steeds schriftelijk opzeggen op een door jou gekozen datum. Dat staat zo in de algemene voorwaarden van Telenet:

11. Opzegmodaliteiten door de klant

11.4. U kunt de Overeenkomst van onbepaalde duur te allen tijde via alle mogelijke schriftelijke middelen en zonder enige
motivering beëindigen op het moment dat u zelf kiest. We brengen het zo snel als technisch mogelijk in orde en
sturen u een schriftelijke bevestiging.

Concreet kan je Telenet schriftelijk contacteren via https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/

Je vermeldt duidelijk een opzegdatum in je schriftelijke opzeg en kijkt bij de volgende factuur na of Telenet die opzegdatum heeft gerespecteerd.
Vanaf die zelfgekozen opzegdatum hoef je het opgezegde abonnement niet meer te betalen. Hoe Telenet dit technisch of administratief voor elkaar krijgt, is dan jouw probleem niet meer.

TRL
Freshman Veelweter
Berichten: 241
Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 mss is het eens tijd om gewoon bij een andere provider te gaan want het is precies nooit niet goed 😉

het gras is altijd groener aan de overkant...

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@Ex-Netweter gewoon eenvoudig online opzeggen, zoals elke dienst is dezer tijd toch gewoon het meest praktische en klantvriendelijke.

Het gegeven dat dit eerst nog wel kon en nu niet meer, is dus achteruitgang. 

Follow the White Rabbit
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@TRL da's simplistische opmerking, oh je geeft kritiek, ga dan elders...Neen zij moeten vr de klanten zorgen, dat ze zaken kunnen verbeteren, die aangekaart worden.

Follow the White Rabbit
Ex-Netweter
 

Extra tv pakket opzeggen.


@Umbra666  schreef:

@Ex-Netweter gewoon eenvoudig online opzeggen, zoals elke dienst is dezer tijd toch gewoon het meest praktische en klantvriendelijke.

Het gegeven dat dit eerst nog wel kon en nu niet meer, is dus achteruitgang. 


Akkoord, maar dat is de vrije keuze van Telenet. De mening van een individuele klant is niet belangrijk genoeg om Telenets keuze te beïnvloeden of te veranderen.

Opzeg kan "online" wel via Whatsapp of een contactformulier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/
Er is wettelijk bepaald dat een digitaal geschreven bericht naar je provider met vermelding van je klantgegevens en de gewenste opzegdatum voldoende is om een dienst op te zeggen. Dus je kan nog steeds "kiezen" op welke dag een abonnement van onbepaalde duur precies moet stoppen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 dit laat niet meteen een belletje rinkelen. Kan je nog vertellen of jij de nieuwe Mijn Telenet al ziet of nog de blauwe kaartjes? 
Als je ons nog een screenshot kan bezorgen waar je eerst de knop zag staan en nu niet meer, mag dit ook steeds.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@Suzy nog de blauwe kaartjes, zoals reeds lang van toepassing. En de opzeg-knop is weg en wordt aangegeven om naar het nr 0800 66 350 te bellen. 

Follow the White Rabbit
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 

Idd, heeft altijd bestaan. We konden zo is om de paar maanden het een maand aanzetten en terug uit via mijn telenet. Er werd niet gebeld ofzo daarna. Stond gewoon uit.

@Suzy 

Nu om screenshot vragen van vervangende pagina is raar... Je neemt niet elke dag van elke mijn telenet pagina een screenshot.

Het feit dat er ineens een tel. Nr. Staat duid duidelijk aan op aanpassing. Het feit dat dit er stond en nu terug bellen word in geval van @Umbra666 is wel degelijk stap achteruit.

Daarvoor stond het gewoon bij Overzicht van je abonnementen en opties, en dan bij tv iconic opties aanpassen als ik me goed herinner. (Edit) dat stond op aan of uit in overzicht beheer extra paketten op https://mijn.telenet.be/mijntelenet/shop/shop.do?locale=nl&shopFactory=dtvChannelPackages

Ik vond online wel screenshot van hoe het er bv uitzag in 2019

https://i.postimg.cc/28ZtfD1p/Screenshot-20230213-181525-Chrome.jpg

@Umbra666 i've got your back 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@DeLLiAnO is volledig mee 😉 Indd ff tussentijdse random screenshots nemen is niet echt gangbaar. 

Die laatste foto is indd hoe het was, vervang Play door Streamz, maar de mogelijkheid om je abo stop te zetten, was tot voor kort zoals op die foto en, kon je indd makkelijk switchen, maandje wel, maandje niet. Nu bellen, mails of formulier invullen. Is gewoon achteruitgang, niet meer niet minder. Mensen die hier geen graten in zien, hebben oogkleppen op of dulden geen kritiek op desbetreffende provider.

Follow the White Rabbit
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra tv pakket opzeggen.

Opzeg kan online en via Whatsapp vergeet niet  de datum te vermelden

dan is alles ok

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Extra tv pakket opzeggen.

@luc55 

Sory maar zoals altijd snap je de point niet 🤦

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra tv pakket opzeggen.

@DeLLiAnO @Umbra666 bedankt voor de bijkomende informatie, we geven het zeker intern door. 

En ik wil toch nog even verduidelijken: ik vroeg geen screenshot van de knop (die er nu niet meer is), ik vroeg een screenshot van de pagina waarop de knop voorheen te zien was. Er zijn best wat pagina's op Mijn Telenet en ik wilde gewoon zeker zijn dat ik de juiste pagina ter referentie doorgeef. Stelde de vraag dus niet om jullie melding in twijfel te trekken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Extra tv pakket opzeggen.

Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt,opzeggen streamz online,bij de derde poging was nog aan 

het wachten dat het mislukt was werd ik gebeld door telenet(straf die zien wat je aan het doen bent).

Telenet medewerker zei lukt nie he,zal het oplossen en inderdaad binnen 15 minuten was streamz

niet meer in mijn abbo,heb wat geld in mindering faktuur gekregen voor dagen die nog liepen.

Een 30 tal minuten later een mail,vanaf heden geen papieren fakturen meer.

Gebeld ,iemand daar heeft de telefoon opgenomen,blijkbaar had ik mijn abbon veranderd ??

Na een beetje over en weer ,da weet ik nie,da kan nie,gevraagd om iemand anders aan de

lijn te krijgen,weer da kan nie,moest een klacht indienenALLEEN via mail want de persoon aan

de lijn kon dat niet noteren en door geven.

Klacht ingediend,twee dagen later mail je ontvangt terug papieren fakturen.

Telenet moet eens zaken op orde stellen.

Ben eens gaan kijken op trustpilot.

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.telenet.be

0 Likes