Beantwoorden
Xylar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Afstandsbediening voor digicorder en TV?

Ik heb overlaatst mijn vader aangesloten op een digicorder die prima werkt en alles doet zoals hij het hoort te doen, maar helaas kan mijn vader niet omgaan met de 2 afstandsbedieningen. Hij blijft teruggrijpen naar zijn standaard TV afstandsbediening en zo zet hij zijn kanalen per ongeluk terug op de zenders die men nu niet meer kan ontvangen. Hij is al van leeftijd en aanpassen aan nieuwe technologie gaat hem heel moeilijk af. Ik heb hem al meermaals getoond hoe hij zijn digicorder moet besturen met de correcte afstandsbediening, maar hij blijft ze verwarren. Hij heeft die oude afstandsbediening nog steeds nodig om de TV aan en uit te zetten, dus ik kan die niet gewoon afnemen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem telkens te doen opstaan om de TV aan en uit te zetten. Nieuwe TV kopen, zegt men dan. Dat is een oplossing, natuurlijk, maar geld groeit niet aan de bomen en wij zitten er toch wel krap bij.
Ik had eigenlijk gehoopt dat er een afstandsbediening zou bestaan die zijn TV en digicorder tegelijk aan of uitzet. Helaas is zijn TV al een oud beestje (toch zeker bijna 20 jaar oud), dus ik vrees er een beetje voor. Hij zit nu al 2 dagen te sukkelen en hoewel hij zijn programma's prima ontvangt via de digicorder snapt hij niet hoe ermee te werken.
Ik snap best dat ik misschien iets onmogelijks vraag, maar ik vroeg me toch af of er nog andere opties bestaan die ik misschien over het hoofd heb gezien. Dank bij voorbaat.

0 Likes
4 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Afstandsbediening voor digicorder en TV?

er zal niets anders opzitten dan een andere tv

je hebt alles geprobeerd

https://toestellen.telenet.be/samsung-fhd-32-tv-ue32t4000awxxn-tn-2111579.html

 

0 Likes
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Afstandsbediening voor digicorder en TV?

Is het niet mogelijk om op de tv afstandsbediening die toetsen waarmee hij de kanalen wijzigt af te plakken met tape of er een of ander klein laag bakje over te kleven zodat hij ze niet meer ziet of niet meer kan bedienen?

 
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Afstandsbediening voor digicorder en TV?

@Xylar de vraag is natuurlijk hoe lang gaat die tv het nog uithouden ... ik begrijp uw situatie en het geld groeit inderdaad niet aan de bomen maar ik denk dat je beter een ander tv toestel koopt. Dit kost geen stukken van mensen meer.Je kan kiezen voor een full hd tv ipv 4k en dat kost u al een pak minder en uw papa gaat dat toch niet zien 🙂 

Er is natuurlijk een mogelijkheid om een universele afstandsbediening te kopen die je kan vinden in de betere elektrowinkel. Dat kost natuurlijk minder en je kan die configureren zodat hij maar 1 afstandsbediening moet gebruiken.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening voor digicorder en TV?

@Xylar 

Een goedkoop TV-tje kopen dat het compact signaal kan ontvangen is op termijn veel goedkoper dan alle maanden huur betalen voor een Digicorder!

0 Likes