Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

Mijn Telenet via browser laptop/pc:

 

Blijkbaar kun je extra tv/entertainment pakketten zoals Play Sports en Streamz (via Telenet), niet meer via 'Mijn Telenet' opzeggen, deze knop opzeggen is letterlijk verdwenen en staat enkel, 'Opzeggen? Bel 0800.....nr.

Dat je Play Sports enkel telefonisch kon opzeggen, ni anders geweten, maar moest klikken op 'opzeggen' en bevestigen en werd daarna gebeld door Telenet. 

Maar Streamz kon je tot voor kort simpel online via 'Mijn Telenet' opzeggen en binnen max 15min werd dit gedeactiveerd.

Gisteren laat via 'Mijn Telenet' op mijn smartphone, kon ik Streamz opzeggen door te klikken op 'opzeggen' en bevestigen. Dus dacht oké opgezegd, maar normaal krijg je dan berekening met bedrag vd som van je extra pakketten. En bij checken, bleek mijn Streamz abo nog actief, ook bij opstaan vandaag, bleek Streamz nog actief, had ik 2 gemiste oproepen van het nr 015 67 14 67, dat je niet kan terugbellen (enkel automatisch berichtje, dat ze geen verdere info nodig hebben). Wat later kreeg ik dit bericht:

TELENET: u nam onlangs contact met ons op. We willen u graag goed en snel van dienst zijn. Bel ons daarom op +3215671463.

En uiteindelijk zo Streamz kunnen opzeggen, de man aan de lijn, was zelf vrij verbaasd, dat ik Streamz niet meer eenvoudig online kon opzeggen, verder moet je je ID erbij halen en zo werd m'n abo direct opgezegd. 

Maar als dit de nieuwe gang van zaken is, is toch klantonvriendelijke methode. Want zo zit je ongewild 1 of meerdere dagen langer met je abo opgescheept. Dus ja vermenigvuldig dit met aantal abonnees, easy extra money.

Follow the White Rabbit
23 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Extra tv pakket opzeggen.

@Suzy

Men excuses, had het anders gelezen. 🤐✌️🙏

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra tv pakket opzeggen.

Het heeft een tweetal weken geduurd, maar ik heb ondertussen wat meer inzichten/verduidelijking gekregen van mijn collega's.

Is er iets gewijzigd?
Neen, er is recent niets gewijzigd in welke klanten hun pakket zelf kunnen opzeggen online. Heb je een entertainment pakket (Streamz/Streamz+), dan kan jij je pakket zelf opzeggen binnen 3 maanden via Mijn Telenet. Heb je jouw pakket langer dan die periode, kon je vroeger de opzeg doorgeven via Mijn Telenet. Door dat te doen, werd er een contactformulier aangemaakt, zodat je als klant teruggebeld kon worden (gebeurde volgens mij niet altijd). Recent is er wel een aanpassing in deze werking gebeurd, zo staat er nu een 0800-nummer bij, er wordt dus geen contactformulier meer aangemaakt. Maar ik kan dus wel bevestigen dat de periode waarin je het zelf kon opzeggen niet is gewijzigd.

Wat in de toekomst?
Er is me verteld dat men momenteel technisch geen mogelijkheid heeft om dit aan te passen. Maar ook dat Telenet in de toekomst gaat inzetten om het digitaal opzeggen van je entertainment pakket (Streamz, Streamz+ en Netflix) mogelijk te maken. We hebben hier nog geen timings voor, maar er gaan dus wel enkele zaken veranderen/verbeteren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@Suzy dit klopte voor mij en blijkbaar andere klanten dan toch niet. Want ik had voorheen steeds de mogelijkheid om via 'Mijn Telenet' elk tv pakket stop te zetten ongeacht de maanden klant. Voor eerder Play (More), nu Streamz (+), werd dit meteen stopgezet (binnen 15min).

Enkel bij Play Sports kreeg je dan de melding, dat het stopzetten niet automatisch gebeurde en je door Telenet binnen 3 werkdagen wordt gecontracteerd of zelf direct telefonisch opzeggen, wilt m'n de reden weten.

En aangezien ik Play Sports enkel wil stopzetten op einde voetbalseizoen of zoals november vorig jaar, toen ik PS tijdelijk wou stopzetten tijdens WK en daarna terug wou activeren, krijg ik steeds voorstel, bij WK, kon ik het gewoon geactiveerd laten en kreeg ik 3 maand (december, januari en februari) gratis PS.

 

Zelf geef je aan 'Neen er is niets gewijzigd' en daaropvolgend geef je zelf een recente wijziging aan.

'Heb je jouw pakket langer dan die periode, kon je vroeger de opzeg doorgeven via Mijn Telenet. Door dat te doen, werd er een contactformulier aangemaakt, zodat je als klant teruggebeld kon worden (gebeurde volgens mij niet altijd). Recent is er wel een aanpassing in deze werking gebeurd, zo staat er nu een 0800-nummer bij, er wordt dus geen contactformulier meer aangemaakt.'

Nogal een contradictio in terminis.

Follow the White Rabbit
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Extra tv pakket opzeggen.

Ik ben eerlijk gezegd ook beetje confused hierover @Umbra666 

Want zoals jij het beschrijft hebben ook wij het altijd gedaan, via gewoon de button kon je activeren of opzeggen en binnen 15min was het gedaan met kijken. Zou raar zijn moest dit een "feature iets" worden, van iets dat er al was. Of begrijpen we het verkeerd of misverstaan we iets @Suzy ?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@DeLLiAnO terecht confused I guess, als je overtuigd aangeeft, dat er niets veranderd is en daaropvolgend juist veranderingen leest en onjuistheden, want vroeger (niet zo lang geleden) was er indd de easy activatie/opzeg-button en niks van formulier dat werd aangemaakt, gewoon klikken en abo stopte per direct, geen poespas. 

Dus heel die uitleg van .@Suzy geeft meer verwarring en tegenstrijdig met onze eerdere ervaringen. 

Follow the White Rabbit
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 

We namen heel af en toe is abbo voor 1maand, en je moest goed kijken wanneer je opzegde of je had 2de maand aan je broek. (Of je was te vroeg en had gedaan met kijken maar had wel voor maand betaald) Het was net makkelijk, omdat je het zelf kon regelen en zelf in handen had, dat we dat bepaald abbo namen. Net zo makkelijk als je bij netflix/disney+/prime.. dit kan toepassen

Ik moet eerlijk bekennen, als dit voor de moment toekomst muziek is dat je een 0800 nr dient te bellen (wat mss nog goed was rond de jaren 2010, en dan nog...) er niet snel een streamz(+) of dergelijke zal komen. Net vanwege het gemak er vroeger was en het ongemak (?) zich nu gaat voordoen.

Of is het een strategische zet, waardoor mensen minder makkelijk opzeggen? (Is niet doemdenken, is het langs 2 kanten bekijken en niet de verplichte 1kant waar direct heksenjacht op je gemaakt wordt omdat je iets in vraag stelt)

Heb het nog niet getest ondertussen, omdat er momenteel ook niet genoeg opstaat om echt een maand van te kunnen genieten

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Extra tv pakket opzeggen.

Wel hopen dat 0800 goed werkt  vroeger kon je het nazien met zo een nr heb je niet veel bewijs

wel op je rekening historiek als de nr op staat natuurlijk  is ook een bewijs dat je  gebeld hebt

en hopen dat de computer wel gaat en niet een meer keuze menu is zeker als een zondag nacht belt voor je gaat slapen

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Extra tv pakket opzeggen.

@DeLLiAnO wat betreft opzeggen Streamz binnen de maand, anders 2de maand aan je rekker, dat was bij mij nooit het geval, via 'Mijn Telenet' zegde je op na 35 dagen fzo, werd ook enkel deze periode aangerekend. Zag ik vaak een hoger openstaand saldo al vrij snel in mindering gebracht worden, na opzeg Streamz. 

Follow the White Rabbit
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Extra tv pakket opzeggen.

@Umbra666 mijn uitleg gaat dan ook over 2 aparte dingen. Ik zal het even proberen verduidelijken, want informatie die ik aan jullie heb gegeven is rechtstreeks gekomen van mijn Entertainment collega's, het is niet mijn interpretatie van de situatie. 

Er is niets gewijzigd aan welke klanten hun pakket zelf kunnen opzeggen via Mijn Telenet of de periode waarbinnen dit kan.

Er is recent wel iets gewijzigd aan de manier waarop. Vroeger kon je (na de periode van 3 maanden) een contactformulier invullen, waarna jouw pakket werd stopgezet (soms na een gesprek met Telenet). Dit contact formulier is nu vervangen door een 0800-nummer.

Ik zal jouw bemerkingen nogmaals doorgeven.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.