Beantwoorden
chukky
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet met een kaartje play more zenders

als je op je 2 de tv een ci+ module gebruikt en je wil daar naar play more kijken , dan zou je 25 euro moeten betalen terwijl er niets van interactiviteit is , je kan geen films op vragen enz....

Kan telenet hier niet een andere abonnements vorm van maken ?

want ik kan begrijpen dat dit geen succes heeft als je dat moet betalen.

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet met een kaartje play more zenders

Het is je misschien niet opgevallen, maar TN maakt sowieso niet veel reclame over 'tv-met-een-kaartje'. Vanuit een business model gezien zal het niet veel verbazen dat ze daar niet verder in investeren. Veel zal het immers niet opbrengen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet met een kaartje play more zenders


@chukky schreef:

als je op je 2 de tv een ci+ module gebruikt en je wil daar naar play more kijken , dan zou je 25 euro moeten betalen terwijl er niets van interactiviteit is , je kan geen films op vragen enz....

Kan telenet hier niet een andere abonnements vorm van maken ?

want ik kan begrijpen dat dit geen succes heeft als je dat moet betalen.


Eventjes de techniek begrijpen. Voor interactiviteit heb je software nodig. Bij digiboxen en corders zit dit in de toestellen die speciaal voor Telenet geconfigureerd zijn en die Telenet in handen houdt. Bovendien moet de toestellen allemaal via de modem verbonden zijn met elkaar.

De taak van een CI+ module is enkel het decoderen van de zenders. Al de rest is de taak van de software in de TV. Ik zie de TV makers niet voor elk land afzonderlijke software maken om op elk platform van elke provider dit te voorzien. Binnen een merk zou dit misschien nog mogelijk zijn maar dan moet je alle TV's van hetzelfde merk kopen.

Bovendien willen ze het niet mogelijk maken dat je 1 kaartje koopt, 1 keer de betaalzenders koopt en vervolgens op alle kaartjes die jij koopt voor uw kinderen en kleinkinderen hetzelfde ter beschikking te stellen. Telenet en bij uitbreiding andere providers zijn nu eenmaal niet zo dom. Bovendien wordt er nu al geklaagd dat er een overaanbod aan formules is en de klant door het bos de bomen niet meer ziet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet met een kaartje play more zenders


@chukky schreef:

als je op je 2 de tv een ci+ module gebruikt en je wil daar naar play more kijken , dan zou je 25 euro moeten betalen terwijl er niets van interactiviteit is , je kan geen films op vragen enz....

Kan telenet hier niet een andere abonnements vorm van maken ?

want ik kan begrijpen dat dit geen succes heeft als je dat moet betalen.


Een CI+ is wat het is. Het is goed voor wat het dient maar meer functies kan je er niet van verwachten, aangezien het met software van je tv werkt.

Wil je gebruik maken van alle functies dan koop je beter een digibox i.p.v. een CI+.

Play More kan 'gedeeld' worden met 4 decoders (dus je betaalt maar 1 keer) maar niet met een CI+ en dat heeft zoals igvfer al aanhaalde o.a. te maken met software.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Telenet met een kaartje play more zenders

En wat sb zegt speelt zeker ook mee.

TV met een kaartje is er vooral gekomen om de kritiek van consumentenorganisaties (zoals Testaankoop) te tackelen, tegen het verplichte gebruik van een Digibox/digicorder.

Er is nu een alternatief, maar wat Telenet betreft imho niet van harte.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telenet met een kaartje play more zenders

Buiten de prijs vind ik hét grote voordeel van een CI+ het gebruiksgemak.

 

Oudere mensen die geen kaas gegeten hebben van allerhande randapparatuur (zoals dvd, decoder, console,...) moeten gewoon hun tv aanzetten en kunnen digitiaal kijken.  Dus geen zorgen over de juiste bron (AV, HDMI, ...) én ze moeten maar 1 afstandsbediening gebruiken.



    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.