Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet boekt positieve cijfers met Play Sports

op het einde van het 3de kwartaal had telenet 213,300 Play Sports klanten, of 15,000 meer dan 3 maanden eerder.

op zich geen slechte cijfers hé 😉 

het on demand films/series kijken is dan wel met 9200 films geminderd door de vele andere aanbieders met films en series zoals we kennen netflix en disney+ en anderen.

cijfers van Streamz zijn er nog niet omdat dit in dezelfde periode gestart is op het einde van het 3de kwartaal.

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: telenet boekt positieve cijfers met play sports abbo

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
0 Likes
21 reacties
Master-Magic
Professional Superweter

@robatoras  schreef:

@Master-Magic  schreef:

Proximus

11.000 nieuwe tv klanten in het 3de kwartaal, 14.000 nieuwe internetklanten.

Je vergeet 

Sterke commerciële dynamiek met +57.000 mobiele postpaidklanten

vergeleken met telenet is het niet te vergelijken, proximus meld zijn cijfers voor Vlaanderen, Brussel, Wallonië en Luxemburg samen, telenet heeft enkel Vlaanderen en Brussel en misschien nog een deeltje Luxemburg.

als ik er nu aan denk dan zijn de internet en televisie cijfers ook niet echt hoog als je zo groot oppervlak hebt van beschikbaarheid.

Master-Magic | Krak

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

internet & mobiele data is ook het duurste van je abo

vermoed dat de kostprijs van een digicorder of tv box ook hoger ligt dan van een modem

HGW gaat ongeveer 7 jaar mee, oudere types DOCSIS of EMTA doen daar nog een paar jaar bij

bij een digicorder heb je de swaps, de defecte boxen, de verloren of versleten remotes... deel kan natuurlijk gerecupereerd worden maar niet alles

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Master-Magic 

Wat mis ik of lees ik verkeerd? Als ik de tabel bekijk die @robatoras in het begin van deze draad gepost heeft, dan zie ik een daling van 3 percent bij de tv abonnementen.

Bij de stijging van de Play sports klanten heb ik ook mijn bedenkingen. Op basis van de posts op de Netweters heeft een behoorlijk aantal klanten het Play sports hun abonnement opgezegd. Pas bij het opnieuw aanbieden van de Belgische competitie was er terug een aangroei van Play sports abonnees. Eind juni gaan vergelijken met eind september is op zich correct. Daaruit bepaalde conclusies naar voren brengen, is boerenbedrog.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter

@janne_man de vraag is hoeveel hebben dit effectief wel gedaan en er zijn er waarschijnlijk ook bijgekomen toen ze de voetbal wel hadden, de cijfers spreken tot eind september denk ik want het 4de kwartaal komt rond december - januari online.

daardoor konden ze nog geen streamz klanten aantal geven en spreken ze nog van play klanten.

nu al zeggen van er zijn nog zoveel streamz - play more klanten is dus niet mogelijk want die cijfers zijn nog niet gelost.

Master-Magic | Krak

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

@janne_man  schreef:

@Master-Magic 

Eind juni gaan vergelijken met eind september is op zich correct. Daaruit bepaalde conclusies naar voren brengen, is boerenbedrog.

Was ik ook aan het denken. Veel mensen hebben ook hun Play Sports stopgezet na de stillegging van quasi alle sport competities rond maart, een groot deel ervan zal nu terug z'n abonnement activeren (rond augustus/september), en een deel zal zich bij Eleven Sports hebben ondergebracht. 

m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Master-Magic 

Cijfers zijn cijfers. Op zich moeten die niet betwist worden. De conclusies die daaruit getrokken worden zijn het minder.

Wat volgens mij relevant zou zijn is de vergelijking met derde kwartaal 2019 en het relatieve aandeel in dit segment nu en een jaar geleden. 

0 Likes
Sonns
Professional Beetjesweter
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ik denk dat er misschien wat wordt onderschat hoeveel geld Telenet verdient op reeds afgeschreven digicorders en boxen.

Kostprijs wordt op 1, max 2 jaar terug verdiend. Vanaf dan is de huur dat de overgrote meerderheid van de klanten betalen, puur 100% winst voor Telenet.

Mijn digicorder dateert van 2011 en ik heb daar al € 931,38 aan "huur" voor betaald. Heb al eens aangeklaagd dat ze een soort van "eindpunt" zouden moeten instellen als hun toestel bvb 5x is terugverdiend, maar ze willen er niet van weten...

Herinner het Proximus debacle waar de media en overheid de firma op de vingers moest tikken, omdat ze nog 150.000 klanten huur voor een vast telefoontoestel aan het aanrekenen waren (al jaren/decennia). Telenet is diezelfde (lichtjes onethische) strategie aan het volgen.

0 Likes