Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

Wanneer men over het uitblijven van UHD en HDR had en heeft, wimpelde m'n dat oa af, zolang de zenders dit niet aanbieden. Ook al bezit Telenet al geruime tijd z'n eigen zenders. Maar ik heb het nog maar puur over buitenlandse films en series die wel beschikbaar zijn in UHD en HDR, denk simpelweg aan HBO content, maar zelfs dat kan of wil men hier blijkbaar niet en dat vind ik vré triest.

 

Eigen content is met regelmaat zelfs echt pover qua beeld, als het al FHD is, ist regelmatig zo'n lage bitrate.

 

En sinds Telenet de voordeliger entertainment-pakketten met Streamz + Netflix aanbiedt en je Netflix enkel via Telenet kunt kijken, is de steeds uitbreidende Netflix content in UHD/4K, HDR, Dolby Vision blijkbaar ook duidelijk van mindere kwaliteit, ook al staat er wel 4K. Daarom zou ik een streamingdienst als Netflix met ultra scherp en diep zwart beeld never laten downgraden voor een €2/m goedkoper fzo.

 

We kunnen/willen niet mee met de beste technieken, maar betalen wel de hoofdprijs...

Follow the White Rabbit
0 Likes
11 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België


@Umbra666  schreef:

Wanneer men over het uitblijven van UHD en HDR had en heeft, wimpelde m'n dat oa af, zolang de zenders dit niet aanbieden. Ook al bezit Telenet al geruime tijd z'n eigen zenders. Maar ik heb het nog maar puur over buitenlandse films en series die wel beschikbaar zijn in UHD en HDR, denk simpelweg aan HBO content, maar zelfs dat kan of wil men hier blijkbaar niet en dat vind ik vré triest.


Belgische zenders hebben al lang gewacht met in HD uit te zenden, en hebben ook nogsteeds geen 5.1 audio; zelfs niet voor de vele aangekochte programma's die dat wel hebben; heel sneu. Dus ik zie ze niet meteen de overstap naar 4K maken.

Wat Streamz betreft, mag je dan al van geluk spreken als je kijkt via Telenet dat je tenminste daar al 5.1 audio krijgt, want via de Streamz app is dat zelfs niet beschikbaar. Dus ja, als dat nog niet lukt dan verbaast het me niet dat ze 4K (helaas) ook links laten liggen.


@Umbra666  schreef:

En sinds Telenet de voordeliger entertainment-pakketten met Streamz + Netflix aanbiedt en je Netflix enkel via Telenet kunt kijken, is de steeds uitbreidende Netflix content in UHD/4K, HDR, Dolby Vision blijkbaar ook duidelijk van mindere kwaliteit, ook al staat er wel 4K. Daarom zou ik een streamingdienst als Netflix met ultra scherp en diep zwart beeld never laten downgraden voor een €2/m goedkoper fzo.


Dat is volgens mij een misconceptie, je kan als je via Telenet Netflix neemt toch nogsteeds via de Netflix app kijken?

Waar kan ik kijken?
Meld je aan om direct te kijken vanaf je Telenet-decoder of op een ander toestel met internetverbinding via de Netflix- of Streamz-app, zoals smartphones, tablets, mediaspelers of gameconsoles. Je kan je favoriete series en films ook downloaden. Gebruik de downloadfunctie om onderweg of wanneer je geen internetverbinding hebt, te kunnen kijken.

Hoe kijk ik Netflix & Streamz als Telenet TV-klant?
Kijk Netflix & Streamz via je Telenet decoder, smartphone, tablet, streamingapparaat of laptop. Allemaal voor één lage prijs per maand. Abonnementen vanaf € 21,99 per maand.

Bron: Netflix & Streamz Combo

Ook Netflix Premium (4K + HDR) is beschikbaar via Telenet (afzonderlijk of met de combo); dus die €2 steek je dan gewoon mooi in je zak. (Off-topic: Al zijn de technische problemen bij Telenet misschien wel een reden om de €2 aan je voorbij te laten gaan)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Umbra666 

Hoeveel zenders zijn er die überhaupt een volle programmering in 4K aanbieden, en ik spreek dan niet van de 4K demo zenders waarop ze vanalles telkens dagelijks tot wekelijks herhalen en dat dan voor de Benelux beschikbaar zijn met uitzendrechten.

vrees dat we de komende 5 jaar niet veel Vlaamse zenders in 4K mogen verwachten, de zenders krijgen alsmaar minder inkomsten en dat zijn net de middelen om hun uitzendstraat klaar te maken met een 4K signaal naar de providers, hoe lang heeft het niet geduurd tegen dat de VRT een deftig HD uitzendstraat had in 1080i kwaliteit, of DPG voor al hun zenders.

denk dat 4K niche is voor de enkele streaming diensten en de 4K blu-ray schijf en via satelliet de enkele 4K demo zenders.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@WG94 ik doelde als je dergelijk pakket Streamz + Netflix prime neemt via Telenet vr iets voordeligere prijs. Zij die het reeds konden vergelijken, merkten een zichtbaar kwaliteitsverschil op tussen 4K content via Telenet en via Netflix tv-app, deze laatste levert gewoon haarscherp en beter beeld op tov Netflix via Telenet tv-box. Tuurlijk ben je hier vrij in e, daarom zeg ik ook, dat ik het kijken via losse Netflix tv-app nooit opgeef, ook neem ik misschien hoogstens 1 semester fzo Streamz vr Vlaamse of Nederlandse serie, want daar moet ik hun HBO content ook elders vr kijken om UHD/HDR te hebben. 

 

Ik laat de tv-zenders er juist buiten en beperkte me al enkel tot buitenlandse content,  dat wel beschikbaar is in hogere resolutie maar niet op Telenet, daarom veel liever ook (HBO) MAX apart hier in België.

 

Follow the White Rabbit
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Master-Magic maar ik wou het zelf niet hebben over de zenders, daar wijkt mn dan kei hard over uit 🤷‍♂️ Gewoon al de buitenlandse content dat in hogere resolutie/UHD beschikbaar is, ook aanbieden. Ik kijk ook enkel nog lineaire tv voor voetbal en F1, F2 en F3, dat ze hier 1 sportzender in UHD uitzenden, de gewone zenders boeit me niet.

Follow the White Rabbit
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

Bij ons zal het niet rap gebeuren  sport wordt in de buurlanden in uhd uitgezonden op extra zenders of betaal zenders

En binnenkort in Frankrijk voor de Olympische Spelen 

https://www.avcaesar.com/news/3725/france-2-uhd-4k-and-france-3-uhd-4k-in-2024-on-dtt-heading-for-th...

Wij gaan daar niets van zien op de tv kabel   op internet en satelliet wel

0 Likes
Koekroeck1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

Elk seizoen zit ik te hopen dat Play Sports een uhd-kanaal gaat openen voor de premier league. Maar het ziet er opnieuw niet naar uit dat het voor dit seizoen zal zijn.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Koekroeck1 

Ze moeten bij Telenet ook de rechten hebben voor de UHD uitzendingen, en er moet plek zijn op de kabel voor een UHD kanaal, weet dat dit meer ruimte gebruikt dan een HD zender, mits ze een goeie codec gebruiken zodat goed vloeiend beeld is en minder plek inneemt.

en dacht dat het bij ziggo geen echte 4K is maar opgewaardeerde HD beeld, 1080p beeld.

en dat ze bij ziggo er veel over klagen dat dit niet altijd het geval is, dat er veel problemen zijn daarmee.

dus dit zou daardoor hier ook nog beter mee gewachten worden tot het echt 4K is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

Telenet zal UHD "gebruiken" om klanten naar de toekomstige duurdere fiberabonnementen te lokken. Wie UHD wil, zal glasvezelkabel moeten laten binnentrekken wanneer je woning in de toekomst aansluitbaar zou zijn.

Het is altijd zo geweest. Nieuwigheden alleen voor de happy few tegen meerprijs. Remember Telenet HD XL Pack?

Langs de andere kant heeft het coaxkabelnetwerk, met zijn gedeelde capaciteit, ook te weinig bandbreedte ter beschikking om iedere klant tijdens de piekuren films en series in UHD-kwaliteit te laten streamen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Ex-Netweter 

Het streamen vanuit de cloud op de app en in de tv box is Max 720i kwaliteit, dus hoe gaan ze 4K streamen zonder problemen???

dat zal nog niet voor direct zijn 4K, ze hebben dit een tijdje op de kabel getest toen er nog een transponder vrij was maar dit is dan gestopt omdat die freq moest gebruikt worden voor het compact signaal aanbod.

streamen zou een oplossing zijn maar het lukt momenteel niet om deftig te streamen via het Telenet aanbood zelf.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 202
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Ex-Netweter 

'Telenet zal UHD "gebruiken" om klanten naar de toekomstige duurdere fiberabonnementen te lokken. Wie UHD wil, zal glasvezelkabel moeten laten binnentrekken wanneer je woning in de toekomst aansluitbaar zou zijn.

Het is altijd zo geweest. Nieuwigheden alleen voor de happy few tegen meerprijs. Remember Telenet HD XL Pack?'

Daar zou ik opzich niet mee inzitten om glasvezelkabel binnen te trekken en meer te betalen, maar dat het allemaal zoooo verschrikkelijk lang duurt, tegen dan is UHD standaard. Ten tijde dat ik nog heel veel lineair tv keek, had ik naast Play Sports (daarvoor Sporting Telenet en nog 2j Prime Sport) ook jaren Prime Pluspakket gehad, het huidige Play More. Ik keek heel veel SyFy, 13th Street en MGM, dus betaalde er easy voor, door veel gebruik ervan. 

 

Ik kijk nu nog zelden lineaire tv, uitgesteld of opnames, maar daar was toch ook geregeld iets mis mee, slechter beeldkwaliteit, haperingen,...

 

Ik kijk zoveel Netflix en ook Prime Video Originals, dat ik het weiger om een topserie van vb HBO te kijken in pover HD kwaliteit via Streamz/Telenet.

Follow the White Rabbit
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UHD en HDR laat maar op zich wachten in België

@Umbra666 

En dan zwijgen we nog over de geluidskwaliteit van streamz dat in stereo is, en de enkele Vlaamse series dat up-gescalde is van SD naar HD, voor een vb te geven, Witse is op streamz zeer mottig beeld, 

eens er plaat is komt er 4K op de kabel, de uitzendstraat bij Telenet moet ook al aangepast zijn, weet niet of dit nog zo is, er waren testen op de kabel in 4K voor sport maar is moeten wijken voor het compact signaal toen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes