41896
netweters
|
18405
gesprekken
|
19889
vragen
|
Aanstaande dinsdag 13/8 wordt de 3° kwalificatieronde gespeeld van de Champions league en dinsdag 20/8 wordt dan bekend wie en welke matchen er zijn van de CL.
Op de website van de Uefa kan je het allemaal een beetje zien en volgen. Zie link: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/fixtures-results/#/d/2024-08-13
Dan kan je voor jezelf zien welke matchen er allemaal gespeeld worden.
Telenet heeft de rechten van al de Uefa Champions, Europa en Coference league en zij beweren dat ze alles gaan uitzenden. Toch zien we dat er di 21/8 op Play sports1 en 2 CL wedstrijden open staan, terwijl er 5 (waaronder Dinamo Zagreb en de rest moet nog ingevuld worden) matchen gepland zijn. De vorige jaren heeft Proximus alle wedstrijden uitgezonden, want die hebben 10 Pickx sports kanalen en Telenet maar 6 sports in het betaalde sportpakket.
Waarschijnlijk heeft Proximus nu niet alle pakketten gekocht en Telenet maar een deel. Of samen gekocht en dan verdelen ze het samen met VTM en Proximus. Maar we weten allemaal, dat er over de deal met de Uefa NIET gecommuniceerd mag worden over pakket(ten) en laat staan prijs.
Maar dat interesseert ons niet, maar wel men ons 't eerlijk zegt of je al dan niet alles of een deel gaat uitzenden. De klant is ook niet van gisteren...
Kortom: Telenet spreekt te weinig met zijn klanten, alleen als we het hen vragen of smeken! Spijtig...
Kalenderdagen Uefa voetbal 24-25
Opgelost! Ga naar oplossing.
@luc55 schreef:Je hebt gelijk Hofkens de kalender eens na gezien het klopt wat je zegt bijna alle wedstrijden van veldrijden op de vrt
Er zijn er van de Superprestige die we niet kunnen zien maar dat zijn er 2 a 3 maar en zijn nog de kleinste de rest is allemaal op de vrt
Er is mijn indruk wel veel geschrapt natuurlijk zo iets doen kost veel geld en de kijkcijfers zijn niet wauw te zeggen
Daarmee dat vtm niet meer mee doet ze hebben hun Champions League, de Croky Cup en natuurlijk ook dartsen en niet vergeten de Rode Duivels
Wat prox gaat doen is niet duidelijk
https://www.pickx.be/nl/2292075/de-wielerkalender
vtm heeft vorige keer geen bod meer uitgebracht op de rechten van de Exact Cross omdat de grote namen uit het veldritpeloton deze meestal links lieten liggen omdat er geen echt klassement aan verbonden is. Daardoor kon Sporza deze rechten gemakkelijk overnemen. De X²O Trofee heeft al bevestigd op hun website dat de crossen bij Sporza en Eurosport (waarschijnlijk enkel in Nederland) te zien zullen zijn.
Aangezien Telenet de hoofdsponsor blijft van de Superprestige kunnen we er ook wel vrij zeker van zijn dat de rechten bij Telenet blijven (maar of dit dan op Play 6 wordt is nog afwachten). Voor de Exact Cross en Wereldbeker is er momenteel nog nergens echt duidelijk verschenen waar ze het komende seizoen te zien zullen zijn. Sporza zal wel sowieso al het BK, EK en WK uitzenden. De laatste 2 zullen normaal ook via Eurosport/HBO Max te zien zijn.
Het zou me persoonlijk wel raar lijken dat als Telenet de Superprestige gaat uitzenden op Play 6 dat dan dezelfde samenwerking zal blijven met de VRT waardoor er 2 Superprestiges live op Sporza komen en de andere zes in samenvatting op Sporza en live op Play 6. Dan zal het eerder opnieuw worden zoals indertijd bij VT4 dat gewoon alle 8 wedstrijden daar live te zien zullen zijn en geen samenvatting meer op Sporza aangezien sowieso iedereen de wedstrijden dan kan bekijken via Play 6 of GoPlay.
Zo te zien gaan we de resterende wel kunnen zien van veldrijden
Nu kan ik niet meer volgen collega heeft dit doorgestuurd
Nu gaan we wel veel voetbal kunnen zien gratis
Nu moest ik gaan zien naar RTL club daar zenden ze de match ook uit is al een tijdje zo en is vrij te ontvangen
@luc55 schreef:Zo te zien gaan we de resterende wel kunnen zien van veldrijden
Nu kan ik niet meer volgen collega heeft dit doorgestuurd
Die melding onderaan dat je alles kan volgen staat bij elk bericht, aangezien dit de Nederlandse Eurosport betreft. Ik verwacht dat we in België komend seizoen via Eurosport weer enkel en alleen maar het EK en WK gaan kunnen bekijken en via HBO Max nog wat nationale kampioenschappen zoals die van Engeland en Frankrijk, mogelijks met de USCX Series uit Amerika.
Mag ik het stilaan Play Klucht gaan noemen? Nu staat er voor dinsdag 20 en woensdag 21 augustus via de tv-gids op telenettv.be ineens op Play Sports 1 tennis en op Play Sports 2 en verder herhalingen. Via de website playsports.be zijn er dan weer lege vakken op de plaats waar de Champions League stond ingevuld op Play Sports 1 en 2...
Vroeger lagen fouten in de tv-gids altijd bij de zender zelf volgens Telenet, die de informatie niet op een correcte manier kon bezorgen. Wel, het valt me op dat de laatste jaren vooral de tv-gids van de eigen zenders (Play 4-5-6-7-Crime en Play Sports) meer niet kloppen dan wel of heel laattijdig aangevuld worden. Benieuwd wat nu de uitleg zal zijn van Telenet voor de niet-kloppende tv-gids...
Dan is het goed we kijken de rest op Eurosport en HBO Max
Is zeer goed dat we niets gaan missen van het veldrijden
Wel spijtig voor de hockey zal eens aan de club vragen hoe ze nu gaan kijken naar de wedstrijden
Vanaf het overstappen 3 jaar geleden naar een nieuwe EPG dienst is het erg geworden
Vanaf dan moet je dubbel na zien via de app van de zender dat eigenlijk niet de bedoeling is
Voor Play Sports kan je niets na zien er is geen 2de partij dat is erg zeker mensen die 32 euro betalen
Misschien is het u ook vandaag opgevallen, dat Telenet met z'n tvgids graag play(s). Voor di20 en wo21/8 is plots de CL verdwenen om 21u. De week daarop di27 en wo 28/8 maar 1 CL gepland is op play sport 2 om 21u. Dit zowel in Telenet app als op de website & play sports website.
Bij VTM, Club RTL en bij Proximus staat alles zeer netjes vermeld. Wat is er aan de hand bij Telenet? Zijn er problemen met de software of is er iemand die klein klein kleutertje uithangt? Ik kan u één ding zeggen: als klant van play sports vind ik (zacht gezegd) niet leuk en onprofessioneel!
Wat een Telenet klucht zeg!...
@Kcquipor schreef:
...
Even over iets anders nu: Ik zag dit topic juist voorbij komen: https://www.netweters.be/t5/Entertainment/Play-Sports-7/td-p/192768
Dus er komt een Play Sports 7 Kanaal, Als je bekijkt dat Play Sports Premier league nummer 5 zou zijn en Golf nummer 6, zou dit betekenen dat de Thema Kanalen zouden weg gaan ook en het alleen met nummers zou zijn? Net zoals Ziggo deed op 1 Juli met hun naams veranderingen.
@Moderator : Kan hier wat meer info over komen? want dit is toch wat met ons voeten spelen 😉 (pun intended).
@Kcquipor we hebben dit intern nagevraagd en de informatie gekregen dat de kanalen Premier League en Golf gewoon behouden blijven, zowel qua kanaal als qua naam.
Voor de liefhebbers van buitenlands voetbal en met name de Ligue 1: vanaf vandaag zijn alle wedstrijden van de Ligue 1 te bekijken via de app van DAZN. Elk weekend zal er ook één wedstrijd gratis gestreamd kunnen worden via de app. Daarnaast zijn er ook enkele competities sowieso gratis te bekijken via de app van DAZN. Enkel een account aanmaken volstaat hiervoor.
Komende week (16/8-22/8) zijn volgende wedstrijden allemaal gratis te bekijken via de app van DAZN (te herkennen aan het ontbreken van een slotje naast het startuur, mogelijks wijzigt het aanbod nog wel):
@K-330 schreef:Misschien is het u ook vandaag opgevallen, dat Telenet met z'n tvgids graag play(s). Voor di20 en wo21/8 is plots de CL verdwenen om 21u. De week daarop di27 en wo 28/8 maar 1 CL gepland is op play sport 2 om 21u. Dit zowel in Telenet app als op de website & play sports website.
Bij VTM, Club RTL en bij Proximus staat alles zeer netjes vermeld. Wat is er aan de hand bij Telenet? Zijn er problemen met de software of is er iemand die klein klein kleutertje uithangt? Ik kan u één ding zeggen: als klant van play sports vind ik (zacht gezegd) niet leuk en onprofessioneel!
Wat een Telenet klucht zeg!...
De grootste klucht vond ik gisterenavond dan nog dat via de app en website de Champions League verdwenen was uit de tv-gids, terwijl via de TV Box de uitzendingen nog gewoon gepland stonden.
En nu komt de grootste grap in de portie pestgedrag langs alle kanten: momenteel staat op Play Sports 4 de wedstrijd Diname Zagreb - Qarabag FK gepland dinsdag om 21 uur en de wedstrijd Midtjylland tegen Slovan Bratislava vanaf 22 uur op Play Sports 5 (een absolute primeur want die wedstrijd is op woensdag om 21.00 uur 😂). Bodo/Glimt tegen Rode Ster Belgrado wordt volgens de tv-gids dan weer 24 uur te laat uitgezonden, namelijk woensdag om 21 uur op Play Sports 4. Malmo tegen Sparta Praag volgt met een uur vertraging op Play Sports 5 op woensdag vanaf 22.00 uur, terwijl we kunnen genieten van een heerlijke portie golf met Dynamie Kiev - Red Bull Salzburg vanaf 21 uur op Play Sports Golf.
Niet toevallig dus worden de kanalen Play Sports 1-2-3 opgevuld met herhalingen aangezien die kunnen bekeken worden via de DAZN-app als je daar het duurste abonnement neemt. Mag ik dit kinderachtig gedrag noemen? Eerst een samenwerking aangaan maar nu DAZN meer wedstrijden enkel via de app gaat aanbieden (zoals de Ligue 1, Saudi League, ...) trekt Telenet zijn aanbod meer en meer naar de kanalen Play Sports 4-5-Golf en binnenkort Play Sports 7... En de abonnees die denken dat als er op Play Sports 1 herhalingen worden uitgezonden er niets te zien zal zijn op de andere kanalen komen weer bedrogen uit want voor de Champions League moet je dan minstens verder zappen naar Play Sports 4. Dat is alsof de Slimste Mens ter Wereld binnenkort uitgezonden zou worden op Play 7 ipv Play 4 en het vtm nieuws verhuist naar vtm4...
Wij hebben een Dazn abo terug genomen, maar besloten om het maar één maand te nemen. Dazn heeft z'n prijzen van de abonnementen ferm opgetrokken. Eens via de app kijken wat ze bij Telenet in de kookpot hebben en hoe ze dit nieuwe seizoen aanpakken met de (ge)rechten van alle sporten, die ze in hun aanbod hebben. Bij Dazn app staat Play sports 1, 3 en 2 nog altijd en het is een hele soep om van het éne kanaal naar het andere kanaal te gaan.
Kortom: het is bij Dazn ook een dure soep.
@K-330 schreef:Wij hebben een Dazn abo terug genomen, maar besloten om het maar één maand te nemen. Dazn heeft z'n prijzen van de abonnementen ferm opgetrokken. Eens via de app kijken wat ze bij Telenet in de kookpot hebben en hoe ze dit nieuwe seizoen aanpakken met de (ge)rechten van alle sporten, die ze in hun aanbod hebben. Bij Dazn app staat Play sports 1, 3 en 2 nog altijd en het is een hele soep om van het éne kanaal naar het andere kanaal te gaan.
Kortom: het is bij Dazn ook een dure soep.
Het is gewoon in het algemeen ondertussen niet meer te volgen hoe je alles moet gaan bekijken. Wil je alles bekijken dan moet je meerdere abonnementen gaan nemen en grotendeels dubbel gaan betalen. Want Proximus-klanten die bijvoorbeeld de Ligue 1 willen zien kunnen 2 matchen per weekend kijken via Pickx+ Sports, maar dienen online een abonnement te nemen bij DAZN als ze alle matchen willen zien. Als ze dan bijvoorbeeld ook geïnteresseerd zijn in de Ronde van Polen die momenteel bezig is in het wielrennen, dan hebben ze ook abonnement van Pickx+ Sports nodig en betalen ze dus dubbel. Telenet-klanten die de Ligue 1 willen zien moeten ook dubbel betalen, want via de app van DAZN kunnen we alles van de Ligue 1 bekijken, maar dan kan je weer geen Champions League kijken aangezien ze die bij Telenet wegsteken op de kanalen Play Sports 4-5-Golf. En je kan bij Telenet en Proximus geen abonnement nemen op elkaars sportpakket en ook geen pakket met enkel de eigen sportkanalen zonder DAZN. Maar als je van DAZN alles wil zien, heb je niet genoeg met het sportabonnement van de provider aangezien er steeds meer enkel via de app te zien is. Het is echt een circus geworden... En het zal er allemaal niet beter op worden de komende tijd want momenteel is de verdeling dus als volgt voor het voetbal:
Perfecte samenvatting Hofkens. Het is een kluwen waar niemand nog aan zal uitgeraken. En ja ze zetten de matchen dus bewust op de play sports 4,5 kanalen.
Eigenlijk heb ik heimwee naar de tijd dat Telenet al het buitenlandse voetbal had en Proximus als enigste het Belgische. Dan was het nog overzichtelijk.
Ik vermoed dat Play Sports vandaag wel een overzicht zal zetten op facebook welke matchen we dit weekend kunnen volgen. Zal toch al wat meer duidelijkheid geven.
Maar je merkt aan alles dat Telenet en dazn een verstandshuwelijk is, waarbij ze het niet laten om elkaar te pesten.
@Koekroeck1 schreef:Ik vermoed dat Play Sports vandaag wel een overzicht zal zetten op facebook welke matchen we dit weekend kunnen volgen. Zal toch al wat meer duidelijkheid geven.
Het overzicht is al gepost: https://www.facebook.com/playsports/posts/pfbid03522QphB7UyvEdwzRoza8ZBUj1iZc94hoFtJptGqx2tJfc2azU1i...
Ik zie al wel dat er van DAZN enkele wedstrijden niet vermeld worden:
Dus ja, zelfs de overzichten van Play Sports zijn niet volledig wat betreft de programmatie op de kanalen van DAZN...