Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbeteringen Telenet TV

Ik vond niet echt een goed subject waaronder ik dit kon zetten dus zet ik het maar hier... dit zijn enkele dingen die Telenet volgens mij moet doen om televisie a la 2019 te presenteren: 

 

  •  Koppel Terugekijk-tv los van Play. Ik wil geen €11,99 betalen voor series die ik nooit kijk (en meestal ook op Netflix staan). Ik gebruik Terugkijk-tv dagelijks maar het Play aanbod zelf nooit.
  • Dit vorig punt kan je eigenlijk ook van Play Sports zeggen; koppel de Jupiler Pro League los van Play Sports (zoals Proximus dit al doet)
  • 5 vast geregistreerde apparaten moet anders. Wij zijn met 6 thuis en je moet 5 vaste toestellen registreren. Dit kan theoretisch dus al niet + ik wil onderweg met mijn iPhone kunnen kijken en thuis op de iPad of laptop. Dit heeft "met rechten" te maken maar Orange lost het (met dezelfde zenders) zo op; (5 toestellen tegelijkSchermafbeelding 2018-12-19 om 19.25.41.png
  • De TV-Gids is niet meer van deze tijd, maak het meer zoals Netflix; met een duidelijk overzicht welke programma's er zijn op de zenders en zo een handig overzicht geven van welke afleveringen er beschikbaar zijn in Terugkijk-tv. Deze optie bestaat al deels onder "Mijn-TV" en "Kijklijst" maar dit kan zeker nog beter. 
  • Eigen profielen; zoals Netlfix. Nu hebben we 1 grote Mijn-tv voor ons gezin met iedereen zijn of haar programma's (6 personen). Dit is zéér onoverzichtelijk. Hier wordt wel aan gewerkt heb ik gehoord. 
  • Op Medialaan-zenders de reclame niet kunnen doorspoelen wil ik gerust begrijpen, maar daardoor héél het programma niet kunnen doorspoelen is belachelijk. Hierdoor is het onmogelijk om bijvoorbeeld door te spoelen naar het sport-deel in VTM Nieuws. 
  • 4K zenders, veel programma's worden tegenwoordig al in 4K opgenomen, tijd om ze dus ook in 4K uit te zenden. Meer en meer mensen hebben 4K televisies. 
  • Introduceer "Terugkijk-TV-Deluxe", een echte Netflix variant waardoor je programma's langer dan 7 dagen kan terugkijken en zelfs geen reclame hoeft door te spoelen. Hier is een zeer grote markt voor denk ik. 

Andere verbeteringen mogen gerust hieronder worden gezet 😉


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
7 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbeteringen Telenet TV

het doorspoelen van programma's van Medialaan (VTM,Q2,enz) is door hen zelf beslist, daar heeft telenet niks over te zeggen, Medialaan wilt dit zo.

 

4K zenders, als deze er nog amper zijn kunnen ze niet toegevoegd worden, 

van een VTM of Q2 of één is er nog geen 4K versie van dus hoe kunnen ze die dan uitzenden.

van de zenders die op telenet uitzenden is er misschien maar 1 in UHD/4K maar die zijn soms meestal niet voor de Benelux beschikbaar, dus kan telenet deze niet toevoegen, en ook, er moet plaats voor zijn op de kabel die nu al bomvol zit zolang de netwerf niet is afgewerkt.

als ze enkele analoge zenders verwijderen kunnen ze plaats maken om weer wat zenders toe te voegen.

maar denk dat het nog niet rendabel is om een 4K zender toe te voegen voor de 40.000 testers (ongeveer).

dat kost hen veel geld en denk niet dat mensen graag in 2019 weer een prijs verhoging willen omdat alles duurder word (al vrees ik dat het erdoor komt).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbeteringen Telenet TV


@Master-Magic  schreef:

het doorspoelen van programma's van Medialaan (VTM,Q2,enz) is door hen zelf beslist, daar heeft telenet niks over te zeggen, Medialaan wilt dit zo.

 


Vandaar naar mijn verwijzing met Orange (kleinere speler) ook met Medialaan. Telenet (machtiger & groter) moet toch ook zo iets kunnen regelen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 494
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Verbeteringen Telenet TV

Terugkijk TV is met de nieuwe TV box die momenteel getest wordt eigenlijk niet meer noodzakelijk (tenzij je regelmatig opnames vergeet te plannen) aangezien je hiermee zoveel gelijktijdige opnames kan doen als dat je zelf wilt. Wil je 5 gelijktijdige opnames doen, dan gaat dat gewoon.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbeteringen Telenet TV

Ik wil er niet altijd aan denken dingen op te nemen + opnames kan je alleen kijken thuis via wifi, niet onderweg op de trein


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbeteringen Telenet TV

@m-jan20 opnames kan je op de nieuwe app ook bekijken als je niet thuis bent via 4G op andere plaatsen, 

vorige week al geprobeerd, zelf op de trein (als je 4G verbinding hebt via telenet).

ik vind de nieuwe app alvast een voordeel hierin.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verbeteringen Telenet TV


@Master-Magic  schreef:

@m-jan20 opnames kan je op de nieuwe app ook bekijken als je niet thuis bent via 4G op andere plaatsen, 

vorige week al geprobeerd, zelf op de trein (als je 4G verbinding hebt via telenet).

ik vind de nieuwe app alvast een voordeel hierin.


De nieuwe app is inderdaad 20x beter en écht bijna 100% perfect. Onderweg kijken heb ik nog niet geprobeerd wegens het ontbreken van Free G. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verbeteringen Telenet TV

@m-jan20 met mijn wiggo25 momenteel geen probleem om iets te bekijken, krijg dat nooit op hahahahaha.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes