Beantwoorden
DV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

Beste, wij starten met grondige renovatiewerken op gelijkvloers. Daar zit ook onze aansluiting, met kabel naar modem. Wij gaan tijdelijk naar de bovenverdiepingen verhuizen. Kabels internet en digitale tv hebben we al allemaal kunnen verlengen. Helaas is de zwarte aansluiting van en ook de kabel naar modem (Er staat Brightwire op, is dat gewone coax) tekort. Op welke manier kunnen we die tijdelijk ook naar boven doortrekken? Die komt uiteindelijk toch terug in dezelfde ruimte terecht. Graag jullie advies.Telenet aansluiting.jpg

 
 
 
0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

@DV1 

Telenet stelt niet voor om het zelf te doen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-wens-mijn-telenet-installatie-binnenshuis-te-verplaatse...

Het is dan wel betalend.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

Bedankt voor je antwoord.

 

Helaas heel spijtig dat dit betalend is. Ik zou dit enkel doen om de modem en aansluitingen stofvrij te houden, en een goede verbinding voor onszelf te garanderen tijdens de werken. Betalen voor een tijdelijke oplossing en dan opnieuw betalen om dan terug te plaatsen lijkt me toch een beetje teveel van het goede ...

 
 
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

trek foto's schrijf op de kabel een nr op en dan verlengen met andere lange kabels  de kabel dat uit de muur komt of van straat ook verlengen zorg er voor dat alles weer op juiste plaats steekt dan is er geen probleem als alles af is werk het mooie af nu ziet het niet uit

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

@DV1   Je kan het gewoon zelf proberen hoor om die zwarte kabel te verlengen. Je gaat gewoon de nodige meters zwarte kabel kopen idem aan deze die nu binnenkomt. Meet gewoon de dikte van die kabel. Vraag er de juiste connectoren bij om ze aan elkaar te zetten en trek dit zo door naar de plaats die je wil. Als je dit netjes en zorgvuldig doet moet dit lukken.

Ga op zoek naar een elektrohandel in je buurt die je wat uitleg kunnen meegeven.

Ik wil geen reklame maken maar als je uit de buurt van Oudenaarde komt:

Elektro Van Assche

Eleketro Van Steenbrugge

In de buurt van Gent

ERM Merelbeke



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

@DV1 Als je internet kabel al boven  is (utp) kan je een coax splitter en een coax kabel zelf aankopen. Je moet dan gewoon de juiste aansluitingen op de coax zetten en dat is het.

Hetgeen je ook kan doen is werken met yelo tv en uw programma's al dan niet streamen naar een chromecast of smart tv. Zo hoef je alleen maar de utp kabel te gebruiken die er al zou liggen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

Dank je wel voor de info, idd. nu ziet het er niet uit, mooi eindresultaat is m'n einddoel 😉

 
 
0 Likes
DV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

Dankjewel, ik probeer het uit.

 
 
0 Likes
DV1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Aansluitingen tijdelijk verplaatsen

Dankjewel.

 

 
 
0 Likes