|
26.996
netweters
|
167.579
antwoorden
|
|
22.462
vragen
|
Streamingdienst Netflix heeft een deal afgesloten om grote delen van Warner Bros. Discovery te kopen. Dat melden beide bedrijven in een persbericht. De deal gaat gepaard met een prijskaartje van 82,7 miljard dollar (70,97 miljard euro).
een deeltje is wel genoeg zodat de nieuwe streamingsdienst
paramount voorlopig niet exclusief kan aanbieden in belgie los van streamz.
of ben ik fout?
@waterrat1978 Weet niet juist welke overeenkomst ze hebben met streamz, maar als iets niet meer exclussief is kunnen ze denk ik als de prijs niet te hoog is nog iets aanbieden van paramount als ze bij paramount niet zeggen dat ze exclusief in belgie zitten bij hbo of de nieuwe naam.
toekomst zal het moeten zeggen wat er gebeurt,
in polen gaan ze nu ook in het parlement de overeenkomst nakijken met tvn of alles wel klopt als het wordt overgenomen.
dus alles in europa kan nog wat langer duren.
Streamz heeft hier een (sub?)licentie om Paramount content uit te zenden. Het kan dus ook nog zijn dat voor een tijdje die content op 2 services te zien zal zijn. Net zoals momenteel het ATP tennis zowel op Play Sports als HBO Max te bekijken is in Vlaanderen.
Maar ik ben eigenlijk vooral geïnteresseerd in het sport gedeelte. Hopelijk blijft dat allemaal betaalbaar in de toekomst.
Sport en betaalbaar dat gaat niet goed meer samen
Het Basic abonnement van HBO Max met sport optie is qua prijs-kwaliteit wel in orde nu! Maar ik vrees dat je gelijk hebt voor de toekomst...
@voodoodoll schreef:Streamz heeft hier een (sub?)licentie om Paramount content uit te zenden. Het kan dus ook nog zijn dat voor een tijdje die content op 2 services te zien zal zijn. Net zoals momenteel het ATP tennis zowel op Play Sports als HBO Max te bekijken is in Vlaanderen.
Maar ik ben eigenlijk vooral geïnteresseerd in het sport gedeelte. Hopelijk blijft dat allemaal betaalbaar in de toekomst.
voor de films en series van Paramount is het inderdaad afwachten of er een bepaalde clausule in het contract is opgenomen over het al dan niet exclusief aanbieden als Paramount zelf een dienst zou hebben in het uitzendgebied.
De meeste sportrechten van Eurosport liggen nog jaren vast dus ook daar zal qua aanbod niet snel een wijziging te zien zijn. De prijs ervan kan natuurlijk wel snel aanpassen door de overname. Zeker als ze zouden zien dat ze daar meer geld zouden kunnen uithalen.
Als voor Vlaanderen gaat
Is voetbal de nr 1 kost het meeste
Voor Tennis : (Grand Slams): Toernooien zoals Wimbledon en de US Open zijn dure rechten die voornamelijk door de betaalzenders worden gedragen
Voor koers : Wegwielrennen (Tour de France & Voorjaarsklassiekers): Wielrennen trekt in Vlaanderen gigantische kijkcijfers. De VRT en commerciële partners betalen fikse sommen aan organisatoren zoals ASO om de Tour, Vuelta en de grote monumenten live uit te zenden
Voor wintersporten : Alpineskiën ,Kunstschaatsen , Bobsleeën , Snelschaatsen (Langebaan): Voor de Belgische en Nederlandse markt een absolute prioriteit (mede door de Belgische medaillekansen). Dit vertaalt zich in een grote vraag naar specifieke sublicenties en productietijd bij Sporza
Het is moeilijk om te zeggen waar wat gaat van geld