42559
netweters
|
18914
gesprekken
|
20414
vragen
|
Misschien een vraag die al ettelijke keren is gepasseerd: bestaan er al TV's waar je hetzelfde mee kan doen als met een aparte digicorder of TV box, dus niet alleen digitaal 'TV kijken met een kaartje', maar ook terugkijken, pauzeren, opnemen, ... ?TV
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: TV kijken met kaartje en opnames
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dus kortweg een app op je tv om dit te doen 😉
Er zijn er maar is beperkt in merken en types.
Ik ken geen TV die dit kan. Voor zover ik weet voorziet Telenet deze mogelijkheid niet en staat het ook niet in de planning.
Dit wil niet zeggen dat het onmogelijk is zonder digibox, digicorder of TV-box.
Je kan op een toestel (PC, laptop,tablet,smartphone) met de telenet TV APP terugkijken en dan streamen naar je TV of als je toestel een HDMI aansluiting heeft naar de TV sturen.
Als ik in Tenerife ben dan doe ik dit met mijn labtop en sluit deze met een HDMI kabel aan op de TV.
Je moet dan een harde schijf aan de tv aansluiten
Deze harde schijf werkt alleen op deze tv
Je kan de harde schijf niet aan een andere tv aansluiten dan werken de opnames niet meer
enkel op tv waar je opgenomen hebt
En enkel 1 programma kan je doen gelijktijdig
Met een smart tv met android kan je gebruik maken van de telenet TV app. Daarmee kan je live kijken en terugkijk tv. Je kan er niet mee opnemen.
@Janneke_Dust schreef:Ja daarme kan je opnemen, pauzeren, een opname bekijken maar niet terugkijken.
Met een smart-tv waarin je een CI-module steekt, kan dat perfect.
Live en terugkijken via de smart-tv apps (VRT MAX, VTM GO, GoPlay, Streamz, Netflix, TV Vlaanderen...
Opnemen en pauzeren met de CI-module op USB-stick of harde schijf. (Al is dat niet echt meer nodig als je al die apps gebruikt.)
Als je een smart-tv hebt, ga je uiteindelijk wel merken dat je ook perfect tv kan kijken zonder Telenet-abonnement. (het zogenaamde cordcutten)
Voor terugkijken heb je altijd internet nodig