Beantwoorden
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

Beste Forumleden,

Gezien mijn situatie nogal specifiek is wou ik even beroep doen op jullie kennis en ervaring.

Het is zo dat ik momenteel nog een Whoppa abonnement heb en overweeg over te stappen naar een One abonnement.

Ik huur momenteel geen digicorder of digibox, maar beschik wel over 3 aangekochte digiboxen (dus zonder huurprijs) en 1 aangekochte CI+ module.

Kan ik deze 3 digiboxen en CI+ module behouden en werken deze dus nog wanneer ik naar One overstap?

En krijg ik dan ook nog een digicorder gezien deze in principe in de abonnement kost van 90 EUR zit? Of wordt dat dan automatische de nieuwe Telenet tv box die dan in principe niet kan gebruikt worden in combinatie met de digiboxen waarover ik beschik?

Is er eventueel ook nog een mogelijkheid om een extra (dus een 2de) CI+ module aan te schaffen?

Wijzigt er bij de overstap eventueel iets aan de Telenet installatie zoals bv. de modem? Ik beschik momenteel over de 24*8 Doc 3 wireless (DOCSIS) modem.

Verder geniet ik ook van een werkgeversbijdrage van een 56 EUR per maand. Kan deze behouden worden in een One abonnementsformule?

Ik begrijp dat dit heel wat vragen zijn in 1 topic maar zou jullie zeer dankbaar zijn mochten jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: overstap van Whoppa naar One

 

Tags (2)
0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@JC99 

Als je een overstap maakt naar de One dan ben je niet verplicht om daarbij een tv box te nemen je kan je huidige digiboxen behouden dat is geen probleem. Je betaald dan wel in principe voor je tv box omdat deze er bij zit in berekend maar je hebt geen verplichting deze te gaan halen of je gaat die halen maar sluit die niet aan. 

Daarnaast heb je de mogelijkheid om een CI+ module erbij te gaan halen dat kost je dan wel weer eenmalig , dacht € 69 maar ben niet zeker van de prijs sorry. 

Je huidige HGW hangt ervan af want je zegt ik ga over naar de One van € 90 dus ik vermoed dat je de One Up bedoeld. Hier is het wel raadzaam om de juiste One formule te benoemen en of te kiezen. Het is namelijk zo dat als je naar de One gaat je huidige HGW perfect zal dienen voor je formule , echter als je de One Up neemt dien je de nieuwste HGW te ontvangen. Dit is omdat die de hogere snelheden wel aankan en je huidige HGW niet. 

Je werkgevers bijdrage zal niet vervallen deze is ook geldig voor de One of One Up. 

Scherm­afbeelding 2022-11-01 om 18.40.30.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE


@patrick37  schreef:

Daarnaast heb je de mogelijkheid om een CI+ module erbij te gaan halen dat kost je dan wel weer eenmalig , dacht € 69 maar ben niet zeker van de prijs sorry. 


Ik dacht dat je maximaal 4 toestellen kan registreren op één DTV account.

Als je al 3 digicorders hebt en één CI+ module, dan heb je het maximum bereikt?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@flip1953 

Goede vraag daar ben ik ook niet geheel zeker van maar je kan daar best eens gelijk in hebben. 

Is de CI+ module geen aparte DTV lijn die er dan bij komt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@flip1953en @patrick37 

Bedankt voor jullie snelle reacties, deze verduidelijken al heel wat!

Mijn excuses, Ik had het inderdaad niet duidelijk gesteld in mijn bericht. Ik bedoelde wel degelijk One en niet One Up, maar vergat te melden dat dat in combinatie zou zijn met Telenet Tv Iconic. Dat komt ook op 90 EUR (69,10 + 20,90). In deze formule begrijp ik dan dat er geen andere modem vereist is.

Ik begrijp ook dat de digiboxen dan blijven werken in de One formule maar zou ik dan ook recht hebben op een Digicorder als dat nog kan (de huur van een decoder zit toch in de abonnement prijs vervat)? Als 4 geregistreerde toestellen het maximum is zou ik 1 Digibox kunnen laten verwijderen (1 ervan is toch nog de oudere Digibox variant en die is wat trager).

De nieuwe Telenet TV Box is geen optie voor mij want ik dacht dat je deze niet kan combineren met Digicorders of Digiboxen? Gezien mijn aangekochte boxen nog perfect werken ben ik niet meteen van plan extra Telenet TV Boxen te huren.

Zouden jullie dit indien mogelijk nog even kunnen verduidelijken a.u.b.?

Alvast bedankt

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@JC99 

Dat klopt idd je kan geen digicorder of digibox combineren met de tv box samen die optie is er niet. 

Als je de overweging neemt om toch een digibox te laten vallen dan kan je idd de digicorder nemen dat is mogelijk. Naar de toekomst toe kan je natuurlijk altijd overgaan naar de tv box maar dan dien je wel alle boxen en decoders binnen te doen dan vervang je alles naar de tv box. 

Nog even terg komend op je One , dan klopt het idd , als je de One neemt hoef je op dit moment je HGW niet vervangen. Moest je naar de toekost toe toch de One Up nemen dan 'moet' je de HGW vervangen. Ook dan is het eigenlijk nog geen verplichting enkel haal je dan je volledige 1 Gbps niet want je HGW ondersteund die snelheden niet. Maar dit is iets wat er nu niet toe doet enkel heb je nu wel de info mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@patrick37 

Wederom vriendelijk bedankt voor de zeer snelle reactie en alles verder te verduidelijken! 👍

Voor mij is nu alles duidelijk en dien ik enkel nog zelf te beslissen of ik de overstap effectief ga maken. 😉

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

Alle digicorders/digibox komen op 1 DTV lijn. Iedere CI kaartje komt op een aparte DTV lijn.

Ik heb 2 digicorders op 1 DTV lijn en 3 CI kaartjes op 3 andere DTV lijnen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@Janneke_Dust 

Vriendelijk bedankt om dat nog te laten weten! Dan kan dit voor mij toch nog altijd een optie zijn in de toekomst.

0 Likes
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

Goedenavond,

Ik heb nog een bijkomende vraag.

Heb je bij de overstap naar One met 1 mobiel nummer ook de mogelijkheid dit te combineren met simkaarten volgens het 'prijs volgens verbruik' principe? En zo ja, hoeveel kaartjes kan je dan maximaal hebben?

Zouden er dit dan 5 zijn (1 simkaart inbegrepen in de One formule + 4 simkaarten met prijs volgens verbruik) + 1 data simkaart die ook in One zit inbegrepen?

Alvast bedankt voor een reactie.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@JC99 

Als je besluit om maar 1 nummer in je One te nemen dat kan , er is altijd 1 nummer inbegrepen. Moest je de andere nummers niet in je One willen en er prijs volgens verbruik van maken dat kan das geen probleem. 

Als het je er om te doen alle nummers naar prijs volgens verbruik te zetten kan niet want in One is een nummer inbegrepen dus je moet er een nummer in zetten. 

Prijs volgens verbruik kan je nemen zoveel als je wil want dit wordt apart aangerekend dit staat los van je One die je neemt. Als je de andere nummers wel in je One zet komt dit wel in je totaal pakket berekend. Maar anders zo als ik al vermelde wordt het apart op de factuur gezet. Weet wel en houd er ook rekening mee , als je een prijs volgens verbruik hebt en je gebruikt het niet dat je eens per drie maanden eens naar de voicemail belt , een sms doet of iemand belt. Als je dit niet doet zal na drie maanden het nummer vervallen , belangrijk om te weten. 

Je data simkaart zit ook in je One en die is 'gratis' erbij inbegrepen , je betaald natuurlijk je maandelijks pakket. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@patrick37 

Dank je wel voor de zeer snelle en duidelijke reactie!

Geweldig om te zien dat je steeds de tijd neemt om heel uitgebreid te antwoorden en daarbij ook nog extra info te verschaffen! Chapeau! 🙂

JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@patrick37 

Beste, ik wou nog eventjes laten weten dat ik ondertussen de overstap van Whoppa naar One heb gemaakt. Nogmaals mijn dank voor uw hulp!

Ik heb tevens nog een vraagje nu ik One klant ben. Kan ik, wanneer dat zou nodig zijn, het One for 1 GSM nummer (deze met onbeperkte belminuten en download) overzetten naar een ander GSM nummer dat momenteel prijs volgens verbruik heeft en op dezelfde factuur staat? Zodanig dat de huidige One for 1 GSM dan terugvalt op prijs volgens verbruik.

Alvast bedankt!

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@JC99 

Dus eigenlijk wil je het bestaande nummer nu in je One naar een prijs volgens verbruik laten gaan en het nummer wat nu prijs volgens verbruik is dat moet in je One komen ? 

Ja die optie is zeker mogelijk. 

Bel de klantendienst en vraag het nummer wat nu prijs volgens verbruik is om die in je One te zetten en vraag het nummer wat nu in de One zit om die naar prijs volgens verbruik te zetten. Op die manier kun je dat oplossen een andere optie is er niet , ja naar een Telenet center te gaan dat kan ook altijd. Maar het dient wel op deze manier te gebeuren een andere weg is er niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JC99
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Aangekochte digiboxen en CI+ module gebruiken bij ONE

@patrick37 

Dank je wel wederom! Dit was inderdaad mijn vraag. Het is op dit moment niet aan de orde, maar mogelijks in de toekomst.

Dank voor de duidelijke info!