Beantwoorden
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Als men mag geloven wat hier geschreven staat zou dat wel eens goed nieuws kunnen zijn.

Netflix zal nog zweten, als alles van Warner, Universal en Paramount er af moet schieten er niet veel series en films meer over.

En hun eigen producties zijn voor 90% ook brol, Amerikaanse oppervlakkigheid ten top.

 

Bron: Totaal TV

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: fusie tussen HBO en SkyShowtime?

14 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Alles van die studio's eraf lijkt ondertussen al een achterhaald idee te zijn.

Enkele jaren geleden haalde elke studio die een streamingdienst begon zijn films en series weg van andere streamingdiensten zoals Netflix. Ondertussen staan in Amerika alweer verschillende HBO-reeksen op Netflix en ook Disney zou opnieuw enkele titels naar Netflix brengen (wel oudere titels en niet de recente Disney+ Originals).

In België ligt de situatie nog anders waardoor momenteel enkel de nieuwste titels van Universal naar Netflix gaan. De nieuwste titels van Paramount (inclusief Paramount+ Originals) zitten sinds enkele dagen bij Streamz en Streamz+ en de HBO-titels zitten nog enkele maanden bij Streamz voordat deze verhuizen naar het volgend jaar te lanceren HBO Max in België.

Een megafusie waardoor alles van Universal en Paramount binnenkort naar HBO Max zou verhuizen, lijkt me vooral nadelig voor kleine spelers zoals bijvoorbeeld Streamz hier in Vlaanderen. Zij haalden net Paramount+ binnen ter vervanging van HBO-content dat vanaf 1 juli grotendeels lijkt te verdwijnen. Indien zij binnen 2 jaar ook Paramount nog kwijt spelen blijft er nog weinig buitenlandse content over.

Netflix daarentegen blijft een gigantisch grote speler, ongeacht of de content u persoonlijk aanspreekt of niet. Deze samensmeltingen (zoals Universal en Paramount die in diverse landen zoals Nederland al samen op de markt zijn gekomen met SkyShowtime) eerder aantonen dat Netflix veel te groot is om tegen te concurreren.

Ik geef je uiteraard wel volledig gelijk met het feit dat één gemeenschappelijke streamingdienst met alles van Universal (met ook Dreamworks, Illumination), Paramount (met ook Nickelodeon Movies en CBS Studios) en Warner Bros (met New Line Cinema, DC Studios, Cartoon Network en HBO) een heel zware concurrent zou kunnen zijn voor de andere wereldwijd gekende grote 3 (Netflix, Disney+ en Amazon Prime).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Maar ze spreken al ook dat al die bedrijven hun eigen app hebben heb verlies geeft om te verdienen omdat er al zoveel zijn en mensen verschuiven van apps en er zo inkomsten niet constant zijn en ze al zeiden dat ze als ze nog bij de zenders zaten meer verdienden dan nu en al denken om weer naar de zenders terug willen.

als je weet dat een zender per regio moest bij betalen aan hen dan weet je het ook hè.

dat is iets dat velen al zeiden van in het begin en ze nu zelf beseffen.

in het begin zat er veel bij Netflix en verdienden ze er nog wat aan maar nu alles verspreid zit hebben ze minder inkomsten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Dat is net de reden waarom verschillende studio's zoals HBO en Disney terug beginnen te onderhandelen met Netflix. In Amerika zijn er al opnieuw HBO-series te bekijken via Netflix en ook Disney is nu in onderhandeling om bepaalde series opnieuw aan te bieden via Netflix.

Disney benadrukt wel dat het op niet-exclusieve basis is en die series dus niet zullen verdwijnen van Disney+. Het gaat bij Disney ook om "general entertainment", voornamelijk dus de niet franchise-gebaseerde series die we hier via Star kunnen kijken, zoals Prison Break, 24, Grey's Anatomy, ... en dus geen films en series van Marvel, Star Wars, Pixar of de gekende Disney-animatieklassiekers.

Hoe de situatie met HBO zit in Amerika weet ik niet. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Band of Brothers in Amerika op Netflix staat en ook geen recente toppers zoals House of the Dragon en Game of Thrones. Maar of de series die Netflix in bezit heeft ook te bekijken zijn op Max is mij niet bekend.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

@Hofkens ik heb liever 4 streamingdiensten waar ik zowat alles kan zien dan dat ze allemaal apart met hun streamingdienst komen.

om duur zie je door het bos de bomen niet meer en het wordt ook een beetje duur.

ik hoop 2 dingen: dat ze 1 prijs hanteren per maand of per jaar en dat het alles of niks is, niet zoals Netflix wil je Full HD of 4K bijbetalen.

ik snap nog steeds niet dat ze daar mee wegkomen met zo formules, pure geldklopperij.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?


@TRL  schreef:

ik hoop 2 dingen: dat ze 1 prijs hanteren per maand of per jaar en dat het alles of niks is, niet zoals Netflix wil je Full HD of 4K bijbetalen.


In Nederland is dit momenteel bij HBO Max nog zo dat er 2 vormen van abonnement zijn:

Basic (5,99€/m, 46,99€/j): 1 scherm, HD 720p, max. 5 downloads, Dolby Atmos 5.1 Surround
Standard (7,99€/m, 59,99€/j): 3 schermen, Full HD 1080p & 4K 2160p, max. 30 downloads, Dolby Atmos 5.1 Surround

Gelijkaardige abonnementsvormen werden in de Verenigde Staten ook gehanteerd (weliswaar aan hogere prijzen doordat er daar meer content wordt aangeboden) ten tijde van HBO Max. 

Jammer genoeg zijn daar bij de rebranding van HBO Max naar Max ook enkele wijzigingen gebeurd waardoor 4K ook daar duurder is geworden (een 3e abonnementsvorm, zoals Netflix hier dus). Mijn verwachting is dus jammer genoeg ook zo dat wanneer Nederland de wijzigingen krijgt in het voorjaar (en België de nieuwe versie ineens gaat krijgen later in het jaar (mijn gok zomer 2024)) er ook 3 abonnementsvormen zullen zijn en 4K beeldkwaliteit ook hier enkel met het duurste abonnement beschikbaar zullen worden. Het goede nieuws is wel dat er in Amerika voor de 2 op dat moment bestaande abonnementsvormen bij de herlancering GEEN prijsverhoging was voor die 2 vormen en er dus enkel een 3e (duurdere) vorm bijkwam. Als dat in Nederland en België ook het geval is, verwacht ik dat het duurste abonnement hier ongeveer 80-90 euro per jaar zal gaan kosten. Maar dat is dus minstens afwachten tot het moment dat er meer informatie wordt gegeven over de herlancering in Nederland in de loop van het voorjaar.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?


@Hofkens  schreef:

... ter vervanging van HBO-content dat vanaf 1 juli grotendeels lijkt te verdwijnen


Waar lees je dat HBO specifiek op 1 juli zou verdwijnen? 

 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

@Hofkens dat is dan nog steeds goedkoper dan Disney+ en een pak meer content.

Er is meer content van Fox aanwezig bij Prime dan op Disney+ 🤔 belachelijk gewoon

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?


@m-jan20  schreef:

@Hofkens  schreef:

... ter vervanging van HBO-content dat vanaf 1 juli grotendeels lijkt te verdwijnen


Waar lees je dat HBO specifiek op 1 juli zou verdwijnen? 


Als je via de TV-Theek van Telenet verschillende HBO-reeksen aanklikt en gaat daar naar aflevering 1, staat bij zowat alle titels dat deze beschikbaar zijn tot 30 juni 2024. Je moet dit wel bekijken via de TV Box (mogelijk ook bij de HD Digicorder/Digibox) want via de website of app van Telenet TV staat deze melding er niet. Wat me ook wel opvalt is dat bijvoorbeeld de 9e (en laatste) aflevering van de HBO-reeks The Last Of Us al binnen een aantal dagen zal verdwijnen. Dit staat ook aangegeven op de website van Streamz "Nog 18 dagen beschikbaar". De 8 andere afleveringen daarentegen verdwijnen volgens de TV Box dan ook weer gewoon op 30 juni 2024.

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?


@TRL  schreef:

@Hofkens dat is dan nog steeds goedkoper dan Disney+ en een pak meer content.

Er is meer content van Fox aanwezig bij Prime dan op Disney+ 🤔 belachelijk gewoon


Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, in tegenstelling tot vele anderen, niet meteen sta te springen voor de meeste HBO-reeksen. Ik heb er namelijk al verschillende afgezet na een 2 à 3-tal afleveringen aangezien ze mij niet konden boeien. Anderzijds hebben ze met Game of Thrones, House of the Dragon, His Dark Materials en begin dit jaar met The Last Of Us wel degelijk enkele toppers in het aanbod.

Wat mij persoonlijk het meeste aanspreekt binnen het aanbod van HBO Max is het feit dat de films van Warner Bros eindelijk opnieuw snel beschikbaar gaan komen binnen een streamingdienst. Onlangs voegde Netflix wel enkele films van Warner Bros toe zoals de laatste film van The Matrix, The Batman en Dune. Maar deze waren ondertussen toch al een 2-tal jaar oud. Dit gaat gelukkig opnieuw stevig ingekort kunnen worden na de lancering van HBO Max.

Wat betreft je opmerking omtrent titels van 20th Century Fox op Disney+: dit is me nog niet direct opgevallen. Ik weet niet direct welke titels je dan zoal voor ogen hebt, maar ik weet wel dat dit bijvoorbeeld in Amerika om soms heel langdurige contracten gaat waardoor er daar, nog veel meer dan hier, FOX-titels maar kortstondig beschikbaar zijn op Disney+ voordat ze weer naar een andere streamingdienst verhuizen omdat dit nog steeds contracten betreft die werden aangegaan tussen 20th Century Fox en andere streamingdiensten nog voordat ze werden overgenomen door The Walt Disney Company.

Een gelijkaardig probleem zou in de toekomst zeker kunnen opduiken moesten SkyShowtime (Universal/Paramount) en HBO Max samensmelten. Dit aangezien de nieuwe Universal-films sinds 2023 werden gelanceerd op Netflix (tot begin dit jaar was dit nog via Streamz) en Paramount-titels (inclusief Paramount+) sinds vorige week gedurende 2 jaar beschikbaar zullen zijn op Streamz(+).

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Wat een soep. Geef mij maar gewoon de huidige situatie: Disney, Netflix & Streamz (met HBO Max & Paramount+).

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?


@m-jan20  schreef:
Wat een soep. Geef mij maar gewoon de huidige situatie: Disney, Netflix & Streamz (met HBO Max & Paramount+).

Het is natuurlijk gemakkelijker als alles op minder verschillende diensten staat. Maar het grootste probleem bij vooral Streamz is dat ze altijd maar delen van andere buitenlandse streamingdiensten aanbieden. Zo bieden ze wel HBO-content aan, maar bijvoorbeeld niet de films van Warner Bros, die in Amerika en Nederland verschijnen op (HBO) Max. Net zoals ze nu precies ook maar stukken aanbieden van Paramount+ onder de vorm van "Het beste van Paramount+". Maar aangezien smaken verschillen bieden ze waarschijnlijk titels niet aan die anderen misschien wel heel graag hadden willen bekijken...

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Voor zij die nog naar de HBO-reeks Peacemaker (DC Comics) willen kijken via Streamz: binnen 14 dagen verdwijnt het 1e seizoen volledig van Streamz en zo zal stilaan de HBO-content verdwijnen in de komende maanden.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 277
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

@Hofkens ik heb geduld, het zal een verademing zijn, deftige beeld en geluidskwaliteit en vooral in originele 24p!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fusie tussen HBO en SkyShowtime?

Veel zaken zullen  ook te zien zijn bij andere streaming platforms maar veel veel  later ...

Dat zie je nu al  en exclusieve ga je altijd hebben als je niet kan wachten

Zal je altijd moeten wisselen of meerdere streaming platforms   nodig hebben dat

is nu het geval al is bij veel mensen