24.944
netweters
|
153.572
antwoorden
|
20.835
vragen
|
Heb deze week eens de test gedaan van proximus tv dat bij m'n ouders sinds woensdag is aangesloten, heb de installateur mogen meehelpen installeren van wifi booster en de 2 tv boxen en heb enkele verschillen met telenet gezien voor wie graag eens meer info wilt van de andere kant waar het gras niet altijd groener is.
- Proximus tv heeft dus een tv box via streaming (in dit geval via Fiber) op een samsung Qled 4K scherm getest, heb daarop de beeldkwaliteit van telenet tv via de digicorder gezien op 1080i kwaliteit en nu via de proximus tv box op automatische beeldkwaliteit met HDR ondersteuning (dat je kan uitzetten).
de beeldkwaliteit van de VRT 1 zender bij bewegende beelden is middelmatig, je ziet de hoge compressie en dus lage kwaliteit van de stream en vind het dus niet aanvaardbaar de beeldkwaliteit, met stilstaande beelden is dit geen probleem, maar eens er veel beweging is gaat de kwaliteit aanzienlijk lager.
- Wat wel een voordeel is is dat je bij proximus per tv box een eigen opname capaciteit hebt, dus niet gedeeld zoals bij telenet op hun tv box (of dit een voordeel is is eigen punt of dat belangrijk is of niet).
- Voor de rest is het zender aanbod grotendeels hetzelfde met veel zenders dubbel in het aanbod met de Nederlandse versie en de franse versie beschikbaar voor de klant in het basis aanbod.
- Wie iets opneemt of terug kijkt kan je niet terug of verder spoelen, daar moet je ook voor extra betalen bij proximus op de tv box wat dus wel kan bij de tv box van telenet en gratis inbegrepen is (na de minuut reclame bij de VRT, VTM en Play zenders.
- Voor de fans van BBC First is er bij proximus een extra abbonement nodig van rond de 13 euro om deze zender in je aanbod te hebben, wat wel prijzig is voor wie enkel BBC First wilt, je krijgt er wel enkele MTV zenders erbij en enkele Discovery zenders wat niet iedereen wilt.
- heb je nog vragen over de Tv box bij proximus vraag maar gerust, dan test ik het uit of laat je het hier weten in dit topic.
Ze kosten toch ook de tv app gebruiken op de 2 de tv hebben ze de promo ook gekregen ook met de 2 tv box er bij
Op werk zijn 2 mensen ingaan op de promo na het jaar gaan ze zien dan loopt de promo af
Het klopt wat je zegt veel zaken moet je extra betalen maar dat wisten ze
@luc55 2de tv heeft geen app optie, is nog een HD tv zonder app optie, maar de gekregen korting is in totaal lager dan telenet kost met dezelfde opties,
en ze kunnen elk hun eigen programma's opnemen ook op hun eigen box.
Dat weet ik is wel voor een jaar
Voor dat jaar om is moeten ze zelf contact nemen om de nieuwe promo
Deze keer gaan ze niet bellen je moet zelf bellen
er gaat dan 20 euro bij komen het blijft de zelfde strategie dan haken de meeste af
Welke versie heb je getest? De V7 of de V7C? Ik gebruik hier de V7C. Daar is wel wat verschil op
Pickx Mix NL lijkt misschien prijzig, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Zelf maak ik veel gebruik van de Pickx+ zender en haal regelmatig content op uit de Pickx+ catalogus. Bovendien is ook de Studio 100 GO Pass inbegrepen in het pakket van €12,99, dus er is voor ieder wat wils.
@_Bear_79 de V7C die waarop je HDR kan aan en uitzetten, de vorige V7 kan dit niet, daar staat HDR actief altijd.
en idd die Pickx+ zender is wel interessant met soms leuke series op en films dat je ook apart kan bekijken in de app bv.
Ik had vroeger de V7 en kon HDR destijds omzeilen via mijn televisie zelf, door het extra invoersignaal van de HDMI uit te schakelen. De V7C is op alle vlakken een duidelijke verbetering, bijvoorbeeld door de ingebouwde WiFi 6-ondersteuning.
Wel wil ik graag een kleine aanvulling geven op je vorige bericht. Bij opnames kun je namelijk wel "gratis" terug- en vooruitspoelen. Soms moet je daarbij wel even een minuut reclame uitzitten. Wil je echter programma’s terugkijken of content opvragen, dan heb je TV Replay+ nodig. Het blijft vreemd dat hiervoor extra moet worden betaald.
Overigens, wanneer je via Apple TV kijkt, kun je wel terugspoelen — althans, dat was zo op het oude platform. Hoe dit op het nieuwe platform zit, weet ik niet, aangezien ik momenteel geen Apple TV meer gebruik.
@_Bear_79 ik kon woensdag avond een programma terug kijken van maandag avond op vtm life maar kon niet voor of achteruit spoelen, moest daar idd voor bijbetalen zoals gemeld op de eerste post.
wat de rekening wel duurder maakt als je voor alles moet bij betalen, op de Apple TV nog niet geprobeerd met de app, kan inloggen op hun account voor pickx tv app.
kan zo ook de zenders zien dat ik nergens anders kan zien zoals die Pickx+ zender.