24748
netweters
|
152264
antwoorden
|
20686
vragen
|
Beste, wij starten met grondige renovatiewerken op gelijkvloers. Daar zit ook onze aansluiting, met kabel naar modem. Wij gaan tijdelijk naar de bovenverdiepingen verhuizen. Kabels internet en digitale tv hebben we al allemaal kunnen verlengen. Helaas is de zwarte aansluiting van en ook de kabel naar modem (Er staat Brightwire op, is dat gewone coax) tekort. Op welke manier kunnen we die tijdelijk ook naar boven doortrekken? Die komt uiteindelijk toch terug in dezelfde ruimte terecht. Graag jullie advies.
Telenet stelt niet voor om het zelf te doen.
Het is dan wel betalend.
Bedankt voor je antwoord.
Helaas heel spijtig dat dit betalend is. Ik zou dit enkel doen om de modem en aansluitingen stofvrij te houden, en een goede verbinding voor onszelf te garanderen tijdens de werken. Betalen voor een tijdelijke oplossing en dan opnieuw betalen om dan terug te plaatsen lijkt me toch een beetje teveel van het goede ...
trek foto's schrijf op de kabel een nr op en dan verlengen met andere lange kabels de kabel dat uit de muur komt of van straat ook verlengen zorg er voor dat alles weer op juiste plaats steekt dan is er geen probleem als alles af is werk het mooie af nu ziet het niet uit
@DV1 Je kan het gewoon zelf proberen hoor om die zwarte kabel te verlengen. Je gaat gewoon de nodige meters zwarte kabel kopen idem aan deze die nu binnenkomt. Meet gewoon de dikte van die kabel. Vraag er de juiste connectoren bij om ze aan elkaar te zetten en trek dit zo door naar de plaats die je wil. Als je dit netjes en zorgvuldig doet moet dit lukken.
Ga op zoek naar een elektrohandel in je buurt die je wat uitleg kunnen meegeven.
Ik wil geen reklame maken maar als je uit de buurt van Oudenaarde komt:
Elektro Van Assche
Eleketro Van Steenbrugge
In de buurt van Gent
ERM Merelbeke
@DV1 Als je internet kabel al boven is (utp) kan je een coax splitter en een coax kabel zelf aankopen. Je moet dan gewoon de juiste aansluitingen op de coax zetten en dat is het.
Hetgeen je ook kan doen is werken met yelo tv en uw programma's al dan niet streamen naar een chromecast of smart tv. Zo hoef je alleen maar de utp kabel te gebruiken die er al zou liggen.
Dank je wel voor de info, idd. nu ziet het er niet uit, mooi eindresultaat is m'n einddoel 😉
Dankjewel, ik probeer het uit.
Dankjewel.