Beantwoorden
MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

Goedemiddag

 

Gisteravond was ik een opname aan het bekijken en wou doorspoelen om reclame te vermijden. Niks, nada, geen beweging meer in te krijgen. Was niet gevallen of zo, dus de eerste gedachte, batterijen vervangen door andere opgeladen exemplaren, niks. Dan maar alles enkele minuten volledig alles uitzetten, ook niks.

 

Deze morgen een afstandsbediening in bruikleen gevraagd van iemand die net dezelfde digibox en afstandsbediening heeft, weer niks? Het kan natuurlijk dat de afstandbediening uniek is en niet compatibel met andere toestellen? Dat weet ik niet?

 

De Digibox werkt, ik kan zenders "manueel" zoeken met de +/- knop vooraan. Maar daarmee is alles gezegd, geen TV-gids, geen opnames bekijken, ...  Luider en stiller zetten is bvb. via de afstandsbediening van de TV.   

 

Ligt dit probleem nu aan de Digibox of toch aan de afstandsbediening?

 

Bedankt voor de reactie!

Grt

0 Likes
6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

@MAC1  Het kan zijn dat je IR ontvanger van je digibox defect is, dus daar zal je niets aan kunnen doen, maar om te zien of het niet aan je afstandsbediening ligt, kan je het volgende doen: 

Zet de camera van uw gsm aan en richt op het oogje van het infrarood gedeelt van de afstandsbediening.Druk dan gelijk welke toets in van je afstandsbediening, zo kan je infrarood bekijken, wat niet met het bloote oog kan vastgesteld worden. Als het infrarood gedeelte niet knippert, betekend dat je afstandsbediening niet werkt, anders wel 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

@MAC1 

De spanning van "opgeladen exemplaren" is zo laag dat het voor de AB platte batterijen zijn.  De minimum spanning van de batterijen voor de afstandsbediening is hoger dan de nominale spanning van oplaadbare batterijen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

@louishufk

@MAC1 

Ik heb mijn TV-box sinds november 2018 en gebruik vanaf de eerste minuut oplaadbare batterijen.

Deze gaan zelfs een half jaar mee per oplaadbeurt en het zijn maar goedkope 850 mAh oplaadbare batterijen van 7dayshop.com (eBay). Dus daar gaat het niet aan liggen denk ik...

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

@Ex-Netweter 

Als het lukt met oplaadbare batterijen, gewoon doen. Als het niet lukt met de exemplaren die je hebt kan je beter teruggaan naar alkaline.

Bij mij komt de mededeling, dat mijn batterijen leeg zijn, op het scherm bij een spanning van 1,32V.

Vertrekkend van max 1,45V voor oplaadbare batterijen heb je niet veel spanningsverlies nodig om onder de min grens te komen.

Maar of het daar aan ligt dat @MAC1 zijn problemen heeft kan hij best nakijken. Ik ben er ook nieuwsgierig naar.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

@MAC1 

Wat betreft het unieke karakter van de afstandsbediening.

De AB is gekoppeld aan uw tv-box. Het gebruiken van een geleende AB gaat dus niet lukken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

Afstandsbediening van digibox reageert niet meer

Iedereen bedankt voor de antwoorden!

 

Morgen de Digibox omwisselen voor een nieuw exemplaar.