41879
netweters
|
18388
gesprekken
|
19873
vragen
|
Aanstaande dinsdag 13/8 wordt de 3° kwalificatieronde gespeeld van de Champions league en dinsdag 20/8 wordt dan bekend wie en welke matchen er zijn van de CL.
Op de website van de Uefa kan je het allemaal een beetje zien en volgen. Zie link: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/fixtures-results/#/d/2024-08-13
Dan kan je voor jezelf zien welke matchen er allemaal gespeeld worden.
Telenet heeft de rechten van al de Uefa Champions, Europa en Coference league en zij beweren dat ze alles gaan uitzenden. Toch zien we dat er di 21/8 op Play sports1 en 2 CL wedstrijden open staan, terwijl er 5 (waaronder Dinamo Zagreb en de rest moet nog ingevuld worden) matchen gepland zijn. De vorige jaren heeft Proximus alle wedstrijden uitgezonden, want die hebben 10 Pickx sports kanalen en Telenet maar 6 sports in het betaalde sportpakket.
Waarschijnlijk heeft Proximus nu niet alle pakketten gekocht en Telenet maar een deel. Of samen gekocht en dan verdelen ze het samen met VTM en Proximus. Maar we weten allemaal, dat er over de deal met de Uefa NIET gecommuniceerd mag worden over pakket(ten) en laat staan prijs.
Maar dat interesseert ons niet, maar wel men ons 't eerlijk zegt of je al dan niet alles of een deel gaat uitzenden. De klant is ook niet van gisteren...
Kortom: Telenet spreekt te weinig met zijn klanten, alleen als we het hen vragen of smeken! Spijtig...
Kalenderdagen Uefa voetbal 24-25
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik denk/hoop dat we wel wat informatie zullen krijgen na 13 augustus als play sports open sluit.
ik veronderstel dat Play Sports wel alles zal tonen via hun site zoals ze vorig jaar al deden met de EL & CFL.
of ze gaan het zelfste systeem gebruiken zoals Ziggo met ZiggoGO (Telenet.tv versie van ziggo) maar hoop dat Telenet dan wel beter aanpakt dan Ziggo momenteel (https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-go-wordt-opnieuw-probleemdossier-ziggo-veel-klachten-over-stori...).
Alleen vraag ik mij af of we nu een nieuwe play sports app gaan krijgen of niet, want anders zal de enige optie helaas via Chromecast worden om alle wedstrijden te zien en zal dit wel omslachtig worden als dit dan niet via TelenetTV zal zijn.
Proximus gaat volgens mij net als de vorige jaren ALLE matchen uitzenden van de Champions League (dus ook die van het vtm-pakket), terwijl Telenet hier indertijd bevestigd heeft dat ze van de 3 competities alle matchen zouden uitzenden die niet op open net te zien zullen zijn. Dit lijkt dus te betekenen dat ze, in tegenstelling tot Proximus, de wedstrijden die op vtm2 te zien zullen zijn (en dus de grootste affiche van de dag is normaal gezien) NIET op Play Sports te zien zal zijn maar alle andere matchen wel.
Voorlopig staan er inderdaad zowel op dinsdag al woensdag telkens 2 wedstrijden gepland binnen een dikke week, terwijl ook vtm2 er elke dag 1 zal uitzenden. Dat betekent dus inderdaad voorlopig dat niet alle wedstrijden te zien zullen zijn op tv voor ons, aangezien er in totaal 7 wedstrijden zijn. Ik hoop alleszins dat wanneer Telenet reageert hoe ze alles gaan uitzenden dat ze toch minstens al hun kanalen opvullen met wedstrijden en de rest dan enkel online en niet zoals voorlopig in de kalender staat Play Sports 3-4-5-Golf gaan gebruiken voor herhalingen...
@K-330 schreef:Telenet heeft de rechten van al de Uefa Champions, Europa en Coference league en zij beweren dat ze alles gaan uitzenden. Toch zien we dat er di 21/8 op Play sports1 en 2 CL wedstrijden open staan, terwijl er 5 (waaronder Dinamo Zagreb en de rest moet nog ingevuld worden) matchen gepland zijn. De vorige jaren heeft Proximus alle wedstrijden uitgezonden, want die hebben 10 Pickx sports kanalen en Telenet maar 6 sports in het betaalde sportpakket.
Waarschijnlijk heeft Proximus nu niet alle pakketten gekocht en Telenet maar een deel. Of samen gekocht en dan verdelen ze het samen met VTM en Proximus. Maar we weten allemaal, dat er over de deal met de Uefa NIET gecommuniceerd mag worden over pakket(ten) en laat staan prijs.
Maar dat interesseert ons niet, maar wel men ons 't eerlijk zegt of je al dan niet alles of een deel gaat uitzenden. De klant is ook niet van gisteren...
Kortom: Telenet spreekt te weinig met zijn klanten, alleen als we het hen vragen of smeken! Spijtig...
Proximus bevestigd ondertussen op hun sportkalender dat ze volgende week alle 7 wedstrijden van de Champions League play-offs gaan uitzenden. Zij zullen dus (net zoals de vorige seizoenen) ook de wedstrijden gaan uitzenden die te zien zullen zijn op vtm2. Telenet bevestigde eerder al dat zij normaal alle wedstrijden gaan uitzenden die niet op vtm2 komen. Toch hoort er dan toch nog 1 match toegevoegd te worden aan de huidige programmatie voor de Champions League.
Telenet communiceert inderdaad opnieuw belachelijk slecht over alles. Zo is de Telenet-website één hoopje tegenstrijdigheid wat betreft het programma op Play Sports. Zo staat er in de inleidingstekst van Play Sports: "Geniet van een buitengewoon sportpakket met het beste uit de Premier League, Champions League, Europa League en Conference League. Enkel voetbal? Nope. Ook Formula 1, hockey, golf, tennis, MXGP en nog veel meer, zowel op tv als online."
Wanneer je dan doorklikt op het voetbalaanbod is er geen sprake van de Champions League. Daarnaast is er voor het buitenlands voetbalaanbod een tekstje "Fan van La Liga, Serie A, Ligue 1, de Bundesliga of Eredivisie?" terwijl de Franse Ligue 1 volgens de laatste berichten niet meer te zien zal zijn via DAZN.
Voor het veldritaanbod staat er alle 8 Superprestiges en 7 wedstrijden van de Wereldbeker. Telenet bevestigde onlangs dat ze niet meer over de rechten beschikken voor het veldrijden momenteel. Dan zou hier minstens melding van gemaakt moeten worden dat het aanbod voor komend seizoen nog onzeker is. Daarnaast was er altijd een contract met de VRT waardoor er ook de vorige seizoenen maar 6 (ipv de volledige 😎 Superprestiges te zien waren op Play Sports.
In de andere sporten ben ik zo niet echt thuis dus geen idee of er daar mogelijks ook fouten vermeld staan...
@Hofkens Idd, het sportkalender van Proximus ziet er heel mooi uit en overzichtelijk. Eigenlijk zou Telenet allang z'n sportkalender up-to-date houden; het toont namelijk netheid en dat men de sportliefhebber info geeft.
Telenet kennende, zoals vroeger, gaan ze 2 matchen per keer uitzenden en niet meer. ik zou willen dat ik er naast was, maar we gaan zien. Liberty global zusje Ziggo zend ook 3 matchen op dinsdag 20/8 uit. Alleen op Ziggo en nergens anders in NL. Als je zou kiezen voor meer keuzevrijheid kwa voetbal van CL, dan is Prox. de beste. Maar dan moet je een bijkomende abo nemen (naast PS) en dat zou een beetje duur uitkomen.
En voor zover ik het kan zien, zend Dazn alleen (tot dus ver) Ligue1 uit via hun website en niet meer via de klassieke providers (ook niet via PS). Ik denk dat het meer de bedoeling ga zijn dat in de toekomst alle competities via Dazn website zal gaan. Maar niks uitgesloten dat het hopelijk anders ga zijn.
Vandaar de Dazn app via de TV boxen...
@K-330 schreef:En voor zover ik het kan zien, zend Dazn alleen (tot dus ver) Ligue1 uit via hun website en niet meer via de klassieke providers (ook niet via PS). Ik denk dat het meer de bedoeling ga zijn dat in de toekomst alle competities via Dazn website zal gaan. Maar niks uitgesloten dat het hopelijk anders ga zijn.
@K-330 Klein probleem: je betaalt al voor DAZN via Play Sports. Wanneer ze de DAZN-app zouden toevoegen op de TV Box krijg je met je Play Sports-abonnement waarschijnlijk geen toegang tot de DAZN-app. Dan zou je dus dubbel moeten gaan betalen... Ze zouden beter aparte sportopties beschikbaar maken zoals bijvoorbeeld in Nederland. Ik zeg maar iets: Play Sports (zonder DAZN) voor 12,50 euro per maand en het volledige DAZN-pakket (zonder Play Sports) voor 25 euro per maand (zoals momenteel wordt aangeboden via DAZN zelf). En dan kan Telenet misschien onderhandelen voor een bundelkorting voor abonnees waardoor er bijvoorbeeld 30 euro per maand betaald moet worden voor beide pakketten.
En aangezien je in Nederland ook niet bij Ziggo moet zitten om Ziggo Sport te kunnen bekijken zouden ze hier beter ook eens nadenken om Play Sports beschikbaar te maken bij Proximus en Pickx+ Sports via Telenet. Dit aangezien bij Play Sports bijvoorbeeld Premier League, Europa League, Conference League, Eredivisie, F1 en Moto GP exclusief beschikbaar zijn maar bij Proximus dan weer redelijk wat wielrennen met bijvoorbeeld momenteel de Ronde van Polen en binnenkort ook de Ronde van Duitsland en de Zesdaagse van Gent. Zo hoef je niet elke keer van provider te veranderen als een bepaalde sport of competitie van zender veranderd.
@Hofkens schreef:
@K-330 schreef:En voor zover ik het kan zien, zend Dazn alleen (tot dus ver) Ligue1 uit via hun website en niet meer via de klassieke providers (ook niet via PS). Ik denk dat het meer de bedoeling ga zijn dat in de toekomst alle competities via Dazn website zal gaan. Maar niks uitgesloten dat het hopelijk anders ga zijn.
@K-330 Klein probleem: je betaalt al voor DAZN via Play Sports. Wanneer ze de DAZN-app zouden toevoegen op de TV Box krijg je met je Play Sports-abonnement waarschijnlijk geen toegang tot de DAZN-app. Dan zou je dus dubbel moeten gaan betalen... Ze zouden beter aparte sportopties beschikbaar maken zoals bijvoorbeeld in Nederland. Ik zeg maar iets: Play Sports (zonder DAZN) voor 12,50 euro per maand en het volledige DAZN-pakket (zonder Play Sports) voor 25 euro per maand (zoals momenteel wordt aangeboden via DAZN zelf). En dan kan Telenet misschien onderhandelen voor een bundelkorting voor abonnees waardoor er bijvoorbeeld 30 euro per maand betaald moet worden voor beide pakketten.
En aangezien je in Nederland ook niet bij Ziggo moet zitten om Ziggo Sport te kunnen bekijken zouden ze hier beter ook eens nadenken om Play Sports beschikbaar te maken bij Proximus en Pickx+ Sports via Telenet. Dit aangezien bij Play Sports bijvoorbeeld Premier League, Europa League, Conference League, Eredivisie, F1 en Moto GP exclusief beschikbaar zijn maar bij Proximus dan weer redelijk wat wielrennen met bijvoorbeeld momenteel de Ronde van Polen en binnenkort ook de Ronde van Duitsland en de Zesdaagse van Gent. Zo hoef je niet elke keer van provider te veranderen als een bepaalde sport of competitie van zender veranderd.
Inderdaad dit idee zoals in Nederland met Ziggo en ESPN pakketen zou echt een geweldig idee zijn!
Maar heeft Telenet dit al ooit niet eens geprobeerd met Play Sports GO?
Even over iets anders nu: Ik zag dit topic juist voorbij komen: https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-7/td-p/192768
Dus er komt een Play Sports 7 Kanaal, Als je bekijkt dat Play Sports Premier league nummer 5 zou zijn en Golf nummer 6, zou dit betekenen dat de Thema Kanalen zouden weg gaan ook en het alleen met nummers zou zijn? Net zoals Ziggo deed op 1 Juli met hun naams veranderingen.
@Moderator : Kan hier wat meer info over komen? want dit is toch wat met ons voeten spelen 😉 (pun intended).
@Kcquipor schreef:
@Hofkens schreef:
@K-330 schreef:...
...
Inderdaad dit idee zoals in Nederland met Ziggo en ESPN pakketen zou echt een geweldig idee zijn!
Maar heeft Telenet dit al ooit niet eens geprobeerd met Play Sports GO?
Even over iets anders nu: Ik zag dit topic juist voorbij komen: https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-7/td-p/192768
Dus er komt een Play Sports 7 Kanaal, Als je bekijkt dat Play Sports Premier league nummer 5 zou zijn en Golf nummer 6, zou dit betekenen dat de Thema Kanalen zouden weg gaan ook en het alleen met nummers zou zijn? Net zoals Ziggo deed op 1 Juli met hun naams veranderingen.
@Moderator : Kan hier wat meer info over komen? want dit is toch wat met ons voeten spelen 😉 (pun intended).
@Kcquipor Telenet heeft dit inderdaad ooit geprobeerd met Play Sports via de website, maar dit werd in alle stilte opnieuw afgevoerd (nu snap ik ook wel dat 30 euro ook wel duur is voor als extra abonnement erbij te nemen, want dit was gebaseerd op de prijzen indien je enkel een tv-abonnement zou hebben bij Telenet).
Nu kan je via DAZN ook een pakket nemen met alles van DAZN aangevuld met de kanalen Play Sports 1-2-3. Nu zie ik ook wel dat er af en toe live uitzendingen zijn op Play Sports 4 terwijl bijvoorbeeld Play Sports 2 en 3 enkel herhalingen geven die dag. Dus ook dat pakket is alles behalve volledig.
Nu zie ik inderdaad ook op de pagina zenderaanpassingen het staan van Play Sports 7. En daarbij vermelden ze dan weer o.a. veldrijden, terwijl ze zelf nog steeds niet bevestigd hebben dat ze die rechten hebben kunnen verlengen. Het wordt echt een zottekesspel met communicatieniveau 3e kleuterklas... En ik weet dat de moderatoren hier en ook het online team via sociale media van Telenet hier zelf jammer genoeg weinig aan kan veranderen. De schuld ligt bij de hoge pieten in hun ivoren toren die volgens mij zelfs hun eigen personeel en communicatiekanalen niet deftig kunnen inlichten.
Ligue 1 lijkt naar Pickx+ Sports te gaan. Zij kondigen via hun sportkalender aan dat er dit weekend 2 matchen uitgezonden zullen worden: https://www.pickx.be/nl/2184322/de-sportkalender-met-pickx-sports
Mogelijk werken zij dus met een sublicentie via DAZN waardoor DAZN de matchen enkel uitzend via de app en Pickx+ Sports op de lineaire kanalen. Vorige jaren had Telenet ook een sublicentie om enkele matchen van de Bundesliga, La Liga, Serie A en Ligue 1 uit te zenden op de eigen kanalen. Alleen waren dit toen wel altijd wedstrijden die ook werden uitgezonden op de (toenmalige) Eleven-kanalen.
Ik kan vanuit de Play sports.be pagina, niet de sportkalender open, terwijl ik toch ingelogd ben. De hele website van Play sports mag eens een zeer grondige update krijgen.
Voor mij mag die Play sports Premier league meteen opgedoekt worden; wie kijkt daar naar?
Play sports 7 is in de app Telenet TV nog niet te zien?... hoor.
@Hofkens Ja, we zien het. Vrijdag PSG-Havre en op zaterdag Stade Brestois-OM. Het is toch merkwaardig dat Telenet geen Frans voetbal meer uitzend, net zoals Ziggo ook geen Ligue1 meer uitzend, wegens te duur.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-franse-ligue-1-voetbal-op-ziggo-sport/
Zal Telenet nog andere competities uitzenden op de play sportkanalen via sublicentie?
Blijkbaar zijn die pakketten van de Uefa voetbal best prijzig, als je het mij vraagt?
Er is minder interesse op Frans voetbal
De meeste haken af ze vragen te veel het is gestart in Frankrijk nu volgt iedereen
https://www.vi.nl/nieuws/noodscenario-ligue-1-mondt-uit-in-teleurstellende-tv-deal
Spijtig dat we niets meer gaan zien van deze sporten (veldrijden, motorsport, tennis, basketbal, volleybal, hockey … enz. )
nergens op open net te bekijken alleen op betaal zenders
Vtm zal nog een aantal uitzendingen doen van veldrijden dat deden ze nu ook al
We hebben vrienden die geen play open hadden gebruikte de eurosport app nl om veldrijden te zien
Wie weet zend eurosport vl ook het veldrijden ook uit
Vandaag stond er in HLN een artikel over het wielrennen dat ze niet rond komen
https://www.wielernieuws.be/news/15449/serieuze-financiele-domper-voor-van-aert-en-evenepoel
Spijtig er zal veel minder gezien worden en de sponsors zullen afhakken
En vanaf 2025 ook geen gok reclame meer die hakken ook af
Klopt het wat jullie zeggen 30 euro voor veldrijden te zien op Play Sports 7