24.864
netweters
|
153.296
antwoorden
|
20.795
vragen
|
We hebben al enkele weken blokjes op het scherm wanneer we programma's terugkijken. Nu werkte eergisteren ook de vaste lijn niet meer. Naar Telenet gebeld, we hadden een heel oude modem en zijn deze gaan omruilen.
Na installatie werkte terug onze vaste lijn maar de blokjes blijven op beide tv's.
Nu net eens naar signaalsterkte gekeken op de digicorder en op de digibox en die was -0,3 op de digicorder en -1,8 op de digibox.
De kabel is goed aangesloten op de modem dus waar zou dit nog kunnen aan liggen?
Kunnen ze dat bij Telenet zien?
Probleem wordt opgelost.
Ze zien bij Telenet een probleem ergens met de kabel, waarschijnlijk één van de buren die een storing veroorzaakt.
Alle kabels na gezien na de NIU dat moet je zeker doen
Als het bij jouw thuis is moet je de technieker betalen
Het zal op straat zijn
is het altijd die blokjes ook bij latere tijdstippen
Het is vooral bij terugkijk tv.
Aan de telefoon wisten ze mij te zeggen dat het probleem in de straat zat en niet bij mij thuis.
Straks komt de technieker en zullen we het weten.
Technieker net weg.
Niu Vervangen En Connectoren Ook.
Net nog eens uitvoerig getest en tv kijken is geen probleem maar terugkijk tv is niet te doen.
Signaalsterkte is nog steeds -1,3 tot -1,8 wat volgens de technieker normaal zou zijn.
Ik heb ook al geruime tijd blokjes alleen bij "terugkijken" en alleen bij VRT & Canvas programmas dus geen andere zenders zoals VTM. Bovendien is de storing (blokjes) steeds op exact hetzelfde moment. Wanneer ik het desbetreffende programma 5x terug herbekijk dan is de storing 5x op exact hetzelfde moment. Zelfs al herbekijk ik dat programma 's anderdaags dan weer is de storing op exact hetzefde moment, geen seconde vroeger noch later. Ik weet niet of jij dat ook zo ervaart maar met dit in gedachte denk ik niet dat het aan de kabels ligt. Iemand een verklaring?
Wel melden dat het probleem niet is opgelost en dat je voor opvolging wil weten wat nu de volgende stap is
Hou deze berichten goed bij voor later als alles is opgelost
Net van mijn vrouw gehoord dat het ook regelmatig bij live tv kijken voorkomt maar vreemd genoeg enkel bij VRT en Canvas.
Daarnet een hele aflevering herbekeken van "de tafel van Gert" zonder één enkele storing, terugspoelen, doorspoelen geen enkel probleem. Daarna een opname van "ter zake" gestart. Het opstarten van het programma duurt al veel langer dan bij Play4 en direct komen er blokjes tevoorschijn. Ook vooral bij het verder of terugspoelen is het opkomen van de blokjes nog veel erger.
Het betreft hier een tv met een digibox en een tv met een digicorder. Beiden hetzelfde probleem met VRT en Canvas.
Als ik dit Google krijg ik : Werken andere zenders wel goed?
Dan is het waarschijnlijk frequentie- of kanaalspecifiek.
Telenet contacteren Zij kunnen op afstand je signaal meten.
Signaal is nog steeds -1,3.
De dame die ik gisteren aan de telefoon had zag direct dat het probleem niet hier in huis lag maar in de straat of eventueel buren die het signaal verstoren.
Maar de duurtijd van het starten van "ter zake" (net nog getest) duurt veeeeel langer dan een programma op een andere zender.
Morgen nog maar eens bellen.
@Benny3 De VRT zenders zitten samen op 1 frequentie, je zit met verlies op die frequentie, het kan zijn aan je binnenkomende kabel of zoals Telenet zegt in de buurt dat er iemand storing geeft door een probleem met zijn verbinding.
kan je misschien eens nagaan of er in de straat nog mensen probleem hebben met de VRT zenders op hun Telenet ontvanger bij live beelden??
Zal eens informeren.