Beantwoorden
nicovanaken
Professional Beetjesweter
Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Minder voetbal op Play Sports vanaf seizoen 2025-2026

Vandaag kreeg ik een mail van Telenet. Als voetballiefhebber vond ik het niet meteen opbeurend.

Vanaf 1 juli verdwijnt DAZN uit het aanbod en als dit op 25/07, bij de start van de nieuwe voetbalcompetitie nog steeds het geval is, zal men maandelijks € 5 korting krijgen op het Play Sports-abonnement. Eén week vroeger start trouwens al het voetbal op DAZN met de Belgische supercup tussen Union en Club Brugge. Deze wedstrijd kunnen we dan ook al niet meer volgen.

Play Sports heeft voor de voetballiefhebber nog de voetbalrechten van de Premier League, de Eredivisie en daar komt nu nog de Bundesliga bovenop. Champions League, Europa League en Conference League zijn er ook nog, maar als voetballiefhebber kun je hiervoor nog vrij goed terecht op de open zenders.

Wat is € 5 korting als je zoveel moet verliezen? Je verliest niet enkel Belgisch voetbal uit 1A, maar ook 1B voor de liefhebbers, maar ook heel wat ander Europees topvoetbal.

Bijgevolg wonen wij met 3 personen thuis en hebben we 1 digicorder en 2 aangekochte digiboxen. Vanaf september is Play Sports daar ook niet meer op te ontvangen.  De nieuwe tv-boxen kun je enkel nog maar huren en dat betekent voor ons gezin ook nog eens een flinke maandelijkse meerkost.

En dan zijn er ook nog tv-storingen waarvoor de technieker van Telenet een opmerking heeft gemaakt en waar Telenet nog steeds geen gevolg aan heeft gegeven...

De kans om het pakket op te zeggen wordt daardoor een heel stuk groter.

Tags (1)
137 reacties
VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

DAZN heeft overeenkomst met Franse clubs om het voetbalcontract te verbreken.

Zie link: https://www.tijd.be/ondernemen/sport/frans-voetbal-start-met-eigen-zender-en-dat-zegt-ook-iets-over-...

VERTIGO123
Professional Weetjesweter
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

Ook interessant: de poll op HLN

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/we-staan-nog-steeds-open-om-te-onderhandelen-reactie-dazn-nu-ges...

Tot nu toe 4432 stemmen:

Hoe kijkt u straks naar het Belgisch voetbal?

• Ik heb al een abonnement bij DAZN (5%)

• Ik zeg mijn abonnement bij mijn huidige provider op en kies voor DAZN (17%)

• Ik zeg mijn abonnement bij mijn huidige provider op en kijk niet meer (60%)

• Ik ga wel naar het stadion (18%)

Umbra666
Freshman Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Een bus vol! Topicvreter!

@VERTIGO123 slechte poll, omdat de keuze om bij het sportpakket van je huidige provider te blijven, er niet tussen staat, dat kies ik nl.

Follow the White Rabbit