42588
netweters
|
18944
gesprekken
|
20444
vragen
|
Hallo, sinds een paar weken valt het me op dat wanneer ik een programma terugkijk, het steeds 4 tot 6 minuten te vroeg begint waardoor op het einde ik het daaropvolgend programma ook nog een tijd moet selecteren om het gevraagde programma volledig te zien....als het volgende programma jan teruggekeken worden, anders ben je eraan voor de moeite....zelfs het 19 uur nieuws begint veel te vroeg bij het terugkijken, vroeger nooit voorgehad en erg vervelend, iemand suggesties, hartelijk dank!
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Terugkijk TV
Ok maar wou eigenlijk meer te weten komen of er nog klanten zijn die hetzelfde probleem ervaren...
de digicorder maar dat zou daar geen invloed op mogen hebben want voor mijn probleem werkte dat steeds normaal, het is alsof de TV-gids niet naar behoren werkt
Hier hetzelfde probleem, vroeger startte het bijna tot op de seconde, nu moet je steeds een paar minuten verder spoelen om tot het begin van het programma te komen.
Het toestel 5 min zonder stroom zetten en rustig laten opstarten
@luc55 dat gaat het probleem van vroeger starten niet oplossen, telenet heeft onlangs via het EPG team dat de EPG verzorgt gezorgd dat alles vroeger start dan wat in de epg staat om zeker het begin te hebben, als de zender zijn programma's later starten en de EPG info niet snel genoeg is aangepast dan is er een klein verschil met mogelijke oorzaak dat het einde er niet helemaal opstaat.
Tot maanden geleden nooit dit probleem gehad op de digicorder
Je kan in de digicorder de start aanpassen in de menu bij mij stond die jaren op 0 min
Met tv box ip kan je dit niet meer aanpassen
Ook de extra tijd dat hij soms opneemt na programma bijna 30 min soms meer waarom bij veel zenders dit doet
Vroeger kon je dit volgens zender aanpassen en neem gewoon op wat moest
Waarom dat nu niet meer kan geen idee zou wel beter zijn voor netwerk
@luc55 omdat dit nu via de cloud gaat, elk programma staat in de cloud en heeft maar 1 keer opname, dat gebeurt met de EPG info van start en einde in het bestand, elke klant maakt een link naar het deeltje van de opname dat je wilt bekijken, dus kan je dit niet aanpassen omdat dit zo staat ingesteld per programma door de EPG, ze kunnen dit ook niet aanpassen omdat de cloud net een tijdje geleden is aangepast naar 1 jaar max terugkijken van opnames om meer zenders te kunnen opslaan in de cloud en zo meer programma's te kunnen opnemen, de cloud kon toen volgens telenet niet vergroot worden omdat de HDD's die besteld waren niet geleverd konden worden door corona en niet tijdig kunnen leveren van onderdelen.
of dat nog zal veranderen met de tijd, ik hoop het want als iedereen naar het IP box gebeuren moet zal er meer opgenomen worden en meer zenders in de cloud moeten opgeslagen worden.
we zien wel binnen dit en 5 jaar hoe alles verloopt.
Ik hoop het dat onnodig zaken opnemen waar niets aan hebt
Soms zet ik de de opnamen stop zelf
Dat 1 jaar opslaan zal wel daar door komen
Dit hadden ze toch beter kunnen regelen
@luc55 misschien dat ze toch nog gaan uitbreiden met meer HDD opslag in de cloud zodat ze dat kunnen voorkomen, wie zal het zeggen hé, we kunnen niet 5 jaar vooruit kijken, we weten alleen dat de DVB-C kanalen gaan uitgezet worden en iedereen op TV Box IP zal moeten gaan.
Zal wel moeten nu heb ik bijna 50 % gebruikt en stelt bijna niets voor wat ik opgenomen heb
Veel extra dat niet moet
Eigenlijk kan dit ook hier de epg moet regelmatig ge update worden (tijden juist lopen )
En enkel opnemen wat moet , ze zouden beter filteren daarna
We dachten dat nu al kon na een tijd dat er gefilterd word in die 8+- jaar dat ze dat op de centrale server zetten