24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
hoe kan ik de naam van mijn Telenet accesspoint aanpassen?
@djdanvan wil je 1 netwerk hebben of wil je een aparte wifi naam hebben voor de AP (=Access Point) ?
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ja dat dacht ik ook maar ik zie (via 'Mijn Telenet' ) nergens mijn ap. hangen.
Dus als ik mijn ap. niet zie kan ik ook niets wijzigen of kijk ik niet goed?
Alvast dank voor het antwoord.
Céderic,
Ja graag zou ik een eigen netw. willen creëren maar hou begin ik eraan?
Ik heb van TN een modem (witte van de laatste gen.) en en accesspoint.
De modem 2.4 en 5 hebben een aangepaste naam maar ik wil de ap. ook de naam wijzigen maar dit lukt me niet. daarom die vraag hier op dit forum.
Of moet ik een eigen netw. creëren?
Wat is daarvan het voordeel?
alvast dank voor het antw.
djdanvan
@djdanvan als je de AP een andere naam wil geven zou je eens moeten gaan kijken in mijn telenet. Want de nieuwe generatie modem gaat automatisch de AP voor je configureren wanneer deze verbonden is met de modem en neemt de gegevens van je modem over. Je zal dus eerst die nieuwe functie moeten uitschakelen alvorens je hem zelf kan gaan configureren.
1. mijntelenet.be > inloggen met persoonlijke gegevens
2. klik op blauw kaartje " je wifi paspoort"
3. vervolgens klik je op de link modeminstellingen
4. onder beveiliging zou je moeten vinden één wifi netwerk, klik op het slotje om het te openen. Vink ik begrijp het aan en klik vervolgens op ga verder en pas dan ingschakeld naar uitgeschakeld aan en dan onderaan op de pagina op bewaren klikken.
Als je dat gedaan hebt kun je gaan beginnen configureren.
1. klik op mijn telenet ( blauw vakje rechts bovenaan)
2. klik op je thuisnetwerk of mijn bedrijfsnetwerk ( als je zelfstandige bent)
3. normaal gezien zou je hier je accespoint moeten kunnen zien , klik deze aan.
4. onder beveiliging kan je daar Naam draadloosnetwerk aanpassen ( geen spaties, geen speciale tekens)
5. onderaan de pagina moet je dan nog even op bewaren klikken.
Laat je mij iets weten of het gelukt is? Indien de AP niet zichtbaar is in mijn telenet dan moeten we naar de bekabeling kijken en moet je mij meer inzicht geven hoe de AP verbonden is met de modem. ( zit er bv. een switch tussen, gebruik je powerlines, rechtstreekse kabel etc...)
Als je het hebt kunnen wijzigen in mijn telenet en hij neemt de naam niet over moet je even de AP herstarten, 10 sec. zonder stroom zetten.
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
@djdanvan als je de AP een andere naam wil geven zou je eens moeten gaan kijken in mijn telenet. Want de nieuwe generatie Modem gaat automatisch de AP voor je configureren wanneer deze verbonden is met de modem en neemt de gegevens van je modem over. Je zal dus eerst die nieuwe functie moeten uitschakelen alvorens je hem zelf kan gaan configureren.
1. mijntelenet.be > inloggen met persoonlijke gegevens
2. klik op blauw kaartje " je wifi paspoort"
3. vervolgens klik je op de link modeminstellingen
4. onder beveiliging zou je moeten vinden één wifi netwerk, klik op het slotje om het te openen. Vink ik begrijp het aan en klik vervolgens op ga verder en pas dan ingschakeld naar uitgeschakeld aan en dan onderaan op de pagina op bewaren klikken.
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Als je dat gedaan hebt kun je gaan beginnen configureren.
1. klik op mijn telenet ( blauw vakje rechts bovenaan)
2. klik op je thuisnetwerk of mijn bedrijfsnetwerk ( als je zelfstandige bent)
3. normaal gezien zou je hier je accespoint moeten kunnen zien , klik deze aan.
4. onder beveiliging kan je daar Naam draadloosnetwerk aanpassen ( geen spaties, geen speciale tekens)
5. onderaan de pagina moet je dan nog even op bewaren klikken.
Laat je mij iets weten of het gelukt is? Indien de AP niet zichtbaar is in mijn telenet dan moeten we naar de bekabeling kijken en moet je mij meer inzicht geven hoe de AP verbonden is met de modem. ( zit er bv. een switch tussen, gebruik je powerlines, rechtstreekse kabel etc...)
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cedric,
Dank voor de vlugge FB.
1- Alles uitgevoerd zoals u mij heeft gevraagd.
2- Nog meegeven dat er tussen mijn AP en mijn Modem nog twee switches zitten 10/100Mbps die ik normaliter herstart heb.
3- Als ik nu in 'mijn telenet' kijk zie ik,
"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."
zie ook bijgaande;
alvast dank
djdanvan
Cédric,
Dank u voor de hulp.
* Ik denk dat alles is geslaagd?
* Ik zie nu maar één netwerk meer met één (SSID) en één WW van mijn modem Eurodocsis 3.0.
* Mijn AP is verbonden met een UTP kabel (via) twee switches die beperkt zijn in snelheid 10/100Mbps.
Zou het niet aan te raden zijn om andere switches te installeren die een hogere snelheid aan kunnen?
* Welke switches komen in aanmerking voor een goede snelheids-overdracht?
* In 'mijn telenet' kan ik nog altijd geen AP zien of benaderen, of is dit normaal?
* Mijn abonnement is nl. Wigo 3GB.
zie ook bijgaande.
dank op voorhand
djdanvan
@djdanvan het is niet normaal dat je de AP niet kunt zien in mijn telenet. Dan lijkt er mij een probleem te zijn met de verbinding tussen de modem en de AP. Ik zou dan de UTP kabel die in de AP zit een keer in een laptop steken en kijken of je internet hebt op de kabel.
Als je dat niet kan doen omdat je geen ander toestel hebt of je hebt het kunnen testen en je hebt geen internet op de kabel. Dan zou ik het volgende doen:
1. UTP kabel aan de modem controleren ( losmaken en terug vastklikken)
2. UTP kabel volgen tot aan de switch ( alle UTP kabels loskoppelen en terug vastklikken), switch 10 sec. zonder stroom zetten
3. UTP kabel volgen naar volgende switch (UTP kabels loskoppelen en terug vastklikken) , switch nadien 10 sec. zonder stroom zetten
4. kabel volgen van switch naar AP, UTP kabels loskoppelen en terug vastklikken en nadien AP herstarten.
Normaal gezien zou het toestel dan zichtbaar moeten worden in mijn telenet... Indien dit niet het geval is zou ik een keer contact opnemen met de klantendienst (015666666).
Voor je switchen:
Goh, als je gebruik wil maken van de volledige snelheid van de Wigo zou ik het wel overwegen om te veranderen. Welke type je best koopt? Dit kan je best vragen aan een computerwinkel/ -speciaalzaak. Ik zou sowieso gaan voor een gigabit switch, dan ben je ook safe voor de toekomst. Kijk ook na welke type utp kabels je gebruikt. Alles wat cat 5E of hoger 6, 6a en 7 is goed. Moest je een ander type kabel hebben zou je ook de bekabeling moeten veranderen wil je sneller surfen dan 100 mbps. Als je dat niet ziet zitten laat je het beter zo...
Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Blijven proberen. Mijn ervaring is dat Mijn Telenet dit bericht regelmatig toont als je veranderingen wil doorvoeren. Wat dat betreft is er zeker vooruitgang gewenst. Wie met een eigen router en modem-only werkt heeft deze problemen overigens niet (maar dan moet je wel alles zelf instellen natuurlijk).
@djdanvan@ schreef:Cedric,
Dank voor de vlugge FB.
1- Alles uitgevoerd zoals u mij heeft gevraagd.
2- Nog meegeven dat er tussen mijn AP en mijn Modem nog twee switches zitten 10/100Mbps die ik normaliter herstart heb.
3- Als ik nu in 'mijn telenet' kijk zie ik,
"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.
Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."
zie ook bijgaande;
alvast dank
djdanvan
Als je dat bericht blijft krijgen kan je best even contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen de wijzigingen ook aanbrengen en ineens kijken waarom je deze boodschap krijgt. Mogelijk is er één van je gevraagde aanpassingen ergens blijven hangen en houdt die de volgende aanpassingen tegen.
Ik had dit vroeger op mijn vorig adres ook regelmatig...
Beste Netweters,
De laatste stap moet ik nog uitvoeren vooraleer ik de oplossing meld.
Ik moet nl. nog een nieuwe giga switch plaatsen en een cat.5 kabel tussen mijn twee switches plaatsen en dan pas doe ik een volledige snelheidstest en post het hier dan.
gr djdanvan.