Beantwoorden
Franka49704
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Terugkijk-TV begint te vroeg?

Hallo, sinds een paar weken valt het me op dat wanneer ik een programma terugkijk, het steeds 4 tot 6 minuten te vroeg begint waardoor op het einde ik het daaropvolgend programma ook nog een tijd moet selecteren om het gevraagde programma volledig te zien....als het volgende programma jan teruggekeken worden, anders ben je eraan voor de moeite....zelfs het 19 uur nieuws begint veel te vroeg bij het terugkijken, vroeger nooit voorgehad en erg vervelend, iemand suggesties, hartelijk dank!

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Terugkijk TV

12 reacties
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Je laat dit best weten aan de klantendienst, wij kunnen hier bij De Netweters helaas niets aan veranderen

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Franka49704

Ok maar wou eigenlijk meer te weten komen of er nog klanten zijn die hetzelfde probleem ervaren...

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

wat gebruik je om terug te kijken.

- telenet TV APP (windows, android, ios)

- digibox, digicorder.

- TV-box

- TV-bo_IP

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Franka49704

de digicorder maar dat zou daar geen invloed op mogen hebben want voor mijn probleem werkte dat steeds normaal, het is alsof de TV-gids niet naar behoren werkt

comedycentral
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Hier hetzelfde probleem, vroeger startte het bijna tot op de seconde, nu moet je steeds een paar minuten verder spoelen om tot het begin van het programma te komen.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Het toestel 5 min zonder stroom zetten en rustig laten opstarten

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@luc55 dat gaat het probleem van vroeger starten niet oplossen, telenet heeft onlangs via het EPG team dat de EPG verzorgt gezorgd dat alles vroeger start dan wat in de epg staat om zeker het begin te hebben, als de zender zijn programma's later starten en de EPG info niet snel genoeg is aangepast dan is er een klein verschil met mogelijke oorzaak dat het einde er niet helemaal opstaat.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Tot maanden geleden nooit dit probleem gehad op de digicorder

Je kan in de digicorder de start aanpassen in de menu bij mij stond die jaren op 0 min

Met tv box ip kan je dit niet meer aanpassen 

Ook de extra tijd dat hij soms opneemt na programma bijna 30 min soms meer waarom bij veel zenders  dit doet

Vroeger kon je dit volgens zender aanpassen en neem gewoon op wat moest

Waarom dat nu niet meer kan geen idee zou wel beter zijn voor netwerk

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 omdat dit nu via de cloud gaat, elk programma staat in de cloud en heeft maar 1 keer opname, dat gebeurt met de EPG info van start en einde in het bestand, elke klant maakt een link naar het deeltje van de opname dat je wilt bekijken, dus kan je dit niet aanpassen omdat dit zo staat ingesteld per programma door de EPG, ze kunnen dit ook niet aanpassen omdat de cloud net een tijdje geleden is aangepast naar 1 jaar max terugkijken van opnames om meer zenders te kunnen opslaan in de cloud en zo meer programma's te kunnen opnemen, de cloud kon toen volgens telenet niet vergroot worden omdat de HDD's die besteld waren niet geleverd konden worden door corona en niet tijdig kunnen leveren van onderdelen.

of dat nog zal veranderen met de tijd, ik hoop het want als iedereen naar het IP box gebeuren moet zal er meer opgenomen worden en meer zenders in de cloud moeten opgeslagen worden.

we zien wel binnen dit en 5 jaar hoe alles verloopt.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter

Ik hoop het dat onnodig zaken opnemen waar niets aan hebt

Soms zet ik de de opnamen stop zelf

Dat 1 jaar opslaan zal wel daar door komen

Dit hadden ze toch beter kunnen regelen

Master-Magic
Professional Superweter

@luc55 misschien dat ze toch nog gaan uitbreiden met meer HDD opslag in de cloud zodat ze dat kunnen voorkomen, wie zal het zeggen hé, we kunnen niet 5 jaar vooruit kijken, we weten alleen dat de DVB-C kanalen gaan uitgezet worden en iedereen op TV Box IP zal moeten gaan.

Master-Magic | Krak

luc55
Freshman Meesterweter

Zal wel moeten nu heb ik bijna 50 % gebruikt en stelt bijna niets voor wat ik opgenomen heb

Veel extra dat niet moet

Eigenlijk kan dit ook hier de epg moet regelmatig ge update worden (tijden juist lopen )

En enkel opnemen wat moet , ze zouden beter filteren daarna

We dachten dat nu al kon na een tijd dat er gefilterd word in die 8+-  jaar dat ze  dat op de centrale server zetten