Beantwoorden
djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

hoe kan ik de naam van mijn Telenet accesspoint aanpassen? 

23 reacties
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

@djdanvan wil je 1 netwerk hebben of wil je  een aparte wifi naam  hebben voor de AP (=Access Point)  ?

 

 

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Accesspoint

Normaal gezien kan dat via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

Ja dat dacht ik ook maar ik zie (via 'Mijn Telenet' ) nergens mijn ap. hangen.

Dus als ik mijn ap. niet zie kan ik ook niets wijzigen of kijk ik niet goed?

Alvast dank voor het antwoord.

djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

Céderic,

 

Ja graag zou ik een eigen netw. willen creëren maar hou begin ik eraan?

Ik heb van TN  een modem (witte van de laatste gen.) en en accesspoint.

De modem 2.4 en 5 hebben een aangepaste naam maar ik wil de ap. ook de naam wijzigen maar dit lukt me niet. daarom die vraag hier op dit forum.

Of moet ik een eigen netw. creëren?

Wat is daarvan het voordeel?

alvast dank voor het antw.

djdanvan

cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

@djdanvan als je de AP een andere naam wil geven zou  je eens moeten gaan kijken in mijn telenet.  Want de nieuwe generatie  modem gaat automatisch de AP voor je configureren wanneer deze verbonden is met de modem en neemt de gegevens van je modem  over.  Je zal dus eerst die nieuwe functie moeten uitschakelen alvorens je hem zelf kan  gaan configureren.

 

1. mijntelenet.be  > inloggen met persoonlijke gegevens 

2. klik op blauw kaartje  " je wifi paspoort"

3. vervolgens klik je op de link  modeminstellingen

4. onder beveiliging  zou  je moeten vinden  één wifi netwerk,  klik op het slotje om het te openen. Vink ik begrijp het aan en  klik vervolgens op ga verder en pas dan ingschakeld naar uitgeschakeld aan en dan onderaan op  de pagina op  bewaren  klikken.

 

Als je dat gedaan hebt kun je gaan beginnen  configureren. 

 

1.  klik op  mijn telenet  ( blauw vakje rechts bovenaan) 

2. klik op  je thuisnetwerk of mijn bedrijfsnetwerk ( als je zelfstandige bent) 

3. normaal gezien zou  je hier je accespoint moeten kunnen zien , klik deze aan.

4. onder beveiliging  kan je daar Naam draadloosnetwerk aanpassen ( geen spaties, geen speciale tekens)

5.  onderaan de pagina moet je dan nog even op bewaren klikken. 

 

Laat je mij iets weten  of het gelukt is? Indien de AP niet zichtbaar is in mijn telenet dan moeten  we naar de bekabeling kijken en moet je mij meer inzicht geven hoe de AP verbonden is  met de modem. ( zit er bv.  een  switch tussen, gebruik je powerlines,  rechtstreekse kabel etc...)  

 

Als je het hebt kunnen wijzigen  in mijn telenet en hij  neemt de naam niet over moet je even de AP herstarten, 10 sec. zonder stroom zetten.

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

@djdanvan als je de AP een andere naam wil geven zou  je eens moeten gaan kijken in mijn telenet.  Want de nieuwe generatie  Modem gaat automatisch de AP voor je configureren wanneer deze verbonden is met de modem en neemt de gegevens van je modem  over.  Je zal dus eerst die nieuwe functie moeten uitschakelen alvorens je hem zelf kan  gaan configureren.

 

1. mijntelenet.be  > inloggen met persoonlijke gegevens 

2. klik op blauw kaartje  " je wifi paspoort"

3. vervolgens klik je op de link  modeminstellingen

4. onder beveiliging  zou  je moeten vinden  één wifi netwerk,  klik op het slotje om het te openen. Vink ik begrijp het aan en  klik vervolgens op ga verder en pas dan ingschakeld naar uitgeschakeld aan en dan onderaan op  de pagina op  bewaren  klikken.

 

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

Als je dat gedaan hebt kun je gaan beginnen  configureren.

 

1.  klik op  mijn telenet  ( blauw vakje rechts bovenaan) 

2. klik op  je thuisnetwerk of mijn bedrijfsnetwerk ( als je zelfstandige bent) 

3. normaal gezien zou  je hier je accespoint moeten kunnen zien , klik deze aan.

4. onder beveiliging  kan je daar Naam draadloosnetwerk aanpassen ( geen spaties, geen speciale tekens)

5.  onderaan de pagina moet je dan nog even op bewaren klikken. 

 

Laat je mij iets weten  of het gelukt is? Indien de AP niet zichtbaar is in mijn telenet dan moeten  we naar de bekabeling kijken en moet je mij meer inzicht geven hoe de AP verbonden is  met de modem. ( zit er bv.  een  switch tussen, gebruik je powerlines,  rechtstreekse kabel etc...)  

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

Cedric,

 

Dank voor de vlugge FB.

 

1- Alles uitgevoerd zoals u mij heeft gevraagd.

2- Nog meegeven dat er tussen mijn AP en mijn Modem nog twee switches zitten 10/100Mbps die ik normaliter herstart heb.

3- Als ik nu in 'mijn telenet' kijk zie ik,

"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."

 

zie ook bijgaande;

 

alvast dank

djdanvan

TN-1.JPG

 

djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

Cédric,

 

Dank u voor de hulp.

* Ik denk dat alles is geslaagd?

* Ik zie nu maar één netwerk meer met één (SSID) en één WW van mijn modem Eurodocsis 3.0.

* Mijn  AP is verbonden met een UTP kabel (via) twee switches die beperkt zijn in snelheid 10/100Mbps.

   Zou het niet aan te raden zijn om andere switches te installeren die een hogere  snelheid aan kunnen? 

* Welke switches komen in aanmerking voor een goede snelheids-overdracht?

* In 'mijn telenet' kan ik nog altijd geen AP zien of benaderen, of is dit normaal?

* Mijn abonnement is nl. Wigo 3GB.

zie ook bijgaande.

 

dank op voorhand

djdanvan

tn-3.jpg

0 Likes
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

@djdanvan het is niet normaal  dat je de AP niet kunt zien in  mijn telenet.  Dan lijkt er mij een probleem  te zijn met de verbinding tussen de modem  en de AP.  Ik zou  dan de  UTP kabel die in  de  AP zit een keer in een laptop steken  en kijken of je internet hebt op de kabel.

 

Als je dat niet kan doen omdat je geen ander toestel hebt of je hebt het kunnen testen  en je hebt geen internet op de kabel. Dan zou ik het volgende doen: 

 

1.  UTP kabel aan de modem  controleren (  losmaken en terug vastklikken) 

2. UTP kabel volgen tot aan de switch  (  alle UTP kabels loskoppelen  en terug vastklikken), switch  10 sec. zonder stroom zetten 

3. UTP kabel  volgen naar volgende  switch (UTP kabels loskoppelen en terug vastklikken) , switch nadien  10 sec. zonder stroom zetten 

4. kabel volgen van switch naar AP,  UTP kabels loskoppelen en terug vastklikken en nadien AP herstarten.

 

Normaal  gezien zou het toestel dan zichtbaar moeten worden in mijn telenet... Indien dit niet het geval is zou ik een keer contact opnemen met de klantendienst (015666666). 

 

Voor je switchen: 

Goh, als je gebruik wil maken van de volledige snelheid van de Wigo zou ik  het wel overwegen om  te veranderen. Welke type je best koopt? Dit kan  je best vragen aan een computerwinkel/ -speciaalzaak. Ik zou sowieso  gaan voor een gigabit switch, dan ben je ook safe voor de toekomst.   Kijk ook  na welke type utp  kabels je gebruikt.  Alles wat cat 5E of hoger 6, 6a en 7 is goed. Moest je een ander type kabel  hebben  zou je ook de bekabeling moeten veranderen  wil je sneller  surfen dan 100 mbps.   Als je dat niet ziet zitten laat je het beter zo...

 

 

 

 

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Accesspoint

@djdanvan

 

Blijven proberen. Mijn ervaring is dat Mijn Telenet dit bericht regelmatig toont als je veranderingen wil doorvoeren. Wat dat betreft is er zeker vooruitgang gewenst. Wie met een eigen router en modem-only werkt heeft deze problemen overigens niet (maar dan moet je wel alles zelf instellen natuurlijk).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Accesspoint


@djdanvan@  schreef:

Cedric,

 

Dank voor de vlugge FB.

 

1- Alles uitgevoerd zoals u mij heeft gevraagd.

2- Nog meegeven dat er tussen mijn AP en mijn Modem nog twee switches zitten 10/100Mbps die ik normaliter herstart heb.

3- Als ik nu in 'mijn telenet' kijk zie ik,

"Je aanvraag kan momenteel niet automatisch verwerkt worden, waarvoor onze excuses. Probeer het later nog even opnieuw.

Indien het probleem blijft aanhouden, neem je gerust contact op met onze klantendienst, dan kunnen we deze aanvraag zo snel mogelijk uitvoeren."

 

zie ook bijgaande;

 

alvast dank

djdanvan

TN-1.JPG

 


Als je dat bericht blijft krijgen kan je best even contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen de wijzigingen ook aanbrengen en ineens kijken waarom je deze boodschap krijgt. Mogelijk is er één van je gevraagde aanpassingen ergens blijven hangen en houdt die de volgende aanpassingen tegen.

Ik had dit vroeger op mijn vorig adres ook regelmatig...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Accesspoint

@BertXL dat is waar  Smiley Erg vrolijk 

@djdanvan je hebt eigenlijk alles gedaan wat je kan  doen


Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

djdanvan
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Jij bent af! Handje vol! Goed gevonden!

Accesspoint

Beste Netweters,

De laatste stap moet ik nog uitvoeren vooraleer ik de oplossing meld.

Ik moet nl. nog een nieuwe giga switch  plaatsen en een cat.5 kabel tussen mijn twee switches plaatsen en dan pas doe ik een volledige snelheidstest en post het hier dan.

 

gr djdanvan.