Beantwoorden
nicovanaken
Professional Beetjesweter
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
67 reacties
waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

telenet en proximus vergeten 1 ding.
5 jaar geleden moesten ze onderhandelen met eleven sports,nu is het met dazn te doen.
andere bazen,andere wetten,andere prijzen denk ik zo.

MAC1
Experienced Weetjesweter
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

Er was altijd wel iets te beleven in de JPL Pro League en van spanning mochten we ook niet klagen. Persoonlijk vind ik het zéér spijtig, ik zal het missen! 

waterrat1978
Freshman Meerweter
Full speed writing! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

van de premier league kijk ik regelmatig matchen van liverpool,manchester united, arsenal en newcastle.
van de eredivisie kijk ik vaak naar matchen van feyenoord én psv.

dus telenet hoeft zeker niet ongerust te zijn dat ze mij kwijt zouden geraken als klant 😊

Umbra666
Freshman Veelweter
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Pff DAZN met hun jarenlange koopwoede ook, vroeger via Telenet was het toch pak beter.

En als fan van de PL, Bundesliga, LaLiga, JPL en F1 zal het Play Sports + DAZN worden = €45-€50, zeer kostelijk toch, just om hetzelfde te zien als voorbije jaren. 

Follow the White Rabbit
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Dit  wordt ook bevestigd de meeste klanten blijven 

Het aandeel van de jupiler pro league zal hier niet veel zijn 

En de klanten die enkel naar jupiler pro league  zien gebruikte de app van dazn al 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Umbra666 moest je de wedstrijden live gaan bekijken kan het je waarschijnlijk veel meer kosten, en een hobby kost nu eenmaal veel geld.

het zal ofwel kiezen worden of het maandelijkse geld betalen en kijken, maar laten we nog niet wanhopen, er is nog steeds geen overeenkomst, het is nog 50/50 voor een overeenkomst of niet, het is afwachten dus, het kan misschien worden zoals paar jaar geleden dat er al wedstrijden bezig zijn waneer ze een overeenkomst hebben.

geef ze nog een maand.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

De fout zit niet bij DAZN maar bij de voetbalbond te veel gevraagd 

Als ze het pakket terug geven aan de voetbalbond dan zitten ze met een probleem en zeker de ploegen 

Dit kon niet blijven duren  

Umbra666
Freshman Veelweter
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

@Master-Magic ik besef ook dat we, zeker nu nog met de CL erbij, dat je bij Play Sports herl veel sport had voor zeer çva prijs. Is indd keuzes maken, net zoals met al die streamingdiensten, daar is Netflix altijd een blijver en meer en meer HBO ook, terwijl ik Disney+, Prime, Streamz zo maar af en toe neem. 

@luc55 misschien ook, maar nu vroegen ze minder en wilt DAZN nog wel de hoofdsom en ik vind DAZN (en ook Eleven voordien) gewoon als dienst zeer pover mbt commentaar, omkadering, irritante reclame en adds.

Follow the White Rabbit