Beantwoorden
Josix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Shorts TV - betalende zender?

Shorts TV kiezen: deze zender is geblokkeerd

Kan gedeblokkeerd worden met de pincode.

Is dit dan betalend???

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Shorts TV

 

 

 

 

 

0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Shorts TV - betalende zender?

Als je het kan deblokkeren met enkel de pincode, dan is hij niet betalend. Krijg je een specifieke melding?

Een zender wordt normaal geblokkeerd in een van volgende situaties:

  • Omwille van de leeftijdsgrens van het programma (bvb. 18+). Die grens kan je aanpassen, instructies vind je hier
  • Er is zelf een blokkering ingesteld. Deze kan je nakijken in de instellingen, instructies vind je hier

Als bovenstaande opties niet helpen, probeer eens je decoder van de stroom te halen en na 10 seconden weer in te steken.

 

Gebruik je een TV-box of een Digibox/-corder?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Shorts TV - betalende zender?

Volgens https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/zenderoverzicht-telenet/ staat shorts in het basisaanbod.

Ik controleer met mijn tv (CI+) en moet daar ook een pincode ingeven wegens zogezegd +18 jaar.

Als het een zender van een betaalpakket is, krijg je een andere melding.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Shorts TV - betalende zender?


@janne_man  schreef:

Ik controleer met mijn tv (CI+) en moet daar ook een pincode ingeven wegens zogezegd +18 jaar.

Op de TV-box is dat niet het geval.

Staan de uitzendingen ook als 18+ gemarkeerd in de je tv-gids?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Shorts TV - betalende zender?

De tv-gids die binnenkomt met het dvb-c signaal is zeer beperkt. Daar staat geen leeftijdsaanduiding in, op geen enkele zender (dus ook niet bij de 18+ zenders).

Ik heb de test gedaan, juist vóór ik reageerde.

Nu terug 18+.  Op onderstaand beeld zie je rechts op de tweede lijn 18. Dit is de leeftijdsaanduiding. Op VTM nu (Telefacts)  geen leeftijdsaanduiding, op één (Waar is Elke Wevers) is het 12, op Play 4 (Big brother) geen leeftijdsaanduiding, Canvas (De ideale wereld) 12.

janne_man_0-1678309624730.png

 

 

0 Likes
Josix
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Shorts TV - betalende zender?

Wij hebben een digicorder

De zender stond vreemd genoeg niet bij de geblokkeerde zenders

Maar door Beveiliging - kijkbeperking permenant uit te schakelen, nu geen blokkering meer van Shorts TV!

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Shorts TV - betalende zender?

@Josix  Goed dat je een oplossing gevonden hebt die werkt!

Er blijkt dus achterliggend wel iets fout te zijn waardoor deze uitzendingen als 18+ gemarkeerd zijn (op CI+ & Digibox/Digicorder; niet op TV-box of app/website). Nog eentje voor de TV-gids meldingen dus? @Suzy @CarlAtTelenet 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Shorts TV - betalende zender?

Dag @WG94 en iedereen,

Dankjewel om door te geven.
Het probleem met de age rating die soms onterecht op 18+ staat, is ons bekend en er wordt aan gewerkt door onze metadata-aggregator.

Zonder al te diep in detail te willen treden, plak ik hier graag even de rating codes zoals ze voor het event in kwestie gelabeld zijn:

Rating CodeRating Body IdRating Body
SAM 1629Instituto Nacional de Cine y Artes Audiovisuales
TVMA12USA Parental Rating
18+13Canadian Parental Rating

 

Je ziet dat het Canadese orgaan hier een opvallend hogere rating aan geeft dan bijvoorbeeld hun counterpart in de US. Hier kunnen lokale gevoeligheden of wetgeving aan de basis liggen.
Bij gebrek aan een lokale rating bij ons (bv. Kijkwijzer) voor dit event, wordt er dus naar de andere beschikbare ratings gekeken. Het algoritme bepaalde dat dat voor dit geval dan 18+ werd, en dit algoritme moet wat bijgesteld worden.

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet