Beantwoorden
guntherenhilde
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

2 programma's na elkaar

Hallo, ik heb volgend probleem/vraag

je neemt op zender A 2 programma's op na elkaar.

voorbeeld prog 1 van 20 uur tot 21 uur en prog 2 van 21 uur tot 22.

bij de instellingen staat dat elk programma 5 minuten voor de start moet openemen tot 20 minuten erna.

als je erna eerst naar prog 2 kijkt en dit dan wist van je dicorder dan gebeurt het soms dat de laatste minuten van programma 1 er niet volledig opstaat.hoe dit te verhelpen ?

opnemen vanaf startuur is ook niet altijd 100 % correct

alvast bedankt

Tags (1)
0 Likes
16 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

2 programma's na elkaar

Dag @guntherenhilde,

 

Als het echt veel later begint dan de geplande tijd is dit vooral te wijten aan de zender zelf. Mijn opnames staan altijd op een 15 min en 15 min na. Daardoor heeft mijn eerste opname meestal meer dan het eerste programma op zijn opname staan. Meestal kan ik de eerste minuten van programma 2 niet kijken als ik programma 1 wis maar niet andersom.

Een oplossing is misschien beide niet te verwijderen tot je naar beiden gekeken hebt?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
guntherenhilde
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

2 programma's na elkaar

Hey Niels

alvast bedankt voor je reply

ik zet beide programma's tot 20 minuten na einde dus dat is ok en 5 minuten ervoor.

programma 1 eindigt mooi op uur maar op de digibox krijg je 5 minuten voor het einde "aansluitende opname bekijken". dan kijk je nog 5 minuten naar het einde van programma 1, je wist programma 1 en kan van begin naar programma 2 kijken. so far so good.

het loopt fout als je eerst  kijkt naar programma 2.( voorbeeld betere serie )

die begint met de laatste 5 minuten van prog.1 die zap je verder en kijkt helemaal naar 2 dat je erna wist.

later wil je kijken naar programma 1 en de laatste 5 minuten staan er niet op 😞

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

2 programma's na elkaar

Ik weet niet of hier direct een oplossing voor is.

Naast het niet verwijderen tot beiden gezien zijn, zoals ik in mijn vorige post heb aangehaald, kan je misschien eens proberen om programma 1 en/of 2 manueel op te nemen, om te kijken of dit iets veranderd.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

2 programma's na elkaar

Het lijkt me iets te maken heeft met de klok in de recorder? Ofwel, dat ben ik niet zeker, staat de klok van je. Modem/ decoder defect. Maar dat laatste trek ik ook ik twijfel.
________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
guntherenhilde
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

2 programma's na elkaar

hey, met de klok heeft het niets te maken hoor

de digicorder ziet dit als 1 programma en zou eigenlijk als 2 afzonderlijke moeten beschouwen.

kan toch niet zijn dat ik de enige ben die dit probleem heeft ?

 

om concreet uit te leggen.

ik neem de serie : the blacklist op. 5 minuten ervoor en 20 erna. start 21 uur

ik kan die dag niet kijken naar de slimste mens en neem dit op. start 22 uur en 5 minuten ervoor en 20 erna.

tussen deze 2 programma's zit geen reclame.

als ik slimste bekijk dan start de laatste 5 minuten van de blacklist, ik kijk slimste mens en wis het programma.

resultaat -> paar weken later wil ik blacklist kijken en ik mis de laatste 5 minuten 😞 😞 😞 

 

iemand een oplossing ?

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

2 programma's na elkaar

Groot gelijk het is dom. De decoder kan twee kanalen opnemen, maar blijkbaar niet enkele minuten hetzelfde tweemaal.  Hij doet net alsaof hij nog een ander kanaal opneemt, dan zou het logisch zijn.

 

Mijn decoder stelt op het einde van de eerste opname wel voor om door te schakelen naar de volgende opname. Dan heb je een onderbreking, maar je mist niets. Opgelet na het van de eerste opname niet stoppen en  wissen want dan ben je de tweede opname kwijt.

0 Likes
guntherenhilde
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

2 programma's na elkaar

we weten  dus wat het probleem is, maar kunnen we het ook oplossen ?

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

2 programma's na elkaar

Daarvoor zullen ze bij Telenet met de software moeten "husselen".

Indien er ook een programma op een andere zender opgenomen wordt, dan lijkt mij de bestaande benadering OK.

Indien er echter niets op een andere zender opgenomen wordt , zou ik het tweede programma gewoon apart opnemen.

 

Of zou men dit stukje soft gewoon overgenomen hebben van de oude recorder die slechts één zender tegelijk kon opnemen ?

0 Likes
guntherenhilde
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

2 programma's na elkaar

TELENET :  Hey Gunther, we raden je aan in dit geval de opnames pas te verwijderen wanneer je beide programma's hebt bekeken. Het aanpassen van de opname instellingen kan hierbij ook een oplossing bieden, maar dan dient de programmatie van de zender wel punctueel te verlopen met de vooraf doorgegeven programmatie.
Charlotte

 

Ik :  bedankt voor je reactie maar je moet er wel aan denken om je programma niet te wissen of je mist het spannenste soms van de serie / film. ik ben iemand die series graag snel na elkaar bekijk en hoe kan je op den duur nog bijhouden wat je mag wissen en wat niet en wanneer https://www.facebook.com/images/emoji.php/v6/fcb/1/16/1f641.png😞. sommige series zijn soms meer dan 1 seizoen en over een langere periode dus soms onmogelijk om bij te houden wat je mag wissen en wat niet. is er geen software-update mogelijk waardoor de digicorder dit als 2 aparte programma's ziet zoals het zou zijn mocht dit op 2 verschillende zenders wordt uitgezonden ?

 

TELENET : We begrijpen dat dit niet altijd even evident en prettig voor je in, Gunther. We nemen je feedback zeker mee. Momenteel staan er geen wijzigingen gepland om dit aan te passen.
Charlotte

 

Ik : ok, geef het zeker door aan de correcte dienst want ik ben waarschijnlijk niet de enige met dit probleem. mvg

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

2 programma's na elkaar

Sorry, dit is geen oplossing, het is meer plantrekkerij met zwakke programmatie.

0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

2 programma's na elkaar

Ik heb iets dergelijks.

Lach niet! Ik stfijk gaag. maar enkel in de ochtend,  de namiddag zijn computers mijn gezelschap

En daarbij kijk ik naar opgenomen films. Gisteren op naar een film en gestreken.

De film hadden we geprogrammeerd met de TV-Guide.

We hebben dus een stukje van het voorgaande programma te zien.

Niet erg. Maar het beeld stotterde verschrikkelijk. Je kon echt niet kijken. Dan werken, dan stilstaand beeld...

IK wist er niets van, echter mijn vrouwtje meldde dat dit zeer veel voorkomt. 
een andere Digicorder liefst niet want de sob storys... en er is nog 30% HD over...

enig idee, zonder verwisselen Digicorder? Is mijn probleem gekend? Kan er iets aan gedaan worden.

Eventueel open ik een nieuw draadje draadje, indien nodig

Alavy bedankt.

 

Ivan

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

2 programma's na elkaar

Wel een totaal verschillend probleem dat een ander draadje verdient.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2 programma's na elkaar


@Theo2 schreef:

Wel een totaal verschillend probleem dat een ander draadje verdient.


Ik zou zeggen, pas het onderwerp aan in de aard van:

 

Nieuw onderwerp (was: Re: 2 programma's na elkaar)

 

Maar helaas is het aantal karakters om een voor mij duistere reden beperkt en dat is dus niet altijd een mogelijkheid...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

2 programma's na elkaar




Ik zou zeggen, pas het onderwerp aan in de aard van:

 

Nieuw onderwerp (was: Re: 2 programma's na elkaar)

 


Mazar dan nog blijven het twee problemen in één draadje, beetje onhandig

0 Likes