Beantwoorden
Ron1975
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

Hallo Netweters,

 

Ik heb dus een probleem met een 2 de TV (boven met digibox) waar ik geen zenders zoals één, canvas of ketnet kan bekijken,... en dit alléén als de 1 ste TV (beneden met digicorder) aan het spelen is. Staat de 1ste TV (beneden met digicorder) op stand-by dan lukt dit wel?! Ik heb net een nieuwe coax en UTP kabel naar boven getrokken en de signalen op de andere zenders werken perfect.

Graag wat info wat hier het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt, 

Tags (3)
0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

@Ron1975 

Op welke manier zie je dat deze zenders niet kunnen bekeken worden? Zwart beeld, mededeling?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ron1975
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

@louishufk: ik zie enkel zwart beeld en onderaan rechts staat er text "geen signaal".

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

@Ron1975 

Als je de digicorder en digibox omwisselt, heb je dan hetzelfde probleem op dezelfde plaats?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

Als het boven enkel werkt als tv1 met Digicorder in stand-by staan doet me vermoeden dat je vier  toestellen hebt staan op eenzelfde coax (gezien vanuit de aansluiting op de NIU). Verminder dat tot twee aansluitingen door de coax uit beide tv-toestellen uit te trekken. Die heb je immers enkel nodig als je rechtstreeks naar tv kijkt zonder Digicorder of Digibox. Enkel rechtstreeks kijken is analoog kijken of digitaal op het compacte signaal of digitaal met een ci+. 

Ron1975
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

Denk dat het omwisselen van digibox en digicorder geen verschil maakt omdat ik het met de CI+ ook heb geprobeerd.. en dus ook hetzelfde resultaat heb. Zou het kunnen dat het iets te maken heeft met de versterker van de coax (geplaatst door telenet) kan daar iets defect aan zijn? Elke tv is afzonderlijk aangesloten op de coax versterker.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV

@Ron1975 

Die kan ook stuk gaan.

Bij mij dacht men dat de modem faalde, maar het bleek de NIU.

Telenet uw aansluiting laten testen kan al iets aangeven. Zorg er wel voor dat alle aansluitingen perfect in orde zijn. Geen losse verbindingen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

één, canvas en ketnet geen beeld bij 2 de TV


@Ron1975  schreef:

Denk dat het omwisselen van digibox en digicorder geen verschil maakt omdat ik het met de CI+ ook heb geprobeerd.. en dus ook hetzelfde resultaat heb. Zou het kunnen dat het iets te maken heeft met de versterker van de coax (geplaatst door telenet) kan daar iets defect aan zijn? Elke tv is afzonderlijk aangesloten op de coax versterker.


De kabel van Telenet komt binnen in je woning. Die kabel is aangesloten aan een eerste toestel: de netwerkverdeler of NIU. Van de NIU gaat er één coax naar de kabelmodem. De NIU kan vier coax aansluitingen hebben voor TV, twee daarvan zijn versterkt. Noem je die netwerkverdeler de coax versterker of heb je een NIU met slechts één tv-coax aansluiting die dan naar een afzonderlijk coax versterker gaat? 

 

Hoe zeker ben je dat elke tv afzonderlijk aangesloten is op de coax versterker?

 

Ongeacht welk van de twee installaties je hebt, draai 1 tv coax aansluiting los en controleer met een tv op welke plaatsen je geen signaal meer krijgt. Maak die los gedraaide coax terug vast en doe nu hetzelfde met elke TV coax kabel.  

Je kan van de gelegenheid gebruik maken om de coaxen aan je coax-versterker te voorzien van een label.

Met deze testen weet je met zekerheid dat er al dan niet een coax doorverbonden is naar een tweede aansluitpunt. 

Als elke coax inderdaad slechts één aansluitpunt heeft is er allicht een probleem met de coax versterker.